Toon posts:

Risocomijdende router-zoekende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

enige tijd geleden beloofde ik mijn huisgenoten plechtig dat ik voor een breedbandkabelinternetverbinding zou zorgen in mijn studentenhuis.

Ik wil @home-kabel internet, en deze via een router delen over 6 pc's, draaiende op '98 of Me. Ik heb al een boel topics gelezen, met name het topic [Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen

Gewenst is een router (al dan niet met ingebouwde switch en/of extra losse switch) zodat alle 6 pc's ongestoord kunnen internetten, mailen en msn'en (incl. file transfer, maar video/webcam-ondersteuning niet nodig). Online games, servers of andere geavanceerde functies wagen wij ons niet aan.

De voor mij aansprekende alternatieven:

sweex 4ports router + extra 4 ports switch (goedkoop, maar misschien teveel problemen te verwachten? Traag en time-outs?)

linksys 4 ports router/switch + extra 4 ports switch (ondersteunt upnp, veel firmwareupdate problemen)

linksys 8 ports router/switch (ondersteund geen upnp, alles-in-een, veel firmwareupdate problemen)

draytek vigor 2200e + extra 4 ports switch (duurste en minst probleemervarende router)

Kunnen jullie deze nitwit helpen?

Bij voorbaat dank!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb hier thuis een Edimax router staan :),

deze deelt gooit al het verkeer uit 1 poort, en komt in de switch :), deze switch ook een edimax verdeeld het over de 7 poorten :), waaraan weer een swtich hangt :)

op zich is dit geen dure oplossing
- Router E69,--
- Swithc E49,--

ik heb nog NOOIT problemen gehad :), de verbinding is heel goed, weinig problemen, kan alles doen, file transfer etc. :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
linksys 4 ports router/switch + extra 4 ports switch (ondersteunt upnp, veel firmwareupdate problemen)

Heeft mijn voorkeur, als hij eenmaal draaid werkt het ook erg goed :)

Ikzelf heb een E-tech (gele) router, cheap ass, maar met de laatste firmware ondersteund hij Upnp en is nite kapot te krijgen. Serveert al enkele maanden zonder één probleem adsl tussen mij en de buren, met msn filetransfere en alles.

Voordeel, ik hoef niet te poortmappen als mijn buurman een gamepje wilt spelen o.i.d, scheelt mij een hoop gezeik :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb hier thuis een Draytek Vigor 2200e staan :),

deze deelt gooit al het verkeer uit 1 poort, en komt in de switch :), deze switch een Linkpro verdeeld het over de 7 poorten :)

ik heb nog NOOIT problemen gehad :), de verbinding is heel goed, weinig problemen, kan alles doen, file transfer etc. :)

:P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:05

YellowCube

Wait...what?

ik heb hier een 3Com OfficeConnect (3CRW51196) staan...4 poorts router geschikt voor kabel en adsl, wireless AP ingebouwd en een eenvoudige maar zeer effectieve firewall.
Het is echt een plug&play router en ik heb eigenlijk nog nooit iets in hoeven stellen bij IE, mail, MSN etc etc. Ondersteund geen UPnP, maar verder alle protocollen die je maar kunt voorstellen.
Je zal er een extra x-ports switch bij moeten kopen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Mmm, ik denk dat je 2 keuzes kan maken:

1. Een goedkope router, met goede garantie en uitgebreide, vaak geupdate firmwares (mijn voorkeuren: Linksys en Draytek (van de Vigor reeks))
2. Een dure business router, van bijvoorbeeld 3com of Cisco. Je betaalt wel meer, maar die dingen zijn gebouwd met betrouwbaarheid als belangrijkste eigenschap (bedrijfsomgeving).

Dus ik zou eens je budget naarder bekijken en daarop gebaseerd je keuze maken.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Laatst bij een vriend van mij een Twister router geplaatst. Erg prettig klein apparaatje met 4 lan aansluitingen, ik geloof dat ze ook met 8 aansluitingen zijn. Hele uitgebrijde mogelijkheden mbt nat, redirecten, queueën en poorten die je open/dicht kan zetten (zelf met tijd functie erbij) maw heel mooi apparaatje :)

Belt in op PPP, PPTP en PPPoE

Verwijderd

Topicstarter
Als echte student streef ik natuurlijk naar budgetminimalisatie, maar stabiliteit en weinig omkijken komen bij mij op de eerste plaats.

@ AMD_er: klopt het dat de edimaxrouter dezelfde is als de sweex router (afgezien van de naam)

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 17:16:
klopt het dat de edimaxrouter dezelfde is als de sweex router (afgezien van de naam)
Yup :) Firmware is zelfs uitwisselbaar.. maar zoek eerst maar es op GoT voor je een router aanschaft :)

Verwijderd

Topicstarter
Still doing that, maar helaas zijn er veel tegenstrijdige berichten: bij de een werkt een router perfect, bij een ander diezelfde router niet.

Nog meer kundigen met een advies in de alternatieven?

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
linksys 4 ports router/switch + extra 4 ports switch

Ik deel zelf met 6 computers en twee switches via bovenstaande router. >:)

Dit loopt alvanaf okt 2001. ;)

Probleem soms moe(s)t de router herstart worden. (soms 2x per dag, nu loopt hij alweer een paar maanden zonder problemen) Misschien door provider die zat te kloooien. :?

Verder weinig tot geen problemen.

Ook niet met firmware updates.

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe alleen nog positieve reacties, dat is geruststellend, of..... ? :)

Verwijderd

vigor draytek 2200E

superding, nooit geen gezeik en alles doet het. Ook online gaming als één van je medestudenten dit zometeen wel leuk gaat vinden. De Sweex kon dat niet. Ik heb deze dan ook geruilkd voor de Vigor. In mijn geval was goedkoop duurkoop.

succes

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 19:07:
Still doing that, maar helaas zijn er veel tegenstrijdige berichten: bij de een werkt een router perfect, bij een ander diezelfde router niet.

Nog meer kundigen met een advies in de alternatieven?
Dat is nou eenmaal waarom naar ervaringen vragen geen nut heeft.
De een is er wel tevreden van, en de ander niet.
De een weet hem goed te gebruiken, de andere weet niet wat een handleiding is en vindt het dan een slecht toestel omdat hij niet werkt zoals hij wil.

PS: je bent waarschijnlijk ook van plan van intern wat files te shares gok ik ?
Dan ben je beter met of een router met een 8p switch ingebouwd, of een router met 4p switch en een aparte 8p switch waarbij je geen pc's aansluit op die 4p ingebouwde switch.

Reden: De verbinding tussen beide switches is maar 100mbit + in prijs scheelt het niet zoveel en je weet nooit als je extra poortjes nodig hebt.

PS2: Is dit een huisgenoot van je dan ?
Router voor KabelInet
Het is nogal uitzonderlijk dat iemand die hier voor het eerst post meteen de search knop gevonden heeft. :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik de linksys 1-poorts versie (upnp) (die bestaat ook kwam ik achter) combineer met een 8-poorts switch.

Een (wellicht domme) vraag: werkt dat upnp dan voor elke pc die ik op de switch aansluit? Vaak als ik lees over port-redirections/DMZ's dat dit telkens slechts geldt voor één pc in het netwerk.

p.s. topologisch is het toch niet verantwoord pc's aan te sluiten op een interne switch (van de router) en vervolgens op een externe switch aangesloten op de uplinkport van de interne switch van de router, wederom pc's aan te sluiten?
Pagina: 1