[RAID] pc ziet maar 1 schijf...

Pagina: 1
Acties:

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Heb een probleempje met me raid instellingen heb vandaag nog een 30gb schijf er bij gekocht van het zelfde merk (maxtor fireball) deze heb ik RAID geplaatst maar de pc vindt maar 1 schijf nu dacht ik dat het aan het master/slave verhaal lag, maar na alle mogelijke instellingen te hebben geprobeerd geen success, als ik ze beide op master zet dan blijft ie wel hangen.. hoe krijg ik me 2de schijf te zien in de bios van me promise kaartje...?

bvd

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
system specs?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Silva
ow ja

AMD 2000+
MSI kt4-ultra (met onboard raid promise kaartje)
2 x Maxtor fireball 30gb

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan niet zomaar een schijf er bij hangen.
Je moet eerst de array die je had weggooien en vervolgens een nieuwe aanmaken.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
alle twee 2 hd's op master zetten,
ieder op een aparte ide kabel.
daarna je raid instellen,
maar ook daarna ziet tie hem als 1 hd hoor.
alleen 2 keer 30 gig maakt dan 1 hd van 60 gig.

[ Voor 3% gewijzigd door NakedOne_NL30 op 15-06-2003 18:04 ]

IdieAloth

• Silva
Er hing dus eerst al een 1 maxtor maar nu heb ik er dus een maxtor bij geprikt.. op de zelfde kabel ( heb maar 1 kabel ) de array gedelete... en nieuwe array gemaakt maar bij de nieuwe array aan maken staat dat er maar 1 schijf aanwezig is en dan klopt volgens mij niet..

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
artec schreef op 15 June 2003 @ 18:06:
Er hing dus eerst al een 1 maxtor maar nu heb ik er dus een maxtor bij geprikt.. op de zelfde kabel ( heb maar 1 kabel ) de array gedelete... en nieuwe array gemaakt maar bij de nieuwe array aan maken staat dat er maar 1 schijf aanwezig is en dan klopt volgens mij niet..
Kabel bijkopen, raid op 1 kabel heeft geen nut ivm dat ie dan alles over 1 channel moet doen (lezen/schrijven etc), het hele voordeel van raid ben je dan kwijt..

Systeem Specs

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
op dezelfde kabel heeft ook amper prestatie verschil hoor.
optimaal werken ze als ze ieder op een aparte kabel zitten.
heb je wel 2 aansluitingen op je mobo ?

IdieAloth

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hoe groot is die ene hd dan? als ie 60 Gb is dan klopt het wel hoor.

• Silva
Hmm helemaal nix :( ik vindt ook zo raar waarom er dan maar 1 kabel op zit , (kan je dan tog geen raid noemen als je geen meer schijfen er op kan zetten) ennuh als het dan wel kan wat voor instellingen moet ik dan hebben ? master/slave ?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
artec schreef op 15 juni 2003 @ 20:00:
Hmm helemaal nix :( ik vindt ook zo raar waarom er dan maar 1 kabel op zit , (kan je dan tog geen raid noemen als je geen meer schijfen er op kan zetten) ennuh als het dan wel kan wat voor instellingen moet ik dan hebben ? master/slave ?
Als het goed is zitten er totaal 4 ide aan sluitingen op jouw bord. 2 van de via southbrigh en 2 van de raidchip. De ide's die bij de raidchip horen hebben meestal een ander kleurtje.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Promise PDC20376 SATA controller zeker? Lees eens het handboekje van je mobo door :z

Of doe jouw naam "Tweaker" (?) een grote eer en kijk gewoon netjes in de FAQ van dit subforum (onder Belangrijke Mededelingen) B)

[ Voor 46% gewijzigd door BalusC op 15-06-2003 22:17 ]

Pagina: 1