automatisch om de 10 min. netwerkindex maken

Pagina: 1
Acties:

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 22:53

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Topicstarter
Effe wat achtergrondinformatie; ik gebruik op het moment "gfi languard network security scanner" ; leuk programma; dat je netwerk scant; en dat je van elke pc de lopende services zegt; welke patches ie mist; en dergelijke meer. het grote nadeel is dat ie niet automatish dat kan doen.

en voor een redelijk netwerkje (100-150 pc's) is het nogal moeilijk om een index te krijgen op deze manier; vooral omdat er zowat vanalles door elkaar draait (lan party)

ik zoek dus iets dat me automatisch het netwerk afloopt op ip adres; en dat automatisch saved in een file; met zowel het ip adres; mac adres, als evt de services die draaien.

optioneel zou het leuk zijn als ie automatish aangaf als er bv eenbepaalde service draait (ics :r ); of als een mac 2ip's heeft (persoon die ip veranderd); en dat soort dingen.

het mag wat minder kunnen; mag wat meer kunnen; zoalng ie maar om de 5 - 10 minuten automatisch kan scannen, en van elke scan een (liefst aparte) log maakt.

ik weet dat dit dicht aanleunt bij een zoekvraag :| , maar de programmas die ik tot nu to vind; moet je of zelf scripten; oftewel kunnen ze niet automatisch loggen :'( .

ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door FlashBlue op 15-06-2003 18:31 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Zelf scripten behoort niet tot de (leer)mogelijkheden?

• FlashBlue

FlashBlue

Topicstarter
GerbenW schreef op 15 juni 2003 @ 19:15:
Zelf scripten behoort niet tot de (leer)mogelijkheden?
ja; met standaard windows boel zeker; no thanks; das net iets teveel van het goede.

Dan zit je zo met een heel script wat eigenlijk nog niet doet wat ik precies wil.

en er moeten toch mensen zijn die hetzelfde probleem hebben voorgehad. :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26
Doet het bestaand programma, behalve dat het niet om de x minuten start wel wat je wilt? Anders kun je die misschien met wat macro's of anders gewoon commandline options het werk laten doen.

• FlashBlue

FlashBlue

Topicstarter
het bestaande programma doet wat ik wil in die mate; dat het wel alle info kan verzamelen; maar je moet nog altijd manueel de scan starten, en manueel opslaan; + hij kan geen mac en ip adresssen vergelijken.
en als je met de hand 150 ips en mac's moet gaan vergelijken om eventuele dubbles op te sporen, ben je wel effe langer dan 10 minuten bezig ;)

daarom da ik hier vroeg; ik dacht dat er misschien nog mensen waren die ooit zo een geval hebben voorgehad.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26
Je kunt die software dan dus sowieso door middel van macro's automatiseren. Er bestaan programma's die je klikken en tikken op kunnen slaan en dat als een bestanje op kunnen slaan. In je taakplanner zet je dan dus dat bestandje om de 5 minuten en dan gaat het scannen alvast vanzelf. Verder kun je met dat programma die gegevens op één of andere manier exporteren? En zo ja in welke formaten? Dan is het vergelijken namelijk een fluitje van een cent.

• FlashBlue

FlashBlue

Topicstarter
je kan resultaten alleen opslaan als xml formaat; en het is de bedoeling dat elke scan bewaard blijft; dus ga je al ergens een variablele moeten maken in je macro voor de bestandsnaam.

daar was ik zelf ook allemaal wel uit; dat dat mogelijk was; maar dat is net iets teveel van het goede.

waarom moeilijk gaan doen met scripten en macros; als het wellicht zeker is dat er software is die het kan met een "click and forget" optie.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:44
Ik zeg nmap (www.insecure.org) met een batchfile eronder...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• FlashBlue

FlashBlue

Topicstarter
oke; effe ter duidelijkheid; win 2k bak :)

en er is een win versie uit; maar dat is zo een beetje een vroege beta
Development Status: 4 - Beta
ik ga hem eens probere; en dan zien we wel :)

[ Voor 74% gewijzigd door FlashBlue op 15-06-2003 23:09 ]

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Je hebt al gezocht. En zo programma niet gevonden.

Dan moet je dat toch zelf bouwen als je dat wilt hebben?
En zo te zien heb je 2 programma's nodig.
1 voor de scan en de andere voor het vergelijken

Rn daar naast volgens mij was dit te doen in de tijd dat je hier gepost hebt
4,5 uur al :)

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• FlashBlue

FlashBlue

Topicstarter
wica schreef op 15 June 2003 @ 23:09:
Dan moet je dat toch zelf bouwen als je dat wilt hebben?
Rn daar naast volgens mij was dit te doen in de tijd dat je hier gepost hebt
4,5 uur al :)
sorry hoor; maar dat is weer zo een houding van "ik kan lekker software schrijven; dan zal iedereen dat wel kunnen"
wel; niet iedereen gaat zomaar voor de fun software schrijven. :)

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Mag ik vragen wat je bij dat bedrijf doet?
Niet verkeerd bedoelt hoor.
Maar je zegt 100 a 150 PC's. Dan hebben ze dus een admin voor deze PC's
Deze persoon wordt in dienst genoemen. Voor de dagelijkste problemen met computers. En volgens mij hoord daar ook scripten bij. Sorry.

Dan. Als je geen Admin bent daar. Waarom scan je dat netwerk? En laat staan waarom om de 10 min Zeer verdacht vind ik.

Zelf werkik in Linux. En dit probleem mag niet langer duren als 1 a 2 uur. En dat is dan nog lang

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• FlashBlue

FlashBlue

Topicstarter
wica; ik heb nooit geclaimd dat het om een bedrijf ging; als dat zo was; dan had ik die vraag hier nooit gesteld.
en voor een redelijk netwerkje (100-150 pc's) is het nogal moeilijk om een index te krijgen op deze manier; vooral omdat er zowat vanalles door elkaar draait (lan party) .
dus het gaat om een lan party ; ender niks verdachts aan; we willen gewoon effe in de gaten kunnen houden dat iedereen zich aan het toegewezen ip houdt; en mensen die dns/irc/ics/http servers draain eruit kunnen halen, en willen daarom logs bijhoude; zodat we bij evt problemen kunne terugkijken wie bv wanneer zen ip heeft veranderd.

als het voor een bedrijf was; dan had ik dit of zelf moeten kunnen (moeilijk zonder programmeer opleiding en zo :P ; of uitbesteed aan andere firma.
maar vermits het om een lan ging (imo nog altijd iets zonder winstbejag) ; dacht ik dat ik op tweakers wel hulp zou vinden :)

[ Voor 51% gewijzigd door FlashBlue op 15-06-2003 23:32 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

languard ondersteund gewoon command line options.... nu nog ff een heeeel simpel .bat bestandje maken en klaaar

met x-scan V2.3 kan het ook, aangezien je die ook vanaf een commandline op kan starten (en uitgebreide log files maakt)

het enige wat je dus moet doen is een bat maken, die de logs inpakt of copieert naar een bepaalde directory...

[ Voor 23% gewijzigd door Jimbolino op 16-06-2003 02:20 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1