[Q-Tec] Nieuwe voeding loeiheet

Pagina: 1
Acties:

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
Ik heb net mijn nieuwe Q-Tec ADT-350P Low Noise voeding aangesloten. Hij is inderdaad een stuk stiller dan de oude, maar: de temps in mijn kast rijzen nu echt de pan uit. De buitenkant van de kast wordt opeens rond de 30-40 graden (op gevoel, was eerder volgens mij niet zo), de mobo- en proc temperaturen stijgen beiden met ca. 5 graden (tot resp. 48 en 72 graden).

Systeem:
AMD Thunderbird 1200 @ 1200 MHz
Asus A7V133-C
32MB Asus V7100 MX200 MagicTV
NIC, Modem, TV-kaart, 2 7200 rpm HD's, CD-RW, SB PCI 128.

Is dit normaal gedrag en/of had ik dit kunnen verwachten? Of moet ik morgen toch de Xenon gaan lastigvallen met dit apparaat?

BTW, de oude PSU is een 300W AOpen FSP300-60BT.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ik zou xenon toch ff gaan lastig vallen....lijkt mij niet normaal.
mijn ervaring met xenon is dat ze daar niet al te moeilijk over doen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
ff een update:
Ik heb 'm net teruggebracht naar Xenon en daar met de plaatselijke technicus getest in een ander systeem (P4). En zoals Murphy al voorspelt: als je wil laten zien dat iets niet werkt, doet 'ie het wel. De voeding bleef netjes koel aan alle kanten.
Ik heb dus maar geconcludeerd dat het ofwel aan mijn hogere belasting ligt (met alle PCI-kaarten die niet in dat systeem zaten), ofwel aan mijn airflow. Voor beiden heb ik even geen kant en klare oplossing, dus maar even de oude erin. Geld terug was geen punt, prima service.

Zo scherp als een voetbal!