Toon posts:

[K7s5a] alleen pci vid kaart wilt niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een k7s5a moederbord en een PCI vid kaart maar geen AGP kaart ik wil dat hij werkt met de pci als main.
prob nu is hij valt gewoon uit (hetscherm) in windows en tijdens starten, ik heb al de opties afgelopen in bios maar vind het niet

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Tijdens het starten van Windows schakelt hij over op een AGP kaart. Het maakt niet uit op welke kaart je boot. iig, dat is zo als je een AGP kaart EN een PCI kaart gebruikt.

Heb je ooit wel een AGP kaart gebruikt? Mischien denkt windows om de een of andere reden dat deze kaart nog aanwezig is in je systeem...

Verwijderd

Topicstarter
vroeger zat er een mobo met een onboard vid in daarom zit ik met een pci vid kaart. dus ja in het kort.
maar ook als de pc gewoon opstart wilt hij niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
niemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

• BitProcessor
  • Laatst online: 08-08 23:47
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 12:59:
niemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Staat er geen optie in de bios die je je primary video laat kiezen ?

Zoja, misschien staat deze wel op AGP :?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Hmm, welke windows heb je? En heb je het al eens in veilige modus geprobeerd of met een ander os? Sinds wanneer doet hij dit? Zit er wel een schone install van Windows op?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

G8KeePeR schreef op 16 juni 2003 @ 13:03:
[...]

Staat er geen optie in de bios die je je primary video laat kiezen ?

Zoja, misschien staat deze wel op AGP :?
Daar zou ik ook als eerste naar kijken ("init display first" heet het in je bios). Maar zolang je maar 1 videokaart in je plank hebt geprikt zou hij die automatisch moeten pakken, of het nou agp of pci is. Maar je weet het nooit met hardware, dus check eerst je bios maar eens om te zien wat nu je primary is (agp of pci).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

In apparaatbeheer beeldschermadapter(s) verwijderen en laten zoeken naar gewijzigde apparaten en/of opnieuw opstarten.
Dit eventueel in veilige modus doen als het problemen oplevert.

In je bios primary display wijzigen als je dat al niet hebt gedaan.

iRacing Profiel

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29

makje

Professioneel prutser

Je komt met deze pci videokaart wel in de bios?? nou dan heb ik goed nieuws voor je: je videokaart werkt wel :)

Ik begrijp dan dus dat je pc wel door de bios komt, maar niet windows kan opstarten. Misschien dus dat je windows even opnieuw moet installeren. Het kan zijn dat door alle andere/nieuwe hardware (nieuw moederbord en nieuwe videokaart begrijp ik?) windows jouw systeem even niet meer begrijpt...

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
het is dat hij soms niet opstart in het begin en soms weer wel dat is hem net.

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Je hebt, zoals al is gezegd, zeker een ander mobo, in dit geval een K7S5A, in je systeem gehangen. In de meeste gevallen krijg je een mooi blauw scherm maar bij jou is ie nogal wispelturig zo te lezen.

Als het systeem nou weer is een keer wil opstarten moet je in je apparaatbeheer je IDE controllers even standaard Windows drivers geven of meteen de K7S5A drivers installen.
Je hebt waarschijnlijk je oude drivers nog staan.
In het vervolg moet je bij een nieuw mobo even je drivers vervangen voor standaard drivers.

Dit is natuurlijk een lapmiddel. Het beste maak je een goede backup en doe je een cleane install.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
mensen, ik maak me zo te zien niet duidelijk..
hij heeft in het begin probs dus bij de bios, niet in windows zelf (ook maar minder)
hij start helft van de tijd niet op dus geen beeld op het scherm

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 22:25:
hij heeft in het begin probs dus bij de bios, niet in windows zelf (ook maar minder)
Dit al geprobeerd: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen? En al het bios op zijn traagst ingesteld (dus fail-safe)?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 22:25:
Klinkt heel simpel, maar vaak wil even uit het pci slot en er weer in, of gewoon even goed aandrukken al helpen...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Prik die kaart eens in een ander PCI slot, heb hier ook wel gehad met een L7S7A2 die een Matrox Millennium II niet wou detecteren.

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Echt duidelijk ben je inderdaad niet icekiller.
Lekkere Kwal heeft je een link gegeven met veel waardevolle info.
Als je ze punt voor punt even nagaat ben je al een heel eind. Zeker met een K7S5A waarvan er duizenden paginas te vinden zijn. Heb zelf een K7S5A Pro nadat m'n eerste K7S5A de geest gaf een paar maanden geleden,dus ik ken de problemen van het ding.

Wat heb je zelf al geprobeerd? Denk aan voeding, geheugen, etc. Allemaal zaken waar de K7S5A gevoelig voor is.
Steek de videokaart 's (stevig) in een ander pci slot. en kijk wat ie doet. Probeer 's standaard of de meest veilige instellingen. Wat is het trouwens voor videokaart? Wat voor drivers?
Oftewel de link die Lekkere Kwal gaf.

iRacing Profiel

• DSK
  • Laatst online: 09:29

DSK

boeiend...

Je hebt het over een on-boared vid, staat die wel uitgeschakeld in de BIOS (en eventueel ook met jumpers op het mobo?)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
ok nog is ff
oud mobo had alles onboard, dus dat was nog ingesteld bij windows maar dat is er _NU_ uitgegooid.
hij geeft dus problemen in het begin bij de bios,
ik heb al geprobeert geheugen te vervangen en een andere voeding.
ander pci slot heb ik nog niet geprobeert en zal ik zeker vanavond proberen
Pagina: 1