Toon posts:

FSB en CPU multi...

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,
Ik wil graag mijn FSB verhogen en daar ben ik al wat mee aan het experimenteren geweest maar nu *door veel door deze forum te lezen* ben ik erachter gekomen dat je dan de CPU multiplyer lager moet zetten (sorry als ik het ff fout schrijf -Multiplyer-). }:O
Maar ik heb nu mijn FSB van mijn AMD 1800+ XP op 138 MHZ staan maar als ik nu mijn CPU multiplyer lager zet dan kan ik mijn pc niet meer opstarten zonder de bios te resetten *mijn CPU is wel gelockt*
Ik heb 512 MB DDR ram 333 mhz ofzo maar wat gebeurt er verder met mijn pc als ik de FSB hoger zet?
Ik heb wel al gemorken dat ik vele male hogere scores haal dan normaal in 3Dmark. _/-\o_
Zou iemand mijn nou kunnen vertellen als ik de FSB op 145 wil zetten waar dan de multiplyer het beste op kan staan? zodat ik mijn PC wat minder belast.
En vergeet niet dat ik een AMD 1800+ heb en een MSI KT333 Ultra 2 (deluxe) heb!.
Verder heb ik een Hercules ATI 9700 PRO en een SB Audigy 8)

Please help me out ;(

Alvast Bedankt,

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
als je de FSB hoger zet verhoog je de snelheid he :P

en de pc word net zo hard belast met hoge fsb (die stresst de pci sloten en geheugen enzo), je cpu overleeft dat echt wel (multiplier heeft immers geen invloed op de fsb), andere onderdelen zijn de bottleneck en krijgen op hun lazer door de fsb.

[ Voor 15% gewijzigd door G33rt op 15-06-2003 17:41 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik denk dat je het beste even kunt beginnen met het lezen van de faq en het gebruiken van de search en google, want hier valt MEER dan genoeg over te vinden... :z

en verder geef je eigenlijk zelf het antwoord al... je 3DMark gaat vele malen omhoog... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Whieee op 15-06-2003 17:43 ]

Launching containers into space

• G33rt
Overigens: je zegt zelf dat je cpu gelockt is, en dat de MP veranderen niet lukt. Hoe wou je dat dan doen? :?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Inderdaad ff zelf gaan zoeken... Zal wel nog ff heel kort vertellen wat de multiplayer doet en wat de FSB (Front Side Bus) doet...

Met de mulitplayer zet je de snelheid van alleen de processor omhoog.. de fsb zet de algehele snelheid omhoog.. niet alleen van de processor maar ook van je AGP, PCI e.d.. \
Je kan gewoon de FSB van je processor omhoog zetten totdat hij instabiel wordt... Waarom sommige mensen hun multiplayer omlaag zetten is om te zorgen dat de FSB hoger kan.. Dit omdat een FSB sneller maken veel meer nut heeft als een multiplayer hoger zetten...

Je 3D mark gaat vele malen omhoog maar ook je Memory bandbreedte en je AGP (video kaart) en je PCI (geluid) Het zal dus aan een heleboel verschillende dingen liggen hoe hoog je kan komen met je FSB...

Verder moet je ff de FAQ van DOC gaan lezen.. Daar staat alles veel beter in uitgelegt...

edit: deze FAQ dus ;)

Verder geldt het gelockte ook voor naar beneden jammer genoeg...

Dat je kingston geheugen hebt is leuk maar lees mijn post ff.. Het ligt aan veel meer.. Ook je Geluidskaart, videokaart, tvkaart, raid controller, etc, etc...

Je zegt dat je gezocht hebt op Google.. Welke zoek termen?? Heb je hier op GoT al gezocht??? Als we dat weten kunnen we je misschien wel een klein beetje verder helpen..

Of de onderdelen het aan kunnen kan je eigenlijk alleen maar proef-ondervindelijk vaststellen..

Gewoon elke keer je FSB 1 stapje hoger doen en dan testen tot je niet meer stabiel kan werken...

[ Voor 31% gewijzigd door Apen-nootjes op 15-06-2003 17:57 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
euh G33rt ?
Ik dacht dat ,dat alleen maar gelde voor het OMHOOG klocken van de CPU en niet OMLAAG !
Ik hoop dat je et nu snapt :).
Maar ok zouden mijn Onderdelen het verder wel aankunnen? als ik de FSB omhoog zet?
Trouwens mijn geheugen is van Kingston.

Edit : Ik heb me al verrot gezocht op google naar dit onderwerp en heb wel veel gevonden maar juist niet wat ik hier aan het vragen ben :D

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 17:51 ]

• G33rt
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 17:49:
euh G33rt ?
Ik dacht dat ,dat alleen maar gelde voor het OMHOOG klocken van de CPU en niet OMLAAG !
Ik hoop dat je et nu snapt :).
Maar ok zouden mijn Onderdelen het verder wel aankunnen? als ik de FSB omhoog zet?
Trouwens mijn geheugen is van Kingston.

Edit : Ik heb me al verrot gezocht op google naar dit onderwerp en heb wel veel gevonden maar juist niet wat ik hier aan het vragen ben :D
gelockt is gelockt, het is geen semi-unlockte Xeon :) (staat trouwens wel in de DOC FAQ geloof ik)

Of je onderdelen het aankunnen: testen! dat is alles waar overklokken om draaid. Stap voor stap verder omhoog schroeven tot je aan het plafond van jouw onderdelen komt. Of je nu kingston geheugen hebt of niet doet daar niets mee. Gewoon testen, krijg je een BSOD of andersoortige crash of wegschietende programma's is het dus instabiel en verlaag je het weer...

Je snap niet helemaal wat overklokken inhoud. Het is het opschroeven van de onderdelen tot je aan het plafond komt door een of ander onderdeel. Waar die grens ligt hangt van vele, vele factoren af en die zul je zelf moeten ontdekken. Een gekke crash overleeft je pc heus wel ;)

• G33rt
Kan mijn CPU kapot van overclocken?
De MP doet gek/verandert niet
Tot hoever kan ik overclocken?
Mijn pc crasht/is instabiel na overclocken!

dat zijn de antwoorden op al je vragen :) (heb je niet eens google voor nodig, dit kwam gewoon uit de FAQ :P)

[ Voor 35% gewijzigd door G33rt op 15-06-2003 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu nog iets,
Mijn CPU word 60 Graden met het FSB op 145 :( nou weet ik niet of dat hoog of laag is voor mijn AMD want iedereen heeft er een andere mening over ^^ Ik heb al in de FAQ gelezen dat 78 ofzo nog wel kon.
Maar mijn mainboard word 50/60 Graden :( nou ben ik wel vanplan er een NorthBridge koeler op te zetten :) maar ik zou graag willen weten is die temperatuur van mijn CPU en mainboard nog wel veilig volgens jullie ?

Verwijderd

Je kan eventueel je processor unlocken door de L1 bruggen te verbinden met zilverlijm.

Als je processor op 60° nog stabiel is, dan is er geen enkel probleem. Palomino's mogen 90° worden }).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 19:37 ]

Verwijderd

En nou goed, het is geen "multiplyer" of "multiplayer" maar multiplier.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou goed alvast bedankt voor jullie snelle relies!.
en ik denk dat ik me maar eens een keer een paar betere koelers ga zoeken :D

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 12:46

AcouSE

Swedish Chef

:) Ik denk dat de faq een uitstekend begin is. En dan gewoon voorzichtig beginnen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.