[WinXP] Probleem met soundcards *

Pagina: 1
Acties:

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 22:14
Hoi,

Ik heb sinds gisteren een leuke Dolby 5.1 soundcard maar heb onboard een ingebouwde 'normale' geluidskaart. Nu heb ik in Windows deze uitgezet maar wil deze toch graag aan zodat ik e.v.t kan switchen tussen deze (aangezien aan die 'normale' mijn stereo in/output hangt).

Maar beide soundcards gebruiken zelfde IRQ's.
De irq's zijn 'gelockt'. Is er geen optie of programma-tje dat ik een van de 2 kaarten op een ander IRQ kan zetten?

Nu wéét ik dat er héél wat topics zijn maar ik word daar ook niet meer wijs uit :'(

Hoe dan ook: Bedankt!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
netvisions schreef op 15 June 2003 @ 18:04:
Maar beide soundcards gebruiken zelfde IRQ's.
Dat hoeft geen probleem te zijn... maar daar kan ik verder weinig over zeggen omdat ik niet weet welke versie van Windows je gebruikt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Sypher
Ik heb Windows XP Professional maar als ik beide soundcards aanzet doet geen van beiden het...

• blackd
  • Niet online
Kun je een duidelijke probleemomschrijving geven? 'Doet het niet' is zo vaag, dat kan vanalles zijn.

Over IRQ's: XP kan gebruik maken (ligt aan je hardware config) van ACPI. Dat houdt onder andere in dat XP zelf de IRQ's uitvogelt en een heleboel devices op dezelfde IRQ staan, maar dat hoeft niet te betekenen dat er een probleem is. Probeer maar eens te [search=xp irq acpi]

• Sypher
Nou geen van beiden kaarten reageren nog op geluid m.a.w. het is stil hier. Ik heb ACPI niet aan staan... Althans...

Nog even over mijn kaarten:
AC'97 (onboard)
Cmedia (5.1 dolby)

Edit: ACPI staat aan

[ Voor 8% gewijzigd door Sypher op 15-06-2003 18:13 . Reden: ACPI staat aan :S ]

• blackd
  • Niet online
netvisions schreef op 15 June 2003 @ 18:10:
Nou geen van beiden kaarten reageren nog op geluid m.a.w. het is stil hier.
Dat begreep ik uit je opmerking 'hij doet het niet' ook.
Maar ga eens wat beter kijken wat het probleem kan zijn. Kijk eens in apparaatbeheer, selecteer een specifieke kaart in Winamp bijvoorbeeld...
Ik heb ACPI niet aan staan...
Vreemd, dan zou je namelijk zelf IRQ's toe moeten kennen, althans, voor zover ik me herinner.
Althans...
Je weet het niet zeker? Kun je 't dan even nakijken :P.
Edit: Ah, staat dus wel aan.

[ Voor 5% gewijzigd door blackd op 15-06-2003 18:15 ]

• Sypher
Na een rebootje en een uitschakeling van beide kaarten en herinschakeling van de CMedia doet deze het weer maar de andere is in apparaatbeheer uitgeschakeld.

Is het overigens mogelijk het zelfde geluid met beide kaarten (als het het doet) voort te brengen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb Windows XP Professional
Dat zet ik voor de duidelijkeid dan ook even in de topictitel, zie het WOS policy bovenaan Windows Operated Systems voor uitleg hierover :)
Is het overigens mogelijk het zelfde geluid met beide kaarten (als het het doet) voort te brengen?
Waarom zou je dat willen? Zet dan de extra boxen meteen aan de nieuwe kaart ;)

Beide geluidskaarten aanzetten heeft alleen nut om juist beide apart aan te sturen lijkt me :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sypher
Ja dat is ook goed dan.. Maar wat het nu is:

Dolby -> Dolby Setje
gewoon -> in en output van stereo (4x héél watt :P )
Pagina: 1