Vaak zie ik op (professionele) websites dat er 3D afbeeldingen zijn waarbij je het object met je muis kan draaien. Hoe kan ik dit zelf maken, met welke programma's?
Verwijderd
Zat programma's, zelf gebruik ik Quest|3D. Van neerlandse makelij, simpel te leren maar zeer krachtig (ook qua interactiviteit etc).
www.quest3d.com
(misschien wel aardig, m'n eigen werk met quest: www.bitboys.net, kijk onder hill riders of fried grounds)
Andere engines: pulse, director 8.5/9 shockwave 3d, walk about, etc. etc... er zijn er zat!
www.quest3d.com
(misschien wel aardig, m'n eigen werk met quest: www.bitboys.net, kijk onder hill riders of fried grounds)
Andere engines: pulse, director 8.5/9 shockwave 3d, walk about, etc. etc... er zijn er zat!
Ook bruikbaar is Anfy3d.
[ Voor 27% gewijzigd door Oogst op 15-06-2003 16:39 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
kan daar ook 3dmax files in worden geimporteerd?
met Swift 3D kan je 3d met flash doen, is best leuk en goed te doen 
te vinden op : http://www.swift3d.com/
Kan je dan ook met je muis het object beinvloedeng00fy schreef op 15 June 2003 @ 18:12:
met Swift 3D kan je 3d met flash doen, is best leuk en goed te doen
Anark is een leuke nieuwe mooie (dure) client, te vinden op www.anark.com
Wildtangent kun je ook gebruiken. Dat kun je als plugin voor Maya of Max installeren en dan vanuit daar je model direct exporteren.
waarin word het dan geexporteerd?
want idd je moet het kunnen draaien.. en misschien is het makkelijk om erbij te melden of ze gratis zijn, ofniet.
want idd je moet het kunnen draaien.. en misschien is het makkelijk om erbij te melden of ze gratis zijn, ofniet.
Bij ViewPoint hebben ze ook software & tools voor interactieve 3D applets op websites. Is geloof ik gratis voor non-commercial use.
[ Voor 6% gewijzigd door MissingDog op 15-06-2003 20:14 ]
Verwijderd
Quest|3D Non-commercial (binnenkort Light bij versie 2.0) is $89.
Je hebt dan wel een kleine web-plugin nodig.
Voordeel is dat je alle functionaliteit die je maar wil hebben er in kunt bouwen, zonder een regel te coden. Er zitten ook aardige pixelshaders bij. Wildtangent gebruikt wel weer scripting bijvoorbeeld, en voor zover ik weet is swift3d alleen statische vector 3d.
De meest gangbare tool voor web is Macromedia Director, dus die is zeker ook het overwegen waard (ivm bekende plug-in, en software renderer- wat betekent dat je ook 3d zonder "dure" 3d graphics card of late directx versies kunt bekijken).
Java had geloof ik ook wat mogelijkheden voor 3d, ben daar niet erg bekend mee verder.
Je hebt dan wel een kleine web-plugin nodig.
Voordeel is dat je alle functionaliteit die je maar wil hebben er in kunt bouwen, zonder een regel te coden. Er zitten ook aardige pixelshaders bij. Wildtangent gebruikt wel weer scripting bijvoorbeeld, en voor zover ik weet is swift3d alleen statische vector 3d.
De meest gangbare tool voor web is Macromedia Director, dus die is zeker ook het overwegen waard (ivm bekende plug-in, en software renderer- wat betekent dat je ook 3d zonder "dure" 3d graphics card of late directx versies kunt bekijken).
Java had geloof ik ook wat mogelijkheden voor 3d, ben daar niet erg bekend mee verder.
Verwijderd
Tuurlijk kan dat, het ligt er alleen een beetje aan hoe goed je met Flash bent...Allochtoon schreef op 15 juni 2003 @ 18:22:
[...]
Kan je dan ook met je muis het object beinvloeden?
MAX kan exporteren naar VRML en dat wordt door bijna al dit soort progjes wel gegeten bij mijn weten. In ieder geval door Anfy3d.wdekreij schreef op 15 June 2003 @ 17:57:
kan daar ook 3dmax files in worden geimporteerd?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Er worden een aantal benodigde files geexporteerd en een HTML bestandje die die files op de juiste manier aanroept. Het wordt dus echt in een eigen formaat geexporteerd.wdekreij schreef op 15 June 2003 @ 20:10:
waarin word het dan geexporteerd?
De SDK en plugins zijn gratiesh te downloaden van www.wildtangent.com en ook de plugin is gratis te downloaden.
Swift3d maakt alleen maar een stel vector plaatjes binnen je flash animatie. je kan zelf met actionscript aantonen welk plaatje je wil zien.Allochtoon schreef op 15 June 2003 @ 18:22:
[...]
Kan je dan ook met je muis het object beinvloeden?
Op een oude website van me zitten wat swift3d dingetjes: http://members.chello.nl/m.dewachter/bestanden/normaal.htm
Pagina: 1