[WiFi] Linksys WPC11+WAP11: het werkt lekker niet

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23
Zit hier met een laptop voor een bedrijf waar destijds een leuke WLAN kaart + AP voor is aangeschaft bij dat bedrijf:
Linksys WAP11 V2.2 AP
Linksys WPC11 V3.0 PCMCIA kaart (prism 3)

Het was vaak erg moeilijk om verbinding te krijgen, en dat ding viel ook telkens weg. Windows zag dan een AP, maar als je ging connecten maakte ie geen verbinding: "draadloze verbinding niet beschikbaar", vervolgens "Er zijn meerdere draadloze netwerken gevonden, klik om te verbinden". Klikken, verbinden, zelfde probleem weer. We dachten eerst dat het aan de vele stalen en betonnen constructies in het gebouw zou liggen, dus als het niet lukten zochten ze dan gewoon een UTP kabel op en gingen daarmee verder werken (verre van ideaal dus)

Ik maar firmware voor de WAP11 upgraden, ding is zelfs een poosje DWL900+AP geweest, etc, het hielp allemaal geen ruk.

Tot ik gisteren een nieuwe laptop kwam brengen, een Asus L3500H. Ding heeft ingebouwde WLAN, weet zo niet waar dat ding zit, maar volgens het asus boekje is het een Intel WLAN "kaart" en heeft het ding een prism 2 chip. Ik installeer de drivers van dat ding, 2 seconden later: plop, 90% connection. Dat had ik nog nooit gezien met dat wireless LAN daar, dus ik begon direct te twijfelen aan de WPC11 kaart in die andere laptop.
Vervolgens loop ik 2 koelkasten, 2 deuren in betonnen muren met staal erin en een verdieping hoger voorbij: nog steeds 11Mbit en goede verbinding, terwijl die andere laptop het bij 5-10m al voor gezien had zonder muren.

Uiteindelijk maar es gegoogled: normale google nix, maar toen stuitte ik hier op:
http://groups.google.com/...lr=&ie=UTF-8&start=0&sa=N

Juist ja, windows XP home staat op die laptop, en als je de topictitels zo bekijkt, zie je alleen maar: "Doesn't work, doesn't work, failure" en meer van dat soort dingen. Gewoon een drama die kaart.
Heb je vervolgens 2 oplossingen als ik die topics mag geloven:
- flikker dat AP weg (maar waarom zou je: die is goed)
- flikker die kaart weg

Heb al zo lang ellende met dat kaartje en dat AP, dat ik sterk overweeg om er een ander kaartje in te zetten, liefst met een prism2 chipset, want daarvan weet ik dat ze werken met dat AP.

Iemand die bovenstaande geval heel erg bekend voorkomt en die een oplossing weet? In het begin werkte de oplossing "forceren op een snelheid" wel eens, maar dat is ook meer een lapmiddel die je niet wilt, en het werkt ook niet eens altijd :(

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
De WAP22v2.2 met D-Link hack is “veel voor weinig”. Daar is niks op af te dingen.

Dat PCMCIA kaartje is inderdaad nou niet echt top state of the art. Heb begint bij goeie spullen. Neem zeker geen orinoco/avaya kaartje want dat is ook niet bepaald super. Als ik jou was zou ik zn long range kaartje nemen van Senao. Laat je niet op het verkeerde been zetten door de lage prijs (E89,-). Die kaart is echt super. Je komt er twee keer zo ver mee en heeft uitstekende drivers.

• _JGC_
Het ding is met TFTP weer "teruggeflasht" naar een standaard WAP11 V2.2, dus die AP is weer normaal :P

de WPC11 V3 is een prism3 kaartje, zou een firmware van een ander prism3 kaartje daarmee gaan werken, of wordt dat gewoon niets?

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Nope.
Dat is beveiligd voor/door de brand owner.

Dat je WAP11 v2.2 weer normaal is maakt niet heel veel uit. Het uitzend vermogen kan je dan alleen niet op maximaal zetten. Maar als je een goede PCMCIA kaart hebt is dat minde belangrijk.

• _JGC_
The direct link to download the driver from Microsoft is:

http://www.download.windo...90518/cabpool/5050653.cab

The native compatibility list for this driver is at:

http://www.download.windo...c/rtf/drivers/5050653.htm

Heb eindelijk iets leuks gevonden: met die drivers lijkt dat kaartje al meer op dat ding van die asus laptop die wel goed werkte, ben nu iig dat lelijke groene ding wat vaak rood is kwijt, zit ook direct een nieuwe firmware in die cabfile (niet een echte flash-firmware, een driver firmware)