Verschillende Barton cores?

Pagina: 1
Acties:

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
Heb net een nieuwe Barton gekocht voor een comp die ik even in elkaar moet bouwen voor iemand anders (hij werd enthousiast door mijn overclockresultaten ;) )

Nu moest ik in de winkel ineens 20 euro meer betalen
Er was sprake van een speciale core :?
De oude core zou woensdag weer binnenkomen

Nou bij de prijs staat echt: AMD Athlon XP 2500+ (1833MHz) 333MHz 512kb SockA Tray

Volgens mij is daar maar 1 core van: de Barton en is de man in de shop in de war met de Thoroughbred A en B

Klopt dit :? of ben ik niet meer op de hoogte
(Ik moet zeggen dat AMD het ook wel een beetje moeilijk voor ons maakt: 3x 2600+ core bijvoorbeeld)

EDIT:
Sterker nog de verkoper mompelde ook nog iets over A en B
Ik probeerde hem er nog van te overtuigen dat dit verschil bij een totaal andere core is, mocht niet baten.

Er is ff want onduidelijkheid zie ik nu: Volgens mij wordt door de shop niet bedoeld: dit is een snele AIJU ofzo, maar er werd echt een ander ontwerp core bedoeld!

[ Voor 22% gewijzigd door Tonton op 15-06-2003 12:12 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Lijkt mij geleuter, een processor wordt verkocht om de snelheid en type. Niet om de soort core.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Dit kan ook in het Oc barton topic daar hoef je geen nieuwe voor te openen. Het enige wat jemoet doen is dat topic door LEZEN dan kon je er vanzelf achter.
bazs2000 schreef op 15 June 2003 @ 12:05:
Lijkt mij geleuter, een processor wordt verkocht om de snelheid en type. Niet om de soort core.
Hij wordt idd verkocht op de snelheid maar er zijn wel verschillende cores de ene kan veel verder océn dan de ander.

[ Voor 51% gewijzigd door Astennu op 15-06-2003 12:08 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Inderdaad. Er zijn wel verschillende steppings in de core. Maar daar hoort een winkel zich niet mee bezig te houden. Je verkoopt een Barton 2500+ PUNT. En welke core dat is doet er dan niet toe. Misschien voor de klant wel, want zoals je in vele topics hier kunt lezen zijn er gigantische runs op speciale steppings van de Thoroughbred B-core. Misschien is bij de Barton ook de ene stepping beter als de andere, maar daar 20 euro extra voor vragen is niet netjes.

Geen inspiratie

Verwijderd

Astennu schreef op 15 June 2003 @ 12:07:
Dit kan ook in het Oc barton topic daar hoef je geen nieuwe voor te openen. Het enige wat jemoet doen is dat topic door LEZEN dan kon je er vanzelf achter.

[...]

Hij wordt idd verkocht op de snelheid maar er zijn wel verschillende cores de ene kan veel verder océn dan de ander.
We kunnen ook met z'n allen gaan zeuren. Dat doen die moderators al, laten wij als gewone tweakers elkaar nou ff HELPEN, en elkaar niet op de vingers tikken waar hoe wie of wat 8) Want als iedereen elkaar maar gaat corriseren waar hoe en wat ie moet doen, daar moet ik dan echt nog eens van gaan KOTSEN :r

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Maar dan nog, een processor mag niet in prijs varieren omdat de 1 toevallig verder te OC'en is dan de ander. Als een winkel op die basis zijn prijzen bepaalt dan ie die winkel wel erg fout bezig als je het mij vraagt.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 12:10:
[...]

We kunnen ook met z'n allen gaan zeuren. Dat doen die moderators al, laten wij als gewone tweakers elkaar nou ff HELPEN, en elkaar niet op de vingers tikken waar hoe wie of wat 8) Want als iedereen elkaar maar gaat corriseren waar hoe en wat ie moet doen, daar moet ik dan echt nog eens van gaan KOTSEN :r
Ja, laat het zeuren maar aan ons over :>

On-topic: waanzin wat die verkoper je daar verkoopt, € 20,- meer om een andere core :/ Een XP 2500+ is een XP 2500+, period.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Je bent genaaid. Simpel. Zie on-topic stukje van abbadon. Ik zou terug gaan (of juist nooit meer teruggaan).

Ik heb het eens gehad met Computer Shop Veenendaal. Ik moest snel 3 PC133 256MB Dimms hebben. Die toko is tot 21:00u open dus dat kwam goed uit.
De gemiddelde prijs van zo'n DIMM lag toen rond de 60 euro (eerste tien winkels genomen uit T.net pricewatch en daar het gemiddelde van genomen).
Die vent rekende 80 euro per dimm. et was vlak voor negenen en ik moest die DIMM's meteen hebben. Ik had geen tijd om tot de volgende dag te wachten.
Dus ik zeg nog tegen em, is 80 euro niet wat veel. Hij een heel verhaal ophangen dat de 60 euro die ik gezien had waarschijnlijk de prijs zonder BTW was enz.. Op dat moment wist ik het niet zeker dus ik heb ze maar gekocht. Maar wantrouwen deed ik het wel.
En ja hoor. Thuis gekomen nog eens naar de pricewatch gekeken en inderdaad. 60 euro.

Ik ging dus voor 60 euro (3x20) het schip in :(
Kortom, ik koop daar nooit meer wat duurs. Een kabeltje of een doosje CD-R's gaat nog wel maar geen hardware meer. Ik vertrouw die vent gewoon niet meer.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 12:30 ]

Verwijderd

Abbadon schreef op 15 June 2003 @ 12:19:
[...]

Ja, laat het zeuren maar aan ons over :>
Helemaal mee eens ;) :*)

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 13:16
Je gaat me toch niet vertellen dat je er echt € 20,- extra voor heb betaalt he ? Als ik jouw was had ik zo de winkel uitgelopen. Wat een eikel zeg die verkoper.

Hij moest zeker de avond ervoor weer op de handkar omdat z'n vrouw weer eens hoofpijn had en was nog lekker chagerijnig :)

Verwijderd

[...]

Ja, maar een Barton 2500+ is een Barton 2500+ hoe goed ie ook overklokt (wat voor een core revisie het ook is). Volgens mij wil die vent snel 20piek verdienen aan jouw 8)7

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:45
tja, beetje vreemd idd, maar als je het er niet mee eens bent, dan koop je hem toch ergens anders, dat zou ik doen iig, hij mag dat ding toch ook voor 10.000 euro verkopen, als er dan nog gekken (nofi, ik bedoel hier niet de TS mee ;) )zijn die het kopen is dat hun eigen schuld naar mijn mening.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

Maverick schreef op 15 juni 2003 @ 17:48:
tja, beetje vreemd idd, maar als je het er niet mee eens bent, dan koop je hem toch ergens anders, dat zou ik doen iig, hij mag dat ding toch ook voor 10.000 euro verkopen, als er dan nog gekken (nofi, ik bedoel hier niet de TS mee ;) )zijn die het kopen is dat hun eigen schuld naar mijn mening.
Inderdaad, een verkoper mag vragen wat hij wil, alleen ga dan geen lulverhaal ophangen over een andere core...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Vent van die winkel lult een end uit z'n nek, zogezegd :P De 2500+ heeft alleen een Barton core, een oudere of nieuwere Barton core hoort voor de verkoopprijs niet uit te maken. Ga naar em toe, en zeg dat ie em gewoon als 2500+ moet verkopen voor de originele prijs, niet voor de 'core dit of core dat' prijs. Als we zo gaan beginnen...pfff :/

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1