luchstroom in kast

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wat is nou eigenlijk de beste luchtstroom in je pc-kast..

ik heb een midi ATX kast(zonder merk) met een a7v met duron 800@800 en hij wordt nu 48 graden met koelertjes overal in mijn kast (niet echt een luchtstroom).. nu wil ik hem gaan overclocken maar dan wil ik wel eerste een goede luchtstroom hebben...

of misschien nog beter: weet iemand een goede waterkoel installatie die in je kast past? en ook hoeveel die kost :)

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Je moet er voor zorgen dat (koele) lucht van onderin wordt aangezogen en pas aan de bovenkant van de kast weer naar buiten wordt geblazen.
Ik heb het ook zo gedaan in mijn casemod..
normaalgesproken wordt mijn proccie iets van 38 graden... als ik alle koeling aanzet wordt ie 29 (zelfs bij volle stress gedurende games)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde bord als jou en idem CPU.
Draait nu (807 volgens Sandra). Ik ben ook van plan om een luchtstroom iets te maken maar dan met buitenlucht. Ja klinkt misschien een beetje weird maar ik ben van plan om een soort flexibele buis me raam uit te gooien (heb die al gekocht) een fan aan te sluiten aan de kant die in de comp zit zodat hij koude (winterse lucht ;) gaat aantrekken en zo mijn comp in. Ik zit alleen nog met het vocht wat hij aan kan trekken in dit herfstige weer. Maar ga er een soort filter voor zetten ofzo. Ik ben er nog niet helemaal uit maar zal er wel een paar pics van posten wanneer ik het draaiende heb. *D
Mijn CPU is nu ook 48'C. Welke koeler heb je er op zitten?

• Leipo
  • Niet online
koeler:
CPU cooler subete Doda!!se
P36601 all copper type
maar dat is wel met kast open...met kast dicht wordt hij rond de 53 graden idle :(

• Leipo
  • Niet online
maar waar moet ik dan precies al die koelers plaatsen voor een zo best mogelijke luchtstroom? moet ik er soms 1 in de bovenkant van mijn kast zetten die alle lucht naar boven/buiten blaast?

het liefst ga ik geen gaten maken in die kast (hij is van mijn ouders).

en weet iemand ook welke koelers ik het best kan gebruiken...het liefst lekker groot maar niet met het geluid van een startende straaljager :)

• Leipo
  • Niet online
weet iemand trouwens of er ook coolers zijn die in een 5 inch vak passen aan de voorkant van mijn pc die niet mijn HD koelen maar wel de lucht uit mijn kast zuigen? want die kan ik dan bovenin mijn pc plaatsen en dan hoef ik ook geen gaten te boren :)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

in veel kasten zit voorin al een ruimte, speciaal voor een casefan, kun je zo inbouwen.

• Leipo
  • Niet online
ja maar die zit onderaan en ik wil hebben dat de warme lucht aan de bovenkant mijn kast verlaat...warme lucht stijgt :)

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Op zondag 26 november 2000 16:48 schreef TB het volgende:
in veel kasten zit voorin al een ruimte, speciaal voor een casefan, kun je zo inbouwen.
De fan werkt daar veel te slecht. Als je daar een intake wil maken dan kun je het beste het metaal en het plastic er voor weg halen. En er eventueel een fingerguard voor zetten zodat je je hand/voed er niet insteekt.

Neem idg gekogellagerde koelers, die zijn stiller en gaan langer mee.

Hou er ook ff rekening mee dat als je gaten in je kastgaat maken, en je de fans uit zet, dat de lucht stroom in je kast dan volledig naar de maan is want de psu haalt de lucht dan uit het dichtsbijzijnde gat. Inplaats van voor onder of via de gaatjes naast je mb.

Wat wel aardig goed werkt is een extra fan in je psu zetten. In de afdekplaat boven je cpu. Die zuigt de lucht dan weg van je cpu en blaast het door je psu naar de standaard fan die het naar buiten blaast. Hierdoor haal je de lucht van dicht bij je cpu weg, en gaat er meer lucht door je psu (minder weerstand).

Ik heb nu nog alleen maar 2 grote 220v inkake fan's en via twee gaten en de psu blaast ie de lucht naar buiten. De gaten zitten direct achter de cpu en tot de videokaart. En er zit een gat boven in.
De ene 12cm fan heb ik in mijn 5 1/4" bays gebouwd zodat ie mijn hdd koelt. De ander zit voor onder in en blaast richting de insteek kaarten. (foto's kommen nog wel een keer).

= TheGrimReaper op tweakers

• Leipo
  • Niet online
ok heel leuk die xtra fan in je psu maar wat als die standaard fan al naar binnen zuigt??
dan ga ik dus alleen maar wamte in mijn psu pompen =]

oh ja ik zit ook nog te denken aan een 300wat voeding...zijn die er ook gewoon met 1 fan (niet zoeen waarvoor je een extra gat in je kast moet maken)..

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Op zondag 26 november 2000 22:25 schreef Leipo het volgende:
ok heel leuk die xtra fan in je psu maar wat als die standaard fan al naar binnen zuigt??
dan ga ik dus alleen maar wamte in mijn psu pompen =]

oh ja ik zit ook nog te denken aan een 300wat voeding...zijn die er ook gewoon met 1 fan (niet zoeen waarvoor je een extra gat in je kast moet maken)..
Dan draai je de fan ff om :)

die 2de fan's zitten altijd aan de binnen kant hoor, dus je hoeft er niet voor te zagen.

= TheGrimReaper op tweakers

Pagina: 1