[xp] ti4200 dual mon met Ultramon > links=rechts?

Pagina: 1
Acties:

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:37

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Ik heb hier eindelijk mn tweede scherm aangesloten op mn sparkle ti4200. Het werkt allemaal goed (met ultramon 2.2 b1). Mijn setup ziet er in 1337 ascii zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                      ____ 
                     | __ |
           ________  |[__]|
  ______  |        | |[__]|
 |      | |        | |[__]|
 |      | |     abc| |    |
 |def   | |        | |   :|
 |______| |________| |    |
   _||_     _|__|_   |____|

17        19

Probleem: Die 19" is mijn primaire scherm en dat wil ik zo houden. Maaarrrrrr! Ik wil hem ook *rechts* houden, echter ultramon en nview nemen allebei aan dat de primaire *links* moet staan! Dus als ik nu iets op de 17" wil zien moet ik het op de 19" naar rechts slepen.

Ik weet dat je bij ultramon de schermen met de muis kunt slepen, en dat zou ook de oplossing zijn, *ware* het niet dat mijn dual scherm als 1 breed scherm gezien wordt! Kan ik hier iets aan doen? Ik heb mn 19" op de VGA aansluiting van mn 4200 en mn 17" op de DVI aangesloten. Als ik twee dezelfde schermen had was het niet erg, maarja, ik wil dus de grote echt rechts hebben!

merci :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je moet in de beeldeigenschappen (dus het scherm wat je krijgt na rechtermuisknop en dan eigenschappen) bij het tabblad instellingen de monitoren zo verslepen dat de opstelling klopt.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 15 juni 2003 @ 19:49:
Je moet in de beeldeigenschappen (dus het scherm wat je krijgt na rechtermuisknop en dan eigenschappen) bij het tabblad instellingen de monitoren zo verslepen dat de opstelling klopt.
BaRF schreef op 15 juni 2003 @ 17:05:
[knib]
Ik weet dat je bij ultramon de schermen met de muis kunt slepen, en dat zou ook de oplossing zijn, *ware* het niet dat mijn dual scherm als 1 breed scherm gezien wordt!
[knib]
dus dat gaat niet :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16
flikker dat hele ultramon toch weg. Je moet op geavanceerd drukken en dan in dat nvidia driver tab iets veranderen. Zodat je monitoren niet meer als een breed scherm wordt gezien.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Sjah schreef op 15 June 2003 @ 22:10:
flikker dat hele ultramon toch weg. Je moet op geavanceerd drukken en dan in dat nvidia driver tab iets veranderen. Zodat je monitoren niet meer als een breed scherm wordt gezien.
nou ik heb het eerst zonder umon geprobeerd, maar dan heb ik nog steeds dat het maar 1 scherm is :(

Nvidia tab > nview: 1 monitor, clone monitor (geen nut), hori en verti dual. Die twee laatste voegen mn 2 schermen samen als 1, en dus kan ik de volgorde niet veranderen ;(...

• Sjah
je hebt nog een 4e mogelijkheid bij nview: standaard (dualview). Die moet je hebben!

• Milly
  • Niet online
Idd, wat Sjah zegt zou het moeten zijn.

Zet nView uit, dat wil zeggen geef bij de nView-opties aan dat je niet clone of horizontal stretch of wat dan ook wil, maar "standard (dual-view)". Vervolgens kun je bij de beeldschermeigenschappen de tweede monitor activeren (dual-view aanzetten dus) door erop te rechtsklikken en "attached" te kiezen. Nu kun je de schermen onafhankelijk van elkaar bewegen omdat je dual-config nu niet meer als 1 scherm wordt gezien.

Succes! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Milly op 16-06-2003 11:50 ]

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
haha lol het werkt inderdaad :D bedankt :)

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:33
ti4100 ?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
neen 4200 :P waar zie jij 4100 staan dan?

btw, werkt toch wel heel fijn hoor, dual :D

edit: oh dammit ik zie het al, titel :P zal ff vragen

en merci Abbadon/Willem169 :)

[ Voor 20% gewijzigd door BaRF op 16-06-2003 23:39 ]

• Sjah
.....

[ Voor 100% gewijzigd door Sjah op 17-06-2003 02:46 ]

• REDFISH
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Duik gewoon achter je kast en draai de stekkers om op de videokaart.

Anders ga je naar eigenschappen van beeldscherm en kun je dus kiezen welk scherm je standaard is. En anders kan het nog altijd in de nview tab, daar kun je ze ook omwisselen.

En inderdaad om ultramon te gebruiken moet hij op dualview staan.

[ Voor 13% gewijzigd door REDFISH op 17-06-2003 13:31 ]

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
REDFISH schreef op 17 juni 2003 @ 13:30:
Duik gewoon achter je kast en draai de stekkers om op de videokaart.

Anders ga je naar eigenschappen van beeldscherm en kun je dus kiezen welk scherm je standaard is. En anders kan het nog altijd in de nview tab, daar kun je ze ook omwisselen.

En inderdaad om ultramon te gebruiken moet hij op dualview staan.
het was al gelukt door die instelling te gebruiken ja :) toch bedankt (stekkers verwisselen hoeft niet meer)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

BaRF schreef op 18 juni 2003 @ 09:35:
[...]

het was al gelukt door die instelling te gebruiken ja :) toch bedankt (stekkers verwisselen hoeft niet meer)
ghehehe,

Welkom op de wereld van de dubbele schermen.. *zie specs PC2*

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1