loont een SATA ->IDE Adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 08:21

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Ik zat me wat dingen af te vragen omtrent SATA en IDE

loont het zich om een SATA -> IDE Adapter te kopen? daar de SATA onafhankelijk is niet de bandbreedte met de PCI bus hoeft te delen?

Belast een losse IDE Controller (PCI kaart) het systeem meer ivm de geintrigreerde?

www.triathlete.nl

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
volgens de testjes die ik gelezen heb is de snelheidswinst van zo'n convertor minimaal, maar daar is volgens mij wel zat over te vinden op internet.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:53
Scighera schreef op 15 June 2003 @ 18:32:
Ik zat me wat dingen af te vragen omtrent SATA en IDE

loont het zich om een SATA -> IDE Adapter te kopen? daar de SATA onafhankelijk is niet de bandbreedte met de PCI bus hoeft te delen?

Belast een losse IDE Controller (PCI kaart) het systeem meer ivm de geintrigreerde?
De geïntegreerde apparaten zitten gewoon op de PCI bus dus ze delen gewoon de bandbreedte met de overige PCI kaarten op de bus.
Tevens ontlasten sommige Externe controllers het systeem wat minder omdat die hun eigen hardwarematige controller onboard hebben, maar dit in in principe alleen van toepassing op RAID controllers etc. ( normale s-ata en p-ata controllers zullen dus geen onderscheid hebben tussen geïntegreerd of via een uitbreidingskaart )

De hardeschijf blijft overigens nog altijd degene die de uiteindelijke doorvoersnelheid bepaald omdat deze bij lange na niet de beschikbare systeembandbreedte kan behalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Delta2 op 15-06-2003 18:43 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
de controllor op de PCI is een ABit HotRot66 (voor een CDROM en een Brander)

www.triathlete.nl

Verwijderd

A7N8X Deluxe heeft Raid op de S-ATA.

Zit er toch al op, scheelt een PCI-slot, je kunt je huidige P-ATA drives eraan hangen en je kun je altijd een PCI-IDE/ATA / PCI-SCSI controller ernaast kwijt. Zo heb ik 8 HDD's + 3 opticals hangen aan dat mobo. In de toekomst wordt het interessanter om de S-ATA->IDE converter te verwijderen en true S-ATA drives eraan te hangen.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 19:54:
A7N8X Deluxe heeft Raid op de S-ATA.

Zit er toch al op, scheelt een PCI-slot, je kunt je huidige P-ATA drives eraan hangen en je kun je altijd een PCI-IDE/ATA / PCI-SCSI controller ernaast kwijt. Zo heb ik 8 HDD's + 3 opticals hangen aan dat mobo. In de toekomst wordt het interessanter om de S-ATA->IDE converter te verwijderen en true S-ATA drives eraan te hangen.
ruimtegebrek op de PCI is niet zo'n probleem: Audigy, WinTV/R en DMA Controller

het ging om het verlies van performance. ZOn'n Convertor kost gauw zo'n 20 euro per stuk

www.triathlete.nl

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo'n converter die 20 euro kost he, waar kan je die halen?
Ik heb een sata hd, maar geen sata controller.(Ik kreeg een sata hd mee ipv ata 8))

Pana 5j

Verwijderd

SATA controllers staan gewoon in de Pricewatch in hun eigen rubriek: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/271 :De converters waar we het hier over hadden is een SATA naar PATA converter (en niet omgekeerd) - een dongle die tussen een mobo SATA aansluiting en een PATA/IDE device inhangt en dus geen controller die in de PCI gestoken wordt.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 01:56 ]

Pagina: 1