Ik heb vandaag een PC met Sweex kastje in elkaar gezet voor een kennis. Helaas kan ik maar weinig positiefs melden over de CX4. De afwerking is ronduit slecht, echter er valt nog mee te leven als je geen tweaker bent
OK, ff een mini-review dan:

De
Sweex CX4
Specificaties:
- Miditower, in beige (computer-wit

) een een strookje zilverkleurige plastic
- 4 X 5,25" 4 X 3,5" (2x floppy, 2x HD)
- 300watt voeding
Hoe ziet ie er uit in real life? Op het plaatje is het al een beetje te zien, maar in het echt ziet ie er ook heel 'goedkoop' uit. Maar goed, hij is dan ook buitengewoon goedkoop, dus daar zal ik verder niet over zeuren.
Hoe zit het met de afwerking? Allereerst iets wat direct opviel: de voeding was verkeerd om gemonteerd

Toen de kennis dat zag, reageerde hij als volgt: 'Dat zullen we die arme kinderarbeiders uit Taiwan maar niet kwalijk nemen dan!

' It's sad but true, bij deze kast krijg je al gauw dat idee. Ook sloot het één en ander niet goed op elkaar aan. De backplate was niet goed gemonteerd, maar vervolgens wel geforceerd vastgeschroefd: een ietwat verwrongen geheel is het gevolg.....
HD-rekje en de 5.25" bays zijn slap, maar het werkt allemaal wel.
En de voeding? De voeding van 300 watt valt niet eens tegen. Voltages zijn in orde voor de onderstaande configuratie:
- ECS K76SA
- Athlon XP1800
- 512Mb DDR266
- Geforce 4 MX440
- CDROM, floppy, 1 HD
Con's
- afwerking ronduit slecht
- zeer goedkoop uiterlijk
- voeding verkeerd gemonteerd (uitzondering

)
- backplate geforceerd gemonteerd en lichtelijk verwrongen
Pro's
- voeding kan er zeker mee door
- Ehm....héééél erg goedkoop!
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw