een week geleden heb een asus a7m266-d rev 1.04 gekocht (2e hands)
gister kwamen ook eindelijk mijn cpu's binnen; het zijn 2 XP 2000+, met een AIUHB
Thorougbred-B (model8) core uit week 14 (serie nummers zijn op een volgend)
Dus alle maal erg leuk (op het eerste gezicht)
ware het niet dat deze XP's een nieuwe package hebben.
hierbij is het niet genoeg om ff de bruggen over te schilderen, maar moeten de bruggen eerst vrij gemaakt worden.
dit heb ik gedaan door met een naald de lak laag weg te krabben, van de laaste L5 brug, tot dat ik door een loepje een goud/koperkleurig contactje zag, (in lijn met de brug)
Ik heb alles netjes met plakband afgeplakt en er toen achterruitenreparatielijm over heen te smeren met een splinter van een tandenstoker. (de laser cut hoeft niet te worden gevluld)
maar toen zei mijn moederbord tijdens het op starten:
"cpu 0 is mp capable, cpu 0 is mp capable, warning cpu 1 is not mp capable"
dit bleek een bugje te zijn is de 1006 bios van asus.
ik draai nu de 1010 bios en het gaat als een tiet
gister kwamen ook eindelijk mijn cpu's binnen; het zijn 2 XP 2000+, met een AIUHB
Thorougbred-B (model8) core uit week 14 (serie nummers zijn op een volgend)
Dus alle maal erg leuk (op het eerste gezicht)
ware het niet dat deze XP's een nieuwe package hebben.

hierbij is het niet genoeg om ff de bruggen over te schilderen, maar moeten de bruggen eerst vrij gemaakt worden.

dit heb ik gedaan door met een naald de lak laag weg te krabben, van de laaste L5 brug, tot dat ik door een loepje een goud/koperkleurig contactje zag, (in lijn met de brug)
Ik heb alles netjes met plakband afgeplakt en er toen achterruitenreparatielijm over heen te smeren met een splinter van een tandenstoker. (de laser cut hoeft niet te worden gevluld)
maar toen zei mijn moederbord tijdens het op starten:
"cpu 0 is mp capable, cpu 0 is mp capable, warning cpu 1 is not mp capable"
dit bleek een bugje te zijn is de 1006 bios van asus.
ik draai nu de 1010 bios en het gaat als een tiet
nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)