Kabel problemen, kabel werkt wel en niet

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Goed, de situatie.

Ik heb een pc boven staan en van beneden (waar de draytek 2200E router staat + adsl modem) naar boven is een netwerk kabel getrokken in mijn kamer. Vanaf de muur is hij dan met een verbindingstukje verlengt naar PC (2 meter verlengkabel). Werkte goed tot week geleden. Mijn kast stond op de verlengkabel en zal dus kapot zijn want opeens had hij geen verbinding meer (lijkt me dus wel kapot :P ).

De kabel die door het huis noemt noem ik voor het gemak "kabel huis"
Ik heb een 35 meter utp kabel door het trapgat naar boven gelegd zodat ik nu internet heb. Kortom, netwerkkaart werkt goed met die kabel die ik "Kabel 2" noem :)

Nu heb ik een nieuw kabeltje gevonden van 2 meter en die met behulp van koppelstuk tussen muur en pc gelegd. Resultaat: Geen internet (of netwerk) Onderste lampje knippert. Ik nieuwe kabel gepakt van 3 meter en opdezelfde manier gedaan, hetzelfde resultaat. Goed, kabels kunnen brak zijn. Ik pak de 35 meter kabel dis ik heb (kabel 2) en die leg ik tussen de kabel die uit de muur komt en mijn pc. Resultaat, geen internet of netwerk.

Goed, misschien dan de kabel die door het huis getrokken is "kabel huis" brak. Ik hang me vaders laptop aan die kabel (pc kan niet zo dichtbij komen) en ik heb internet. Kortom, die werkt.

Dan kan OF het koppelstukje kapot zijn OF iets met mijn PC. Ik pak kabel uit muur, verleng het met een kabel van 2 meter met behulp van koppelstukje en hang aan vaders laptop. Werkt prima :). Nu vervang ik de laptop met mijn eigen PC en heb weer geen internet (lampje knippertje "FULL").

Lang verhaal, maar kan iemand mij nog opties geven. Ik snap het gewoon niet meer en begrijp niet waarom het niet meer wilt werken :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Zijn die losse stukjes die je hebt geprobeerd wel straight kabels? Niet cross-linked?

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
Heb je al een andere netwerkkaart in je pc geprobeerd?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik zie 1 mogelijkheid : je pa's laptop is 10Base-T en jouw PC's willen 100Base-TX doen.
Als dat inderdaad de situatie is moet je toch maar eens kijken of de connectoren wel goed zitten, en de kleur/kleur&wit paren dus inderdaad op pennetjes 1&2, 3&6, 4&5 en 7&8 zitten.
Als je ze namelijk wat naief als 1&2, 3&4, 5&6, 7&8 hebt geknepen, dan haal je over 30m zeker nog met een koppelstukje, wel 10, maar geen 100 Mbps.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
mvdejong schreef op 15 juni 2003 @ 19:45:
Ik zie 1 mogelijkheid : je pa's laptop is 10Base-T en jouw PC's willen 100Base-TX doen.
Als dat inderdaad de situatie is moet je toch maar eens kijken of de connectoren wel goed zitten, en de kleur/kleur&wit paren dus inderdaad op pennetjes 1&2, 3&6, 4&5 en 7&8 zitten.
Als je ze namelijk wat naief als 1&2, 3&4, 5&6, 7&8 hebt geknepen, dan haal je over 30m zeker nog met een koppelstukje, wel 10, maar geen 100 Mbps.
Precies andersom dus merk ik net :P. 10Mbit half duplex werkt nu super, zal door tussenstuk of kabel komen idd :).

Mijn dank voor het idee _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door We Are Borg op 15-06-2003 20:07 ]