Pinnacle PCTV icm. Audigy en Timeshifting

Pagina: 1
Acties:

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn Pinnacle PCTV icm een Creative SoundBlaster Audigy. Ik kan er perfect op TV kijken (met de standaard software), maar op het moment dat ik bij "TV playback input" Line-In aangeef, en bij "Ingang geluidsopname" Analog Mix, heb ik geen geluid meer.

Dit is bij normaal TV kijken geen probleem, je selecteert bijvoorbeeld "What U Hear" bij Ingang geluidsopname en het werkt perfect, ook opnemen, maar met timeshiften gaat dit fout, aangezien het geluid dan in een loop komt (wat logischis, What u hear neemt alles op en vervolgens speelt de software van Pinnacle dit weer als WAVE af (aangezien hij het opgenomen heeft voor timeshiften). Het valt een beetje moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat het zo duidelijk is, zo niet dan hoor ik het wel :)

Dit probleem zit volgens mij in de drivers van de Creative, maar heeft iemand er een oplossing voor? Zodat het geluid uit de Line-In niet wegvalt op het moment dat je én Line-in én Analog Mix selecteert?

[ Voor 3% gewijzigd door [BoSS] op 15-06-2003 13:13 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ik heb zelf nog even rondgezocht, en het is inderdaad zo dat er problemen zijn met het opnemen van de line-in, terwijl hij bij playback op "mute" staat. Dit schijnt de Audigy niet te kunnen (zijn voorgangers wel).....weet iemand een oplossing hiervoor?

Verwijderd

Ikzelf heb dit probleem ook, en heb nog geen oplossing hiervoor gevonden, iemand anders hier misschien al wel?

Verwijderd

Waarom zet je de opnamebron ook niet op line-in?

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Omdat je bij een SoundBlaster Audigy enkel de keuze hebt tussen "What U Hear" en "Analog Mix"... :(

Verwijderd

B_O_S_S schreef op 29 September 2003 @ 11:04:
Omdat je bij een SoundBlaster Audigy enkel de keuze hebt tussen "What U Hear" en "Analog Mix"... :(
Oh vreemd, bij mijn Live! kan ik bij input en recording dezelfde bronnen kiezen. :?
Daarmee waren bij mij de problemen van het wegvallen opgelost.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 20:05

PanMan

Spun!

Heeft de TS hier nog een oplossing voor gevonden?
Ik heb nl. exact hetzelfde probleem...
En helaas ook geen oplossing...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ook ik heb nog steeds géén oplossing, een Live! is mijns inziens dus niet te gebruiken voor Timeshifting.

Verwijderd

[HIER had ik een kleine flamewar tegen Creative gepland met onderbouwde kritiek icm ervaringen met Live!II en Audigy (1), maar dat mag niet]

Toen ik mijn PCTV-kaart in de PC van mijn ma dumpte (met Audigy!) ging het idd niet, gelukkig dat mijn Live! er wel raad mee weet...
Pagina: 1