Toon posts:

Heeft iemand ervaring met HP pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
:)Hallo iedereen ik wilde even vragen of iemand ervaring heeft met Hewlett-Packerd pc's.

Alvast Bedankt

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Ja

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
zelf heb ik geen HP ervaring...

Ik ken mensen die HP (en Compaq's) pc's verkopen, en die zweren erbij.
Het woord kloon komt niet uit hun mond, behalve om het af te kraken.

Mijn stelling is eigenlijk dat wanneer je A-componenten in een kloon gebruikt, en je configureert alles normaal, je evenveel plezier ervan hebt als een HP / Compaq.
(trouwens bij die HP/Compaq's kun je vaak niet veel uitbreiden qua ruimteindeling in de kast)

Verwijderd

het is allemal rot zooi compaq hp dell packerd bell gateway enz enz gewoon lekker zelf bouwen dat doet de echte tweaker

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
--> sub-zero

ben het met je eens.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 26 november 2000 12:45 schreef sub-zero het volgende:
het is allemal rot zooi compaq hp dell packerd bell gateway enz enz gewoon lekker zelf bouwen dat doet de echte tweaker
Bullshit, wij hebben op school HP's staan, en ze werken allemaal stuk voor stuk perfect. Je moet wel kijken naar uitbreidings mogenlijkheid, die zal niet goed zijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Niet uit je nek kletsen en iets genuanceerder mag ook wel.

Zelf bouwen en tweaken is leuk, voor prive. Maar ook niet anders dan prive.

Merken als Compaq, Packard Bell ed over een kam scheren met HP laat maar 1 ding zien: dat je geen idee hebt waar je over praat.

Tip: Its better to keep your mouth shut and be thought a fool, than to open your mouth and prove them right.

Voor een professionele omgeving is er niks beters te koop dan HP. Aanzetten en werken. En altijd werken, en nog snel ook. En mocht er eens iets mee aan de hand zijn, staat er een grote organisatie achter die verdomd goed weet waar het woord 'service' voor staat en hoort te staan.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Ik raad je echt geen HP / qompaq / dell compu aan.

Stuk voor stuk belabbert

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Afterburn,
Ik weet niet hoe jij aan die HP informatie komt, maar ik heb toch duidelijk andere ervaring met hun "service".
Bij een van mijn vorige werkgevers moesten nieuwe pc's worden aangeschaft. De keuze viel op HP. De software-ontwikkelingsafdeling kreeg ze het eerst en na een aantal dagen kregen zij problemen met die machines. De pc's hingen spontaan vast. Er werdt Win NT 4 opgedraaid als besturingssysteem en dat zou niet mogen. Wij van alles proberen, maar ze bleven het doen. HP gebeld en uitgelegd wat er aan de hand is en ja hoor, zij gaven de gebruikte software de schuld. Wij uitleggen dat het ook gebeurt als alleen NT een tijd staat te draaien en wij vermoeden een fout in de hardware. Nee, dat kon niet. Uiteindelijk heeft onze baas het tot op directieniveau van HP laten opspelen en ja hoor, wij hadden gelijk. Er zat een ontwerpfout in de moederborden die al bekend was voordat wij de pc's hadden gekocht, maar waar nog niets aan gedaan was. Dat noem ik nog eens goede service, je klanten vertellen dat er niets aan de hand is en dat zij ongeveer gek zijn, terwijl het je eigen ontwerpfout is. Nooit meer HP dus. En op printergebied wordt het ook steeds erger.

Verwijderd

nou, ik heb hier een Dell dimension staan en ook zelf vaak gebouwd.

Een ding valt me op, dell is een paar honderd gulden duurder, maar werkt altijd top en ze stoppen er goed spul in (vooral geheugen etc. vind ik dta belangijk)
ik ben al ik weet nie hoevaak terug geweest omdat me kut geheugen verkocht was..

dus als je niet moeilijk wil doen koop je toch lekker een dell?!?!

Verwijderd

Wat compaq betreft: KUTKUTKUT

we hebben een workstation 6000 op ons werk:

binnen een maand:

lan controller los contact
ecc geheugen defekt
een van de vier(!) fans naar de klote en het lijkt wel een godvergeten straaljager..

voor die 9000 piek..

en de helpdesk is een piek per minuut!!! (minimaal een half uur nodig)
en je gaat van het kastje naar de muur...

(dat lucht op... :'( )

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 26 november 2000 19:34 schreef printerman het volgende:
Afterburn,
Ik weet niet hoe jij aan die HP informatie komt, maar ik heb toch duidelijk andere ervaring met hun "service".
Bij een van mijn vorige werkgevers moesten nieuwe pc's worden aangeschaft. De keuze viel op HP. De software-ontwikkelingsafdeling kreeg ze het eerst en na een aantal dagen kregen zij problemen met die machines. De pc's hingen spontaan vast. Er werdt Win NT 4 opgedraaid als besturingssysteem en dat zou niet mogen. Wij van alles proberen, maar ze bleven het doen. HP gebeld en uitgelegd wat er aan de hand is en ja hoor, zij gaven de gebruikte software de schuld. Wij uitleggen dat het ook gebeurt als alleen NT een tijd staat te draaien en wij vermoeden een fout in de hardware. Nee, dat kon niet. Uiteindelijk heeft onze baas het tot op directieniveau van HP laten opspelen en ja hoor, wij hadden gelijk. Er zat een ontwerpfout in de moederborden die al bekend was voordat wij de pc's hadden gekocht, maar waar nog niets aan gedaan was. Dat noem ik nog eens goede service, je klanten vertellen dat er niets aan de hand is en dat zij ongeveer gek zijn, terwijl het je eigen ontwerpfout is. Nooit meer HP dus. En op printergebied wordt het ook steeds erger.
EEhh, al jullie incompenten zijn moet je HP niet de schuld geven, want hier op Hogeschool Holland draaien die dingen perfect onder Windows NT, dus zoek het ook eens bij jezelf :r

HP doet het bij ons wel goed, misschien hebben jullie geen verstand van windows!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Zelf een HP Brio gehad (via de zaak :) )
Perfecte machine, deed alles en draaide als een tierelier. het enige nadeel van A merken is dat de uitbreidingsmogelijkheden erg beperkt en vooral bij compaq erg duur zijn.

mensen die meteen gaan roepen compaq, hp etc zuigt weten idd niet waar ze het over hebben, en kunnen hem dan dus waarschijnlijk ook niet betalen :P

Ik bouw tegenwoordig zelf, maar das idd alleen prive. Laptop van de baas is van HP, superding!! en service?? ff wegbrengen, desnoods krijg je zelfs een ruilapparaat mee, hoezo geen service, dat moet ik de pc boer om de hoek nog zien doen, een vervangende machine meegeven!!!

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16
Mijn hp brander is net dood gegaan :'(

Verwijderd

Als je een HP (pavillion) koopt krijg je in ieder geval wel een ASUS bord i.p.v. een bord met een naam van een van de Hawaiiaanse eilanden (zoals bij Compaq). En een Quantum HDD i.p.v. een naamloze schijf die naast een PIII 933 op 5400 toeren loopt (zoals bij Compaq). Als je een merkcomputer wilt kopen kan je volgens mij dan nog het beste een HP kopen.

Verwijderd

m e e e e n s
Pagina: 1