[2000] W2K server crasht, maakt geen dump file

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 11:59

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Sinds een tijdje crasht mijn 2000 server machine regelmatig en maakt geen nieuw memory.dmp file aan. Er staat er eentje van 10-6 terwijl de machine afgelopen nacht een keer en deze morgen nog een keer gecrasht is. In de event log kan ik ook niks vinden.

Ik heb het idee dat hij alleen crasht als ik eMule (0.29a) heb draaien. Op de machine draait ook seti@home (als service) en KaZaa lite. Verder gebruik ik hem als terminal server.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb eMule nu niet draaien om te kijken of het echt daar aan ligt.
Er is 256Mb geheugen in de machine en met alles aan gebruikt hij makkelijk 300-400Mb. Het mag niet uit maken, maar kan windows daar nog altijd niet goed mee overweg? Het page file is groot genoeg.
Wat kun je eigenlijk met dat dump file?

Ik heb vaker problemen gehad met programma's die niet met elkaar overweg kunnen. Op een NT4 machine bijvoorbeeld wilde musicmatch jukebox niet meer opstarten nadat ik seti@home als service had geïnstalleerd. Musicmatch wilde wel weer toen ik de service verwijderd had. Je zou toch eigenlijk verwachten dat afzonderlijke programma's geen invloed op elkaar hebben, maar goed, we praten nog altijd over een Microsoft produkt.

Maarten

Signatures zijn voor boomers.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Spontane crashes =>
Memory problems = http://www.memtest86.com/
Program problems = Uninstal program
Driver problems = Reinstal / Format c:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als er geen dump gemaakt wordt doet me het denken aan verschijnsel spontane reboot. Meestal duid dat op geheugen problemen en/of oververhitting van het een of ander. Check beiden ff.

Forget your fears...
...and want to know more...