• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ben op zoek naar een kwalitatief goede mp3 speler van ongeveer €100. Ik ben volledig nieuw op dit gebied, dus ik hoop dat jullie me willen/ kunnen helpen.

Ik heb de Napa PA28 gehad, maar die gaf veel problemen wanneer hij was aangesloten op m'n PC :(

Het probleem is dat er zo veel spelers zijn, maar dat de wat mooiere en betere boven mijn budget zitten, en de goedkopere minder functioneel zijn...

Wat raden jullie me aan? Een speler waar een cdtje in moet, of juist iets zoals de net genoemde Napa? Die vond ik namelijk best mooi en degelijk, maar werkte helaas niet.
Verder vind ik iets als de iRiver iMP150 ook wel aardig, maar daar moet dan weer een cd in.

Ik heb trouwens wel degelijk de search gebruikt, maar dat maakte mijn keuze niet bepaald makkelijker...

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21
En alles suggesties die hier allemaal zullen volgen zullen je keuze wel vergemakkelijken? :)

Ik heb zelf een iPod, laatst gekocht in de aanbieding voor €200 en zeer tevreden mee. Helaas dus duidelijk boven je budget. Het voordeel van een HDD MP3 speler weegt voor mij op tegen de wat hogere kosten.

No production networks were harmed during this posting

• Psychotic_01
  • Niet online
Ok, om te beginnen dan maar de eerste vraag: een speler waar wel een cd in moet, of juist niet?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:53

Garyu

WW

Je zou eens kunnen kijken naar dat nieuwe ding dat ze bij MyCom verkopen. Dat is een 128Mb USB-drive/MP3-speler met display en dergelijke, ziet er erg strak uit en valt binnen je budget!

zie ook het volgende draadje voor meer informatie:
[rml][ Mp3 Speler] Apacer Steno Audio BP300[/rml]

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.apacer.com/apacer_english/image/products/audiosteno_bp300.jpg

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-01 09:47
CD blijft groot en als je meerdere cd's wil moet je ze ook telkens mee sleuren.
HD MP3 players zijn zeer handig, maar ook zwaarder en duurder.
USB MP3 players hebben een beperkt geheugen (zie de Steno), 128 MB en als je meer wil betaal je ook een pak meer.
Dan heb je nog MP3 players op Sandisc, Memorystick etc maar die zijn ook duur, en dan nog de mem card die duur is erbovenop.

Ze hebben allemaal hun nadelen.
Maar ook hun voordelen.

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

ik heb zelf een diva. Diva MP3 spelers
ben er best tevreden mee. de 32 mb versie is iets van 90 euro, cf wordt de laatste tijd ook steeds goedkoper

Verwijderd

er loopt een inkoopactie voor de mambox 128mb mp3 speler aan 82 € + verzendingskosten (kijk op games.telenet.be/forum (---> buy&sell --->For sale (staat boven aan als sticky))

heb je een goeie usb pen drive en mp3 speler van 128mb voor 82 euro die normaal iets van 100 euro kost greetz

• Psychotic_01
  • Niet online
Thanx tot nu toe! Ik heb ondertussen m'n budget verhoogd naar +/- €150
Heb ook besloten dat ik geen zin heb in het gezeur om cd'tjes te gaan bakken en meeslepen.
Er zijn nu 2 modellen die me wel aanstaan:
- de Chic MP30 128 MB
- de iBead 100 128 MB

Ikzelf neig naar de Chic, vooral omdat 'ie uitbreidbaar is (ookal zijn die kaartjes niet super goedkoop), en standaard al een AC adapter heeft. Alleen jammer dat hij geen WMA ondersteunt.
De iBead daarentegen ondersteunt wel WMA, maar heeft geen adapter, wat ik eigenlijk wel belangrijk vind, zeker op vakantie.

Nog 1 vraagje: is de firmware van de Chic upgradeble?

Verwijderd

Een topic van een tijdje terug: [rml][ mp3] Welke mp3 speler heb jij ?[/rml]
Allemaal info over verschillende MP3 spelers. Het is even wat lezen, maar er staat veel nuttige info in.

Verwijderd

Probeer anders een tweedehands Ipod, nu met het nieuwe model komen er zat op de markt en zal de vraagprijs ook aardig in de richting zitten.

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Psychotic_01 schreef op 15 June 2003 @ 17:37:
Thanx tot nu toe! Ik heb ondertussen m'n budget verhoogd naar +/- €150
Heb ook besloten dat ik geen zin heb in het gezeur om cd'tjes te gaan bakken en meeslepen.
Er zijn nu 2 modellen die me wel aanstaan:
- de Chic MP30 128 MB
- de iBead 100 128 MB

Ikzelf neig naar de Chic, vooral omdat 'ie uitbreidbaar is (ookal zijn die kaartjes niet super goedkoop), en standaard al een AC adapter heeft. Alleen jammer dat hij geen WMA ondersteunt.
De iBead daarentegen ondersteunt wel WMA, maar heeft geen adapter, wat ik eigenlijk wel belangrijk vind, zeker op vakantie.

Nog 1 vraagje: is de firmware van de Chic upgradeble?
volgens mij niet dat, ik zit ook te twijfelen tussen die 2. Firewire upgrade-able wel belangrijk dus denk dat ik toch voor de i bead ga kiezen.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
De iBead heeft wel een adapter.. een netspanning -> USB connector adapter.
Als je maar 128MB hebt is WMA toch wel handig, past er ongeveer 2x zoveel op (hoewel van MP3->WMA niet zo'n fantastische kwaliteit heeft).

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
http://www.mp3shopper.nl/...action=show&productID=267

Die ga ik denk ik kopen. 64MB, errug klein en veel goede ervaringen over gelezen. Kan een smartmediakaartje in van 128MB dan heb je dus 192MB. Uiteraard het smartmedia kaartje kost rond de 30euro extra. Maar dan heb je wel meer MB's muziek bij je ;)

Nahja hij speelt zowel MP3 als WMA af, heeft alleen standaard geen adapter.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
valt me eigenlijk op dat er maar heel weinig mp3 spelers zijn met ingebouwde radio. Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een mp3-spelertje voor niet al te veel geld (100 euro ofzo), maar ik wil wel er wel een radio op. En dan kom je alleen uit op de allerduurste modellen.

• paella
Grinder schreef op 15 juni 2003 @ 20:16:
http://www.mp3shopper.nl/...action=show&productID=267

Die ga ik denk ik kopen. 64MB, errug klein en veel goede ervaringen over gelezen. Kan een smartmediakaartje in van 128MB dan heb je dus 192MB. Uiteraard het smartmedia kaartje kost rond de 30euro extra. Maar dan heb je wel meer MB's muziek bij je ;)

Nahja hij speelt zowel MP3 als WMA af, heeft alleen standaard geen adapter.
Hij kost €128, komt dan nog die €30 bij voor extra kaartje... zit je al op €158! Koop dat een HDD MP3 zou ik zeggen (maar goed, ik bevooroordeeld, ik heb er al 1 ;) )

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
als je een n00b bent op het gebied van mp3 waarom ga je jezelf er dan niet vanaf helpen? is veel simpeler/leuker dan het gewoon hier dumpen, ik zie het steeds vaker hier. het boeit me niet dat het gebeurt maar ben nieuwsgierig erna waarom je het zelf niet uitzoekt?
vind je het niet interessant genoeg en wil je gewoon alleen maar muziek luisteren zonderdat je weet wat voor techniek er een beetje achter zit??

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
paella schreef op 15 juni 2003 @ 20:57:
[...]

Hij kost €128, komt dan nog die €30 bij voor extra kaartje... zit je al op €158! Koop dat een HDD MP3 zou ik zeggen (maar goed, ik bevooroordeeld, ik heb er al 1 ;) )
Tja maar dan heb je wel een lompgroot onhandig ding bij je.. En daar wil ik een beetje vannaf ;)

• Psychotic_01
  • Niet online
Ik denk dat ik de Chic MP30 128 MB maar ga bestellen. Hij heeft een paar kleine nadelen, maar verder lijkt het me wel een top apparaatje. Mooi, klein, en past prima binnen m'n budget.

• paella
Grinder schreef op 17 June 2003 @ 18:12:
[...]
Tja maar dan heb je wel een lompgroot onhandig ding bij je.. En daar wil ik een beetje vannaf ;)
Ik denk dat je dan een iPod niet nog in het echt gezien heb? En dan zeker de nieuwe generatie. Die zijn behoorlijk klein hoor. Wel meer gewicht dan een flashplayer, maar heel erg goed te doen.

Pagina: 1