Toon posts:

Live video beelden

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dag, ik wil op een website live video ;)beelden gaan uitzenden die ik zelf opneem met een camera ik heb daar de volgende vragen over :

- wat voor camera moet dit dan zijn
(budget tussen 2000 en 3000 piek) *D
- wat voor media gebruik ik dan op de website
(quicktime ??)
- wat voor belasting zou dit zijn voor mijn server ? ik heb een 100megabit netwerk server
- hoe kan ik op een website een inlog scherm maken dat gekoppeld is aan de NT user database ?

vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 17:18

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

vraag is of het hier om live (streaming) gaat of om het plaatsen van videobeelden die te bekijken zijn via internet. Is een groot verschil, ook qua belasting server

als camera zou ik je aanraden een goekope digitale camera te nemen (MiniDV) met I-link naar Firewire aansluiting voor computer. (dingen ligen in de winkel voor minder dan 1500, I-link-Firewire is wat lastiger te vinden, maar deze verkopen ze vaak samen met video-editing-pakketten, DV-studio, EditDV of Adobe Premiere)

als video-media zou ik voor Real Video http://www.real.com kiezen, maar dat is enkel omdat ik daar ervaring mee heb, WindowsMedia zou ook kunnen maar weet hier niet zoveel van.
Real ProducerPLus kost zo'n 200 dollar.
Quicktime kan ik niet aanraden, bestandsgrootte is te groot.

100megabit server :? ken 100megabit Ethernet netwerken, maar wist nog niet dat dat ook op servers sloeg...
100mb is veels te weinig voor je netwerkserver, maar neem aan dat je terminologie hier niet klopte.
Ga er vanuit dat schrijfruimte dichtslibt met video-content, en dat het ook bandbreedte slorpt (probeer dit niet met een kabel-abbootje) ook streaming is hell voor je server, en zeker is het raadzaam pieken te vermijden. verder valt het mee.

inlogscherm, sorry das ook niet duidelijk.. bedoel je hier een simpel wachtwoordbeveiligd gedeelte (via .htaccess) of wil je een geheel usersystem maken, waarvoor ik asp of php zou aanraden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor de adviezen !,
er zaten inderdaad wat fouten in mijn eerste post, ik heb een server met een 100Megabit netwerk kaart erin.

dit is een PIII 667 Mhz
met 15 Gig HD
en 256 mb kingston geheugen erin.

wat betreft die login page... dat moet echt een pagina zijn met daarachter een user database die ik zelf kan bijhouden.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

maar als het nou niet allemaal zo serieus hoeft dan kun je het zeer eenvoudig houden.
koop een Webcam van creative ofzo, hierbij zit een proggie die om de zoveel tijd een capture van je camera upload naar een bestand. Zo is het dus errug eenvoudig, maar niet helemaal live en dus geen video stream ofzo.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het moet wel serieus zijn !! het moet helemaal live zijn met z'n perfect mogelijk beeld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 16:37

cutter

Wannabe i7 fanboy

OK, even wat vragen:

- Hoe groot en wat is de doelgroep van je video (snelheid etc.)
- Wat voor video wil je hosten (snelle beelden, statische beelden, wil je kunnen inzoomen, live of niet live)
- Wat is de snelheid van deverbinding van je server met het internet.
- Wat is je totaalbudget voor de hele operatie.

Aan de hand hiervan heb ik wel een paar ideetjes voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is live, de kwaliteit moet zeer goed zijn en het budget is 1500,- in de maand voor dit geld moet ik een server huren en de datastream betalen ,
de doelgroep is nu nog even +- 100 mensen die tegelijk naar het filmpje moeten kunnen kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 17:18

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 28 november 2000 13:50 schreef BOFH het volgende:
het is live, de kwaliteit moet zeer goed zijn

[.snip..]

de doelgroep is nu nog even +- 100 mensen die tegelijk naar het filmpje moeten kunnen kijken...
streaming video is veel namen te geven, maar 'goede kwaliteit' is daar niet een van, je hebt het over postzegelformaat, met veel compressie en vaak loopt geluid niet synchroon.

belangrijk is het om de soort van beelden die uitgezonden moeten worden, hoe belangrijk is geluid, verder is bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd absoluut niet geschikt om uit te zenden; teveel details.

die 100 mensen tegelijkertijd is eerder een absolute bovengrens, vereist zo'n enorme bandbreedte en servercapaciteit dat dat gerust voor een droombeeld gehouden mag worden, daarnaast is het ook zo dat 100 mensen op een moment bezoekersaantallen zijn die slechts een tiental sites in nederland halen (tweakers) vermoed dat ze bij bigbrother ook zo'n getal hadden voor hun livestreams

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ok,

1. Huur een server met daarop windows2000 server. Hierop staat naast internet information server ook microsoft media server. Jij stuurt de beelden vanaf jouw pc naar de server en die server stuurt de beelden naar je klanten toe.

2. Met het windows media formaat (asf) op de media serversysteem kun je automatisch de bandbreedte aan laten passen aan die van de individueele bezoeker. Het is m.i. onvermijdelijk dat diegenen met een lage access snelheid (lager dan adsl) geen goede kwaliteit krijgen.

3. Zoals rm-RF hierboven al zegt: veel detail zal je nooit kunnen laten zien (tenzij je doelgroep uit de lucky few die giga verbindingen hebben met het net), een beeldopvullende naakte vrouw zal goed gaan, voetbalwedstrijden zijn inderdaad niet mogelijk. Big brother (waar niets gebeurt) is dus prima te streamen.

Wat je wil is wel te doen, maat let wel op dat het erg veel tijd (=geld) kost om zon server in te stellen.

Denk er, als het anders kan, eerder aan om de filmpjes ter downloading aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er zit dan ook niet zo heel veel detail in ... het zal meestal gaan om een persoon die een beetje op en neerloopt en vooral aan het praten is., het server OS wordt inderdaad windows 2000 server.

mag ik dit zo uitrekenen :
40KB/sec maal 100 mensen op de site = 4000 kb/sec traffic ???
of moet ik het hoger of lager tellen ???
(het is dus echt een live stream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sony vx 1000 of nieuwer... altijd goed.... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

woow, wat gaf ik toch een slimme antwoorden in november.

Lock and load and shutdown initiated......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40
Ik kick dit topic graag even omhoog, omdat ik een vraag heb die hier erg op lijkt.
Ik zit zelf op een volleybal club, en we spelen best aardig hoog. Nu beheer ik zelf de website hiervan en ik zat met het idee te spelen of het mogelijk zou zijn om de wedstrijden die we spelen ook uit te zenden via het internet.

Nu hoeft dat uiteraard geen super geweldig iets te worden, maar gewoon een beeld a la 'uitzendinggemist'. Dus geen hd kwaliteit, maar wel dat een volleybalwedstrijd redelijk te volgen is.
We hebben de beschikking over een goede videocamera waarmee we altijd onze eigen wedstrijden al opnemen.

Mijn idee, maar weet over live streamen vrij weinig, was:
- camera aan een laptop hangen;
- op laten nemen en tegelijk laten doorsturen via één of andere code naar onze eigen website waar hij live gestreamd kan worden.

Is dit een plaatje wat echt nergens op slaat? Of is het mogelijk wanneer ik niet super veel eisen stel aan het kwaliteit (moet wel te volgen blijven uiteraard, anders heet het geen zin) en er veelal niet meer dan een paar mensen zullen kijken tegelijk om dit te realiseren?

Wie kan me een korte samenvatting geven van de dingen die hier allemaal bij komen?

Alvast bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoek eens op Windows Media Encoder. Maar er zijn vast ook alternatieven voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Noork schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:47:
Zoek eens op Windows Media Encoder. Maar er zijn vast ook alternatieven voor.
^^ Wat hij zegt. Verder vind ik een kick van een topic uit het Krijt wel wat ver gaan; open gerust een nieuw topic als je nog vragen hebt, maar ik zie weinig heil hier in ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.