A7N87X netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen een Asus A7N8X. nou wilde ik weer een netwerk instellen. Ik ben van plan om de onboard Nvidia/3Com adapter te gaan gebruiken.

Ik heb de netwerkkabels aangesloten en alle stuurpromgramma's geïnstalleerd. Toch blijf ik de melding:"netwerkkabels niet aangesloten" houden. Onder tab apparaat zijn er geen zichtbare fouten i.v.m stuurprogramma's van de USB of de netwerkadapter. Wat kan hier het probleem zijn? Half duplex werkt ook niet

Ps: A7N8X zit in de cliënt. Netwerk is gewoon simpel netwerk (host-cliënt)

[ Voor 6% gewijzigd door Joe-star op 15-06-2003 15:57 ]

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 23:34

JustDutch

was ambtenaar :)

Als je twee PC's onderling direct aansluit (zonder hub of switch) moet je er rekening mee houden dat je een crosslink UTP kabel gebruikt. Gebruik je zo'n kabel?

Forza Mucca

Verwijderd

Kijk ook voor de gein eens naar je host pc. Daar kan opzich de fout ook nog inzitten

Verwijderd

Heb je niet toevallig de Deluxe uitvoering. Daar zitten namelijk 2 netwerk-aansluitingen op. Als je je netwerkkabel in de 1 stop zal die die melding altijd blijven geven voor de de andere netwerkaansluiting. Is simpel op te lossen als je er maar 1 gebruikt. Gewoon diegene die je niet gebruikt, in de bios ff uitschakelen. :)

• Joe-star
  • Niet online
Ik heb met m'n vorige mobo (Asus A7v8x kt400) ook met dezelfde kabels een netwerk gehad. Ik heb dus een netwerk zonder hubs, routers en koppelstukjes enz. dus waar zou de fout dan zitten?

Ik gebruik gewoon UTP cat5.

Van de search werd ik ook al niet echt wijzer. er word gesproken over half duplex. Maar in de readme van 3com staat toch echt dat voor een simpel netwerk (wat ik dus host- cliënt noem) de duplex op auto moet.

iemand wel eens een probleem gehad met de install van een netwerkadapter op een A7n8x? Want ik denk toch dat er een fout in de driver van de cliënt zit (met nieuwe mobo dus)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Joe-star schreef op 15 June 2003 @ 22:45:
Ik heb met m'n vorige mobo (Asus A7v8x kt400) ook met dezelfde kabels een netwerk gehad. Ik heb dus een netwerk zonder hubs, routers en koppelstukjes enz. dus waar zou de fout dan zitten?

Ik gebruik gewoon UTP cat5.

Van de search werd ik ook al niet echt wijzer. er word gesproken over half duplex. Maar in de readme van 3com staat toch echt dat voor een simpel netwerk (wat ik dus host- cliënt noem) de duplex op auto moet.

iemand wel eens een probleem gehad met de install van een netwerkadapter op een A7n8x? Want ik denk toch dat er een fout in de driver van de cliënt zit (met nieuwe mobo dus)
Lijkt me meer iets voor het mobo gedeelte van GoT, maar ik kan je altijd ff proberen te helpen natuurlijk... heb je de NVidia al eens geprobeert ?? Zoja, werkt die wel ?? Dan lijkt het me een 3com probleem namelijk... tevens, op welk OS draait je asus plank ?? onder 2000 heb ik er -persoonlijk- geen problemen mee...

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Brand het Link/Act lampje?

Gebruik je de Asus, 3Com of nVidia drivers?

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 23:34

JustDutch

was ambtenaar :)

Als ik de manual van de Asus A7N8X (A7N87X geeft geen results) op nasla staat er dat er een "MCP integrated Nvidia MAC + realtek820 1BL PHY" inzit. Heb je echt wel een 3com kaart erin zitten? Gebruik je echt wel de juiste drivers? Daarnaast zou je eens een andere kabel kunnen proberen, misschien dat het dan wel werkt.
Ps: A7N8X zit in de cliënt. Netwerk is gewoon simpel netwerk (host-cliënt)
Klinkt als peer-to-peer, klopt dat?

PS. half duplex is iets dat je bij hubs gebruikt. Deze ondersteunen vaak geen full-duplex. Bij twee computers die rechtstreeks via een utp-kabel zijn aangesloten maakt het niets uit.

Forza Mucca

• Joe-star
  • Niet online
ik heb in de host een realtek netwerkkaartje zitten. Os is daar XP pro.
cliënt heeft ook Xp pro. Daar wil ik de onboard nic gebruiken i.p.v PCI-kaart. Ik heb alles geïnstalleerd, zo geeft XP aan. In apparaatbeheer staan geen fouten. De netwerkkabel zit er aan beide kanten in. Maar toch krijg ik nog een "kabel niet aangesloten"

De Onboard netwerkkaart is gemaakt door 3com, maar nvidia zegt hem gemaakt te hebben. Eerst laat ik hem door Xp installeren, daarna doe ik een patch toevoegen die op de cd staat van het mobo.

Ik vind dit persoonlijk wel een netwerkkwestie omdat er sprake is van 2 computers.
Ik heb 2 UTP kabels allebei dezelfde. Hebben allebei met hetzelfde soort netwerk gewerkt. Dus het is mogelijk. De ene heb ik gisteren uit de foos gehaald, werkte ook niet.

Het is alleen te hopen dat er geen HW kapot is. Maar ik probeer nog even andere drivers. Zal wel zo zijn dat de kaart voor Windows is geïnstalleerd maar de juiste drivers eigenlijk ontbreken.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-08 19:57

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

misschien een hele domme vraag van me, maar ik stel hem toch:
je hebt in de bios de onboard adapter wel op enable gezet?
je zal niet de eerste zijn dat vergeet te controleren

[ Voor 7% gewijzigd door Zondagskindje op 16-06-2003 12:13 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 20:40

supersook

Professioneel prutser

op de a7n8x normaal zit als het goed is alleen de nvidia netwerkkaart en de deluxe (die ik heb) heeft ook nog een 3com erop zitten.

Het kan zijn dat je de 3com drivers geinstalleerd hebt zonder dat er daadwerkelijk zo'n device op je mobo aanwezig is, waardoor er bij het inpluggen ook niets veranderd aan de status van het aansluiting (netwerkkabel niet aangesloten).

Als je wel in het bezit bent van de deluxe versie, kijk dan eens of je niet de aansluitingen door elkaar hebt gehaald (bovenste is 3com, onderste nvidia netwerk).

• Joe-star
  • Niet online
Het is geen deluxe uitvoering. Er zit één NIC op( 4x usb) . En ik heb netwerk adapter toch echt op enabled gezet.

• Joe-star
  • Niet online
Ik heb inmiddels een extra NIC gekocht. Maar nog steeds krijg ik dezelfde melding.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~krauw018/naamloos.jpg
verder dan dit heb ik nog niet gezien.

ik heb 2 netwerkkabels geprobeerd, ook heb ik verschillende combinaties NIC, kabel geprobeerd. Maar ik houd maar dezelfde melding.
Ik zie géén lampjes branden, maar ik kan op alle twee de computers wel naar m'n eigen pingen. Heb ook geen dataverlies dan.

De netwerkkabels hebben het in hetzelfde netwerk wél gedaan. Dus daarom twijfel ik er niet aan ofdat het wel de juiste kabels zijn.

Verwijderd

Naar je zelf pingen lukt altijd ( loopback ) en dit heeft dan ook geen functionele waarde.
Je "pingt" eigenlijk nix, dus kunt ook geen verlies hebben.

Dat je link lampjes helemaal niet aanspringen is al een teken aan de wand. Volgens mij ( en ik kan het mis hebben ) gaan die namelijk aan zodra je de kabels verbind en spanning op het mobo hebt. Zelfs zonder OS.

1 van de NIC´s is dus niet helemaal APK geloof ik.

• Joe-star
  • Niet online
Die lampjes gaan pas branden als je netwek basic is ingesteld. Tenminste, ik hoop het anders zit ik hier met 3 kapotte NIC's. Lijkt me onwaarschijnlijk.

Verwijderd

De lampjes gaan branden als er of een 10mb of 100mb connectie gevonden wordt.

( werkt toch tussen een router en een hub ook zonder instellingen? )

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Joe-star schreef op 24 June 2003 @ 17:31:
Die lampjes gaan pas branden als je netwek basic is ingesteld. Tenminste, ik hoop het anders zit ik hier met 3 kapotte NIC's. Lijkt me onwaarschijnlijk.
Heb je toevallig een 3Com netwerkkaart in die vorige pc gehad?

Zo ja dan heb ik misschien het probleem gevonden :Y)
3Com's hebben de luxe om je kabel te crossen als er geen connectie gemaakt kan worden op dat moment. Dus steekje een patch kabel erin en er is geen connectie, dan crossed een 3Com de aders op de kabel. Of als je een cross erin flikkert, dan doet hij het anders om. iaw, check effe op de kabel zelf en zoek naar de woorden 'patch' of 'cross'.

Heb je nu geen idee waar ik het over heb, dan is er beginnersweb.nl en als je me wel kan volgen, dan moeten we nog even BrainStormen over je probleem, want het is wel Erg vaag dat je met zoveel NIC's nog niet 1x een werkende opstelling heb gecreeerd. :)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Joe-star
  • Niet online
Inderdaad vaag. Ik wilde dus eerst een netwerk maken met m'n onboard kaart van m'n Nforce en m'n Realtek kaartje (merk weet ik niet) Maar dat werkte dus niet. heb ik vandaag even een extra PCI NIC gehaald, werkt het nog steeds niet. M'n vorige Mobo was een A7v8X Kt400, die heb ik i.v.m kapotte Ps/2 omgeruild voor een Nforce 2 (bijbetaald)

Met M'n A7v8x heeft het wel gewerkt. Oké, het ging wat lastig (internet delen, bestanden) maar ik had altijd sowieso een verbinding.

Ik heb nu 2 losse kaartjes van Eminent (met Realtek chip) De kaart die ik er vandaag heb bijgekocht heeft een 4 pollige UTP/STP RJ45 connector, waarom 4 pollig trouwens?

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik ben vandaag ook bij iemand bezig geweest om een netwerk aan te leggen. 2 pc's.... dus ik een crosskabel ertussen gemaakt. Eén was een onboard lan kaart, VIA chipset (op dat ECS bord met een KT333 chipset erop geloof ik) en gewoon een realtek kaartje in de andere computer. Met geen mogelijkheid kreeg ik het aan de gang met een crosskabel, maar als ik het gecrosste plugje afknipte, en een nieuwe eraan maakte zodat ie straight werd en vervolgens een hub gebruikte, werkte het wel. Ik heb ongeveer 10 plugjes gebruikt en met geen mogelijkheid kreeg ik een werkende crosskabel (heb allebei de schema's in de faq geprobeerd), elke keer als ik er echter straight van maakte werkte het meteen.
Ik snap er nog steeds geen hol van, maar heb uiteindelijk die persoon waarvoor het netwerk was maar een hub laten kopen.

Ik vraag me af of dit probleem en het probleem van de TS misschien enige verwantschap hebben....

• Joe-star
  • Niet online
ik ga morgen maar een langs bij die winkel. Dan kan ik even vragen ofdat ik wel de juiste kabels heb. Zou best kunnen dat ik niet de goede heb.

IK zou dus straight nodig hebben? (netwerkkaart-kabel-netwerkkaart)

Verwijderd

Ik den dat SirDupre bedoelt.

PC - Kabel - HUB - Kabel - PC

En dan straight kabels

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 23:30:
Ik den dat SirDupre bedoelt.

PC - Kabel - HUB - Kabel - PC

En dan straight kabels
Idd,

PC -> PC = Cross Cable!!!!

PC -> HUB/SWITCH/ROUTER -> PC = Straight Cable!!!!

• Joe-star
  • Niet online
volgensmij heb ik verkeerde kabels hoor. Raar want ik heb met dezelfde kabels al een netwerk gehad (zelfde als ik nu wil realiseren). Zo zien ze eruit.

Afbeeldingslocatie: http://www.beginnersweb.nl/cursus/pics/tabel_1.gif
en dat aan beide pluggen hetzelfde. Het is dus gvd een straight.

Afbeeldingslocatie: http://www.beginnersweb.nl/cursus/pics/tabel_2.gif
deze moet ik dus hebben.

Enige vraag die resteert: "hoe heeft het dan ooit kunnen werken?"

PS: ik blijf het zeggen, voor 2 pc's zonder hub! :/

[ Voor 6% gewijzigd door Joe-star op 24-06-2003 23:40 ]

Verwijderd

VisionMaster schreef op 24 juni 2003 @ 17:53:
[...]

Heb je toevallig een 3Com netwerkkaart in die vorige pc gehad?

Zo ja dan heb ik misschien het probleem gevonden :Y)
3Com's hebben de luxe om je kabel te crossen als er geen connectie gemaakt kan worden op dat moment. Dus steekje een patch kabel erin en er is geen connectie, dan crossed een 3Com de aders op de kabel. Of als je een cross erin flikkert, dan doet hij het anders om. iaw, check effe op de kabel zelf en zoek naar de woorden 'patch' of 'cross'.

Heb je nu geen idee waar ik het over heb, dan is er beginnersweb.nl en als je me wel kan volgen, dan moeten we nog even BrainStormen over je probleem, want het is wel Erg vaag dat je met zoveel NIC's nog niet 1x een werkende opstelling heb gecreeerd. :)
Zo heeft dat kunnen werken :)

• Joe-star
  • Niet online
Sorry, las over volgende stukje heen toen ik zag: "Heb je toevallig een 3Com netwerkkaart in die vorige pc gehad?"

Het zijn geen 3Com netwerkkaarten maar Eminent (met realtek chip) toen mijn netwerk nog wél werkte gebruikte ik één eminent PCI NIC en één onboard NIC van m'n voormalige Asus a7v8x KT400. Dat werkte dus wel. Maar misschien is dat verhaal van Visionmaster ook nu ook wel toepasbaar.

Trouwens, op de host is in apparaatbeheer een ding niet goed geïnstalleerd. Het heet: "WAN-minipoort" Staat onder netwerkkaarten. Vraag me niet wat het is, ik ben netwerkn00b.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 23:54:
[...]
Zo heeft dat kunnen werken :)
:Y)
Trouwens, op de host is in apparaatbeheer een ding niet goed geïnstalleerd. Het heet: "WAN-minipoort" Staat onder netwerkkaarten. Vraag me niet wat het is, ik ben netwerkn00b.
Misschien een usb modem? of een vpn-achtige modem met iets anders dan vpn als protocol? Op mijn server (is dat host?) daar heb ik ook een WAN-miniport en dat is mijn Alcatel USB modem voor mijn adsl verbinding.

[ Voor 59% gewijzigd door VisionMaster op 25-06-2003 00:08 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

WAN Mini-Ports zijn virtual devices voor met name VPN control

Probeer als volgt eens:
Delete al de WAN mini-ports van device manager ( apparaatbeheer )
Delete je NetwerkKaart ( NIC )
Re-install NIC

EDIT: Haal ook de NETBUI en DLC protocollen eerst weg. Die worden nl niet ondersteund op Winxp home / pro en 64bit. En kunnen dus ook zorgen voor een exclamation mark in je Device Man. bij de WAN mini-port Zie MS KB article 304782

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 08:00 ]

Verwijderd

ik heb totaal geen problemen met die onboard nics

werkt perfect... ook het invoeren van een ander mac adres in de bios werkt goed
ik kon gewoon m'n kabelmodem op de realtek nic hangen

• Joe-star
  • Niet online
Probleem is al opgelost. Winkelier heeft even een crossed van die kabels gemaakt. Bedankt voor alle hulp.

_/-\o_
Pagina: 1