Effe wat achtergrondinformatie; ik gebruik op het moment "gfi languard network security scanner" ; leuk programma; dat je netwerk scant; en dat je van elke pc de lopende services zegt; welke patches ie mist; en dergelijke meer. het grote nadeel is dat ie niet automatish dat kan doen.
en voor een redelijk netwerkje (100-150 pc's) is het nogal moeilijk om een index te krijgen op deze manier; vooral omdat er zowat vanalles door elkaar draait (lan party)
ik zoek dus iets dat me automatisch het netwerk afloopt op ip adres; en dat automatisch saved in een file; met zowel het ip adres; mac adres, als evt de services die draaien.
optioneel zou het leuk zijn als ie automatish aangaf als er bv eenbepaalde service draait (ics
); of als een mac 2ip's heeft (persoon die ip veranderd); en dat soort dingen.
het mag wat minder kunnen; mag wat meer kunnen; zoalng ie maar om de 5 - 10 minuten automatisch kan scannen, en van elke scan een (liefst aparte) log maakt.
ik weet dat dit dicht aanleunt bij een zoekvraag
, maar de programmas die ik tot nu to vind; moet je of zelf scripten; oftewel kunnen ze niet automatisch loggen
.
ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben
en voor een redelijk netwerkje (100-150 pc's) is het nogal moeilijk om een index te krijgen op deze manier; vooral omdat er zowat vanalles door elkaar draait (lan party)
ik zoek dus iets dat me automatisch het netwerk afloopt op ip adres; en dat automatisch saved in een file; met zowel het ip adres; mac adres, als evt de services die draaien.
optioneel zou het leuk zijn als ie automatish aangaf als er bv eenbepaalde service draait (ics
het mag wat minder kunnen; mag wat meer kunnen; zoalng ie maar om de 5 - 10 minuten automatisch kan scannen, en van elke scan een (liefst aparte) log maakt.
ik weet dat dit dicht aanleunt bij een zoekvraag
ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben
[ Voor 3% gewijzigd door FlashBlue op 15-06-2003 18:31 ]