Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Search] Verschil in sortering

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Topicstarter
Ik heb een vraagje over de search. Waarom verschilt het aantal resultaten wat ik terug krijg als ik de sortering verander? Volgens mij moet de sortering toch niet uitmaken mbt het aantal resultaten wat ik terug krijg?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

mmm.... wat ik wel eens gemerkt heb is dat je soms als je zoekt meer restultaten terug krijgt als je naar de volgende pagina gaat.. Hij zal wel elke keer dat hij zoekt maar een bepaalde tijd zoeken.. De ene keer vindt hij meer als de andere keer ofzo :?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De schatting van het aantal resultaten kan in principe veranderen bij een andere sortering. Maar je zou natuurlijk een voorbeeld kunnen geven waar het je bij opviel, want het is natuurlijk nooit uitgesloten dat zoiets geen bug is en dan is het handig om een testcase te hebben :)

apen-nootjes, hij maakt een schatting om tijd te besparen en naarmate je verder in het zoekresultaat komt kan ie een preciezere schatting maken hij "zoekt" dus niet naar een tijd en onthoud ook niks van van voorgaande opdrachten.

[ Voor 31% gewijzigd door ACM op 15-06-2003 18:13 ]

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Topicstarter
ACM schreef op 15 June 2003 @ 18:12:
Maar je zou natuurlijk een voorbeeld kunnen geven waar het je bij opviel
Okay, hier een voorbeeldje:

Trefwoorden: golden sun

Sorteer op: Relevantie
Results: 264

Sorteer op: Datum topicstart
Results: 519

Voor de rest alle opties gewoon op de defaultwaarden laten staan.

• Kaastosti
  • Laatst online: 08:32

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Het maakt ook uit of ik hier (op stage) of thuis zoek, ook dan krijg ik regelmatig andere resultaten bij dezelfde settings.. :?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kaastosti schreef op 16 juni 2003 @ 13:34:
Het maakt ook uit of ik hier (op stage) of thuis zoek, ook dan krijg ik regelmatig andere resultaten bij dezelfde settings.. :?
't zou wat wezen als je op verschillende locaties andere resultaten kreeg zeg! :o

Maarreuh... ik wil niet flauw doen, maar je opmerking voegt weinig toe.

Geef dan voorbeelden, want ik heb allang aangegeven _dat_ er verschillen in de getallen zitten en dat dat ook gewoon klopt. Kijk voor de gein es bij google, daar gebeurt dat bijvoorbeeld ook.
TaZz schreef op 16 juni 2003 @ 13:28:
Okay, hier een voorbeeldje:

Trefwoorden: golden sun

Sorteer op: Relevantie
Results: 264

Sorteer op: Datum topicstart
Results: 519

Voor de rest alle opties gewoon op de defaultwaarden laten staan.
Dan zal het zo zijn dat er bij de sortering op topicstart een groter deel van de potentiele resultaten afgezocht (voor de sortering) moest worden dan voor de sortering op relevantie en dus daardoor een andere schatting oplevert.

Ik heb (recentelijk) iig nog geen voorbeelden gezien die op een bug zou duiden, dat de aantallen verschillend zijn maakt echt niks uit. Uiteindelijk vindt ie alle resultaten toch wel alleen de pagina's waar de resultaten op staan zullen verschillen en de schatting per pagina dus.

Als je in beide gevallen naar de laatste pagina gaat vind ie in beide gevallen op pagina 6 precies 570 resultaten hier.

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 16-06-2003 14:08 ]

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Topicstarter
ACM schreef op 16 juni 2003 @ 14:06:
Als je in beide gevallen naar de laatste pagina gaat vind ie in beide gevallen op pagina 6 precies 570 resultaten hier.
Ah okay, zover had ik eigenlijk nog niet gekeken, stom :X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.