Reclame TweakersShop 'Nergens goedkoper'= Bull

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Gisteren ben ik even naar Norrod gegaan om een extra CF-kaartje te halen voor de Digital Ixus.
Waarom bij Norrod?
Vrij goedkoop en niet te ver bij mij uit de buurt (10 minuten fietsen). Via internet bestellen was voor mij geen optie omdat ik het kaartje morgen nodig heb.

Mgoed, toe ik naar dat CF 256MB kaartje kreeg, zag ik tot m'n vreugde dat het niet om een 'el cheapo' geval ging maar om een kaartje met toch wel bekend merk chipset: DaneElec. Ik heb 53,50 betaald en ben er vrolijk mee naar huis gegaan.

Vanmorgen kwam ik maar weer eens op GoT :P
M'n oog viel op de volgende banner:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/advertenties/banners/128mb256mb.gif

Klopt dus niet echt wat er op die banner staat :|
Niet dat ik er zelf problemen mee heb; ik heb hetzelfde kaartje voor een lager bedrag (en ook zonder verzendkosten)
Maar helemaal correct vind ik dit niet.

In de tweakers-shop is datzelfde geval dus 55 euro.
http://shop.tweakers.net/...=DA-CF-0256-R&ModelID=141

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Als je de verzendkosten erbij rekent is Norrod toch duurder denk ik. Op zich heb je natuurlijk wel gelijk.

Omdat de pricewatch gebaseerd is op webshops (en dus bestellen via internet) moet je eigenlijk niet rekenen zonder verzendkosten:
53,50 + 15,- rembours = 68,50
55,- + 7,- rembours = 62,-

Daarnaast kunnen wij ook niet ruiken dat Norrod Dane-Elec verkoopt als ze het onder generieke CF in de PW zetten.

[ Voor 60% gewijzigd door Dries Arnolds op 15-06-2003 14:04 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:13

Qwerty-273

Meukposter

reclame is en blijft altijd reclame.
en je kan niet met elke verkoper rekening houden. ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Dries Arnolds schreef op 15 June 2003 @ 13:51:
Als je de verzendkosten erbij rekent is Norrod toch duurder denk ik. Op zich heb je natuurlijk wel gelijk.

Omdat de pricewatch gebaseerd is op webshops (en dus bestellen via internet) moet je eigenlijk niet rekenen zonder verzendkosten:
53,50 + 15,- rembours = 68,50
55,- + 7,- rembours = 62,-
Okee.... Maar dan nog klopt het niet. Met het artikel is T.net dus niet de goedkoopste. Reken je de verzendkosten mee, dan mogelijk wel. Maar bestel je meerdere zaken bij een goedkopere toko met hogere verzendkosten, dan kan je daar alsnog goedkoper uit zijn.
Daarnaast kunnen wij ook niet ruiken dat Norrod Dane-Elec verkoopt als ze het onder generieke CF in de PW zetten.
Da's waar.
RIKZ schreef op 15 June 2003 @ 14:04:
reclame is en blijft altijd reclame.
en je kan niet met elke verkoper rekening houden. ;)
Als je niet met elke verkoper rekening kan houden, kan je ook niet zo'n advertentie maken.
Doe je dat wel, dan heet zoiets misleiding.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ooit gedacht aan de mogelijkheid dat Norrod z'n prijzen verlaagd na het maken van die banner? Beetje lomp ons meteen van misleiding te beschuldigen :|. En inderdaad, je weet helemaal niet zeker welk merk je krijgt, jij hebt toevallig Dane gehad, een volgende koper kan wel een el-cheapo ding krijgen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:13

Qwerty-273

Meukposter

wfvn schreef op 15 June 2003 @ 15:06:
Als je niet met elke verkoper rekening kan houden, kan je ook niet zo'n advertentie maken. Doe je dat wel, dan heet zoiets misleiding.
Dus dan kunnen wij eigenlijk nooit in nederland zeggen van de goedkoopste ergens in de wereld zal hetzelfde artikel vast en zeker goedkoper in de winkels liggen ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:09
De banner is dus uiteindelijk misleidende reclame wat NIET mag, ik zeg het maar even!!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DTC_marijn schreef op 15 June 2003 @ 16:09:
De banner is dus uiteindelijk misleidende reclame wat NIET mag, ik zeg het maar even!!
Zulk soort reclame mag wel. In NL mag je zeggen dat je product het beste, goedkoopste, etc is. maar je mag geen daadwerkelijke vergelijking maken van hetzelfde product van andere fabrikant. In de USA mag dat weer wel. De Tweakshop is niet de eerste winkel die zegt dat zij de goedkoopste zijn; welkom in de wereld van commercie :P.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Duidelijk.

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.