A7N8X rev2.0 komt niet verder dan "detecting IDE devices"

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Ik zit hier dus met een major probleem.

Ik probeer mijn systeem zojuist op te starten maar hij komt gewoon niet verder dan "Detecting IDE devices" :?

Ik heb gisteren m'n hele systeem in elkaar gezet met o.a. de volgende onderdelen:

- Asus A7N8X rev2 (geen deluxe)
- AMD XP 2500+
- 2 x 256MB PC3200 Hynix
- Geforce 2 Pro 64MB
- Onbekende oude SCSI controller
- DVD-rom
- SCSI brandertje
- Enermax 353W voeding

De BIOS waarmee het bordje geleverd kwam was versie 1003, deze heb ik direct geflashed naar de UBER 1005. en ben toen Win XP e.d. gaan installeren.

Ik heb nog 0% ge OC'd en gisteren draaide alles als een zonnetje, gisteren nog ff Memtest gedraaid en Prime gedraaid en alles was zo stabiel als een huis.
Daarna nog ff de Burn in van Sisoft Sandra gedraaid voor zo'n 60 runs achter elkaar.

Dit alles geen probleem, de proc. temp liep bij prime na 2 uur draaien op tot 58 graden (dit was midden op de dag, toen was het bloed heet in de kamer) maar dat maakt volgens mij niks uit toch ?

Bij de burn in van Sisoft liep de temp niet hoger op dan 47 graden (dit was 's avonds)

Heeft iemand dit probleem al eerder meegemaakt, en hoe los ik dit in godsnaam op :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Supershiva op 15-06-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Je kan alles even los halen en een minimale boot proberen. Kijken of je dan verder komt. Lijkt me trouwens niet dat je hd kappot is, dan had je later een error melding gehad...

Anyway, probeer eens even te booten met cpu/vidkaart/mem/hd. En voor de zekerheid kan je altijd even een andere hd proberen (hoeft geen windows oid op te staan, het gaat er immers om of je verder kunt komen dat de ide detectie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Doublecheck eens de IDE config, je kunt hiertoe de tips/suggesties in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers gebruiken (kijk onder "mijn IDE configuratie is brak") :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Tnx voor de replies, het systeem doet het weer _/-\o_

Het vage is alleen dat ik al geprobeerd had om alles uit de kast te halen behalve de VGA kaart en ook alle IDE kabels had los getrokken en de stroom uit alle overige devices had gehaald, en toch bleef het probleem :?

Toen ik wat topics had gelezen en er nog niet helemaal uit was heb ik ten einde raad nog maar eens alles los getrokken behalve de floppy drive, en toen kwam hij met een error melding (weet ff niet meer wat het was) en kon ik ineens de BIOS weer een 8)7 toen heb ik snel ingesteld "Halt on no errors" oid en vervolgens weer opnieuw opgestart, met een bootfloppy met hierop de Officiele Asus 1005 BIOS erop (laf he :P ) met de hoop om het orginele BIOS er weer op te flashen, en ............... HOERA het lukte :*)

Vervolgens alles weer aangesloten (behalve het stekkertje om de fan speed van de voeding uit te lezen, hierover kwam ik iets tegen in de search, weet niet of het er mee te maken heeft) en nu zit ik weer vrolijk achter m'n nieuwe systeem JOEPIE