Toon posts:

Twee interne USB 2.0 poorten nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord heeft geen interne USB poorten of headers, slechts 2 externe poorten. Deze zitten aan de achterkant, en zijn, gezien de plaatsing van de kast, totaal ontoegankelijk.

Tevens zijn deze twee externe poorten USB 1.1, terwijl ik een aantal USB 2.0 apparaten wil gebruiken die baat hebben bij een hogere snelheid.

Nu wil ik de volgende interne (5.25" bay) componenten aanschaffen:

1) USB 2.0 interne hub (bijv. Sitecom)
2) USB 2.0 multi card reader

Hiervoor heb ik dus 2 interne USB 2.0 aansluitingen nodig.

Als ik de verkrijgbare USB 2.0 PCI kaartjes bekijk, zie ik dat ze allemaal maximaal 1 interne USB 2.0 port hebben.

Voor zover ik zie bestaan er ook geen "interne USB hubs" die daarwerkelijk een interne poort beschikbaar maken.

Ik vind naar binnen doorlussen erg lelijk, en vraag mij dus af of iemand een mooie oplossing weet voor dit probleem.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

't Bestaat wel:
http://www.verbatim.com.a...uctdetail.cfm?ID=KWF2580N
http://www.tigerdirect.co...-details.asp?sku=I46-1484

En een interne USB hub zoals jij beschrijft, ik kan me niet voorstallen dat die 1 op 1 is. Oftewel, ik denk dat er wel degelijk 1 ingang en meerdere uitgangen op zitten (of ik heb het gewoon mis :) )

Zoef

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

nee je snapt het verkeerd denk ik.

TS wil een hub zoals jij die laat zien in een bay aan de voorkant
maar OOK een cardreader in een bay.

dus heeft ie 2 interne aansluitingen nodig om die 2 apparaten in z'n kast te bouwen.
en die PCI kaartjes hebben allemaal maar 1 interne aansluiting.

Ik heb er ook geen kunnen vinden met meer dan 1 aansluiting.
om nou ook nog een hub te kopen en die bijvoorbeeld los in je kast te leggen is een idee. staat alleen niet mooi maar kan wel.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ai, niet goed gelezen. Inderdaad blaat, sorry.

Zoef

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 22:38
Kan je die interne niet splitsen dmv een kabeltje? Die zullen vast wel bestaan.

Verwijderd

DeadMetal schreef op 15 June 2003 @ 16:24:
waarschijnlijk wel, maar hij heeft natuurlijk op 1 poort uiteindelijk wel de volledige bandbreedte nodig

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:46

The Third Man

The Third Jellyfish

DeadMetal schreef op 15 June 2003 @ 16:24:
Dus daar zit dan een mini USB 2.0 hubje in? Áls die al bestaan zullen ze wel stervens duur zijn...

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Om het goed te maken dan maar:
http://www.koutech.com/proddetail.asp?linenumber=157
Cardreader en ingebouwde USB 2.0 hub. Heeft 1 interne USB-aansluiting nodig.

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Zpottr schreef op 15 June 2003 @ 16:29:
Om het goed te maken dan maar:
http://www.koutech.com/proddetail.asp?linenumber=157
Cardreader en ingebouwde USB 2.0 hub. Heeft 1 interne USB-aansluiting nodig.
Nou, dat heb je wel goedgemaakt.
Al was heb alleen maar omdat ik mij van het lachen bijna verslikte in m'n boterham bij het zien van dat ding. >:) Wat een monstercombo zeg! :)

Redenen dat ik deze niet neem:
-(waarschijnlijk) moeilijk te krijgen
-heeft dingen die ik niet nodig heb (audio, firewire)

Er zijn in alle winkels diverse goedkope interne USB hubs en multireaders te krijgen voor weinig geld.

Het enige probleem is dat ik (voor zover ik zie) niet zonder lelijk gehack alle twee intern aan kan sluiten.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

oplossing: 2 PCI kaartjes ?
(kost weleen extra slot, maarje hebt dan wel weer extra USB 2.0 aansluitigen).

Ik heb even bij sitecom gekeken.
- hoe is de muti-cardreader aan te sluiten ?
Er wordt een PCI afdekplaatje bijgeleverd, en ik zie 2 kabels van de bay 'weg-lopen'. Heeft de bay een eigen PCI-kaart, en heeft die dan misschien een eigen interne USB -connector ?

Als dat kaartje nòg een 2de interne connector heeft, ben je klaar: daar kun je dan de interne USB 2.0 hub op aansluiten.

In eerste instantie dacht ik:
- neem een USB 2.0 PCI kaart neemt (CN 014),
- sluit daar de interne USB 2 hub (CN 017) intern op aan, en
- kijk dan of je de multi-cardreader kunt aansluiten op die hub, eventueel door solderen van een usb-connector, en dan solderen van pennetjes (Je converteert dan a.h.w. 1 van de 4 externe aansluitingen tot een interne. Uiteraard vervalt dan wel je garantie). Ik veronderstel hierbij dat je de muti-cardreader naar keuze aansluit door één (interne) usb-kabel of 1 externe usb-kabel, maar niet d.m.v. 2 kabels.
Ik kan niet achterhalen hoe de interne usb-hub aangesloten moet worden. Misschien dat dat PCI afdekplaatje dient om een kabel door te voeren, en extern de aansluiting te maken.

[ Voor 135% gewijzigd door Brothar op 15-06-2003 17:51 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Brothar schreef op 15 June 2003 @ 17:09:
oplossing: 2 PCI kaartjes ?
(kost weleen extra slot, maarje hebt dan wel weer extra USB 2.0 aansluitigen).
Tsja, maar meer dan 1 of 2 externe USB 2.0 poorten heb ik ook weer niet nodig. (muis en keyboard zitten op de externe USB 1.1 aan de achterkant).
Ik heb even bij sitecom gekeken.
Als je daar de USB 2.0 PCI kaart neemt (CN 014), dan je de interne USB 2 hub (CN 017) intern op dat PCI kaartje aansluiten.

De multi-cardreader kun je misschien op de interne hub (CN 017) aansluiten.
Ik kan het op de foto niet goed zien,maar misschien kun je de print en/of usb connector van die hub aanpassen zodat de multi-cardreadrer daarop aan te sluiten is. (de solderen usb-connector, en solderen van pennetjes ? Dan vervalt natuurlijk wel je garantie)
Hier zat ik ook aan te denken. Nadeel is wel dat een van de USB poorten van de interne hub niet meer werkt. En dat zal net de poort zijn waar je steeds iets in stopt >:)

Ik verbaas mij er wel over dat die interne USB hubs niet 1 van de USB poorten naar binnen hebben gekeerd. Ik dacht altijd dat het zo in elkaar zat.

Althans, zo zou ik dat maken >:)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

ik heb de posting hierboven ge-edit.
Aansluiting multi-cardreader: interne USB, middels bijgeleverde kabel.
Aansluiting interne USB-hub: ook naar keuze met een interne of externe kabel vermoed ik.
De foto met 2 kabels is verwarrend.

Dan zou je van de USB PCI-kaart 1 van de connectors moeten 'ombouwen' (zit toch aan de achterkant), of :
vervang het metalen afdekplaatje: boor daar een gat in , groot genoeg voor een usb-kabel met 'afdekrubber' voor doorvoer van de kabel- dat de rand van de plaat raakt.
Je kunt dan de multi-cardreader extern aansluiten, en door dat geboorde gat die kabel naar binnen voeren naar de multi-cardreader.

Met een beetje mazzel is dat afdekplaatje vastgeschroefd, en niet gesoldeerd.
(het doorlussen gebeurt nu aan de achterkant !)

[ Voor 180% gewijzigd door Brothar op 15-06-2003 18:30 ]

eagle

Pagina: 1