vastloper bij diskette gebruik

Pagina: 1
Acties:

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:46
ik heb een heel vreemd probleem, elke keer als ik grote bestanden ( ~ > 100KB) wil openen vanaf diskette loopt de hele computer vast.

Ik heb dit getest in DOS en Win 98 SE met verschillende diskettes en diskette drives en diskette-kabels

Een andere floppy kabel en/of diskette drive helpt niet, die diskette drive ook al in een andere pc geprobeerd, daar werkt ie perfect.

maar een win98 bootflop doet ie dus perfect, en kleinere bestanden kopieren in windows werkt ook perfect, zolang er maar geen grote bestanden op de diskette staan.

Verder heb ik al een bios update gedaan, en windows opnieuw geinstalleerd, maar niks blijkt te helpen.

specs van pc:
P 75
mb: Chaintech 5SBA
64 MB EDO geheugen
onboard videokaart + geluidskaart
1 GB HD
33k6 Modem

• helpme
na een paar dagen langer testen... heb ik nog steeds geen oplossing
ik heb een andere voeding geprobeerd, en heb alle overige apparaten uit de kast gehaald maar niks blijkt te helpen.

Verder heb ik de knoppix cd maar eens geboot, eerst een bootflop voor knoppix gemaakt want de bios kan niet booten vanaf cd. Dit is dus allemaal gelukt, maar als ik dan in de command line versie van knoppix ben en dan naar /mnt/floppy wil gaan krijg ik de volgende foutmeldingen:
end_request: I/O error, dev 02:00 (floppy), sector 0
end_request: I/O error, dev 02:00 (floppy), sector 0
end_request: I/O error, dev 02:00 (floppy), sector 2
end_request: I/O error, dev 02:00 (floppy), sector 4
end_request: I/O error, dev 02:00 (floppy), sector 6
bash: cd: floppy: No such file or directory

misschien schiet nu iemand wat te binnen, wat ik verder nog kan proberen want ik kom er echt niet meer uit

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
voeding niet goed?
het is een diskette drive he ;)

mischien je mobo?
en heeft een diskdrive firmware? (nooit over na gedacht eigelijk)
zo ja misschien updaten?? ik weet het ook niet
en anders is het voor 7 euro :+
een nieuwe kopen (en dan nog wel een merk hebben he, samsung :+ )
misschien nog andere ideen?

• helpme
zoals ik hierboven al had vermeld heb ik de voeding en diskette drive al vervangen, maar dat helpt niet.
Dus ik denk dat het probleem op het moederbord ligt, hier heb ik al een bios update op gedaan, maar dat helpt ook niet.
volgens mij heeft een diskdrive geen firmware, maar die diskdrive is wel goed, want ik heb hem ook in een andere pc gehad en daar werkte hij perfect op.

Dus als iemand nog ideeën heeft, hoor ik het heel erg graag

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:22
Zit er geen stof in de disk drive? Zijn het wel goede diskettes? Zit de diskette flat cable er wel goed in? Zijn de diskettes wel goed?

[ Voor 12% gewijzigd door ge-flopt op 18-06-2003 20:30 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-03 23:04

JdM

Humbled

Kun je een zip-drive oid op je floppyaansluiting aansluiten? Dan kun je checken of de mobo-aansluiting nog goed is, anders eventueel een controller-kaartje kopen voor een floppy-drive, misschien dat dat helpt, lijkt erop dat het aan het moederbord ligt. (zip-drive heb ik nog liggen, mag je zó hebben als je in de buurt van Eindhoven woont)
Pagina: 1