Toon posts:

dixons garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn vriend wil duz een trilight in zijn case plaatsen (vandaag jarig krijgt tri van mij)
maar nu zeggen zijn ouders dat zodra ik de case openmaak dat de garantie vervalt is dit waar ??

ik heb al een beetje op dixons.nl gezocht maar kon niet echt een reden vinden van wel niet

wie heeft een antwoord?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 13:27
Als er een zegel op de kast zit van de kast , die kapot breekt wanneer deze los maaktis de gerantie voorbij. Zit er niks geen narigheid aan de kast kun je het rustig plaatsen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 11:15
LOL
dit is absurd........ je mag zeker ook niets uitbreiden aan je pc |:(
bel voor de zekerheid dixons op, maar de kans is 99,9% dat het onzin is.

je krijgt natuurlijk geen garantie op de nieuwe onderdelen, je moet ze er prolly uithalen als ze je pc komen ophalen (orginele config) en als je iets molt tijdens het installeren van nieuwe hardware, of ten gevolge van die hardware ben je ook je garantie kwijt..

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
er zit idd een zegel op (plastic achtig) maar hoe zou ik dan zijn case kunnen modden met de fans en zou je dan ook geen reden kunnen geven voor "stof opruiming?) zijn case is nogal stoffig van binnen voorkant hebben we er eens afgehaald viel er namelijk af bij transport:D

Verwijderd

Topicstarter
oke ze zijn cker niet op zondag open 8)7 :P:P naja morgen ff bellen en dan maar kijken ik vond het inderdaad vreemd want dat hield in dat je ook echt niks kan upgraden enz }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 10:59 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 13:27
RocketKoen schreef op 15 June 2003 @ 10:55:
LOL
dit is absurd........ je mag zeker ook niets uitbreiden aan je pc |:(
bel voor de zekerheid dixons op, maar de kans is 99,9% dat het onzin is.

je krijgt natuurlijk geen garantie op de nieuwe onderdelen, je moet ze er prolly uithalen als ze je pc komen ophalen (orginele config) en als je iets molt tijdens het installeren van nieuwe hardware, of ten gevolge van die hardware ben je ook je garantie kwijt..
In Hengelo, HE computers, doet dat ook al. Die gebruikt ook al zegeltjes :X

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
Blijft gewoon garantie op zitten volgens mij. Zegeltje leuk en aardig, maar je hebt toch garantie op de onderdelen en niet op het zegeltje ;)

Digital Media Junkie

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:55

Wildfire

Joy to the world!

Ik meen me te herinneren dat zo'n "garantie vervalt indien je de kast opent"-clausule juridisch gezien onzin is. Bij een computer is het namelijk normaal dat het ding uitgebreid kan worden, dat is nou juist een van de principes van zo'n ding. De winkel kan jou het recht daarop niet ontzeggen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
dus ik zou hem gewoon kunnen openen en zonder problemen later ''als'' de pc toch stukgaat na lange tijd gewoon zonder problemen garantie hebben? :)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Tis al jaren "common practise" bij veel comp. zaken om een zegeltje te plakken. Garantie geld dan ook op een systeem, niet zo zeer op de onderdelen, dit is zeker bij "merk" systemen zo.

En inderdaad, dat betekend dat je zelf niets mag uitbreiden, intern tenminste, op de USB ed mag alles. Uitbreiden zonder garantie verval kan wel, maar dat moet dan worden uitgevoerd door een service center van dat "merk" of door die winkel zelf.

Verwijderd

Topicstarter
duz hoe zou ik nu de fan ''in'' de pc kunnen krijgen dixons het laten doen en gelijk kosten lopen:S lekker geregeld dan bij hun :Z

Verwijderd

he jongert,

moeilijke case. 8)7
Dixons moet in de garantievoorwaarden hebben staan dat als je het zegel verbreekt, de garantie vervalt. Deze voorwaarden moeten gedeponeerd zijn.
Staat dit niet op papier dan is er niets aan de hand.
Staat dit er wel, dan vervalt dus de garantie. :(
De achterliggende gedachte is de volgende:zo wordt voorkomen dat 'amateurs', mensen met weinig technische kennis de hardwareconfiguratie veranderen waardoor mogelijk problemen optreden welke Dixons dan zou moeten oplossen.
Hier hebben ze begrijpelijkerwijs geen zin in.
Aan de andere kant, als je andere banden op je auto laat monteren, verandert er toch ook niks aan de garantie op de motor? :?
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
uuhm hij heeft van dixons alleen garantie bewijs en geen voorwaardes deze zouden dus op de site moeten staan iemand enig idee waar ik dat zou kunnen vinden?

Verwijderd

Topicstarter
wat ik op de site heb kunnen vinden is dit..

6. Ruilen en herroepingsrecht
6.1 De Koper is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te (doen) inspecteren. Ten aanzien van producten die zijn gekocht in een filiaal geldt dat ruilen is toegestaan binnen acht (8) dagen na levering bij een Dixons filiaal. Telefoonkaarten en belpakketten kunnen niet worden geruild. Software of vergelijkbare producten kunnen uitsluitend worden geruild binnen 24 uur en in de oorspronkelijke verpakking, waarvan de verzegeling (seal) niet is verbroken. Ruilen is uitsluitend mogelijk onder overlegging van de originele factuur. De Koper krijgt, naar keuze, zijn geld terug of een tegoed bon.
6.2 Voor overeenkomsten met consument-Kopers, die via de internetsite tot stand zijn gekomen of op een andere wijze waarbij uitsluitend gebruik is gemaakt van elektronische communicatie, geldt dat de consument-Koper het recht heeft zonder boete en zonder opgaaf van redenen een herroepingsrecht uit te oefenen binnen zeven (7) werkdagen na aflevering van het product in kwestie. Van dit herroepingsrecht zijn uitgezonderd software of andere vergelijkbare producten waarvan de verzegeling (seal) is verbroken, telefoonkaarten en belpakketten of andere gepersonificieerde producten.

gehaald van http://www.dixons.nl/Store/images/alv/AVDixons.doc

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 11:12 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb een vaio bij de dixons gekocht (pc-prive)

maar daar zit dat niet op (dat zegel)

Iperf

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

alexandervisser schreef op 02 april 2003 @ 16:13:
Wat ik weet van die stickers is, dat ze erop zitten voor de veiligheid van de verkoper.
ALs een klant bijvoorbeeld 128 mb in zijn pc heeft ipv 265 en de sticker zit er nog op, dan is het geen probleem. Als een klant die 265 eruit heeft gehaald en er zelf 128 in heeft gezet en dan belt, dan kan de leverancier uiteraard dwars gaan liggen.

Maar als het geheugen echt kapot is en de sticker verbroken is, hebben ze weinig om op op te staan lijtk me.

Maar dit zal allemaal wel in de garantievoorwaarden staan.
Triple schreef op 02 April 2003 @ 17:38:
Ik heb in een computer winkel gewerkt waar die stickers worden/werden gebruikt. De post van alexandervisser is de enige juiste uitleg van het nut van de sticker.
Het gaat om twee verschillende garanties,
1. Garantie van levering van goederen
en
2. Garantie op de goederen zelf

Als de sticker verwijdert is kun je niet meer aankomen met de ingebouwde HD is 40 in plaats van 80 GB.
Je kunt wel aankomen met 80 GB HD naar de bliksems, regel ff een nieuwe voor me.

Hoop dat het lukt zo.
De garantiezegeluitlegclausule :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Kimberly
  • Laatst online: 08-08 13:35
niets kopen bij die dixons shop, had een keer een kaart gekocht voor 558 gulden en die kon ik niet terug brengen, ze namen geen dingen meer terug. :(

sinds dien ben ik er nooit meer geweest :) En raad iedereen af er iets te kopen, tis namelijk een waardelose shop voor onze tweakers die wel eens wat testen en terug brengen.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 11:11:
wat ik op de site heb kunnen vinden is dit..

Bij aankoop van je pc moeten de leverings- en garantievoorwaarden vooraf bekend worden gemaakt,dat het op internet staat is mooi maar niet relevant.
Moet op de bon of apart garantieformulier staan.
Zoniet dan is het openen van de kast geen probleem mbt de garantie.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Weet wel dat de voorwaarden van Dixons niet rechtsgeldig zijn als je er niet voorafgaand aan de koop op bent gewezen...

Verwijderd

Deorgere schreef op 15 June 2003 @ 12:35:
niets kopen bij die dixons shop, had een keer een kaart gekocht voor 558 gulden en die kon ik niet terug brengen, ze namen geen dingen meer terug. :(

sinds dien ben ik er nooit meer geweest :) En raad iedereen af er iets te kopen, tis namelijk een waardelose shop voor onze tweakers die wel eens wat testen en terug brengen.
als je je kaart hebt willen OCen dan valt dat niet onder de garantie maar als je hem gewoon hebt gebruikt waar ie voor is heb je sinds januarie dit jaar recht op 2 jaar garantie!!!
Wettelijk verplicht om je kaart dan te repareren of om te ruilen.Of geld terug.

• Kimberly
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 12:40:
[...]

als je je kaart hebt willen OCen dan valt dat niet onder de garantie maar als je hem gewoon hebt gebruikt waar ie voor is heb je sinds januarie dit jaar recht op 2 jaar garantie!!!
Jaja, ik had hem 2 dagen en hij beviel me niet. Klaar bij de pc shop waar ik nu heen ga is het geen probleem, alles weer in de doos doen alles weer netjes inpakken en bon laten zien. Geld terug. Zonder problemen.

Daar maken ze de grootste ramp van die je kunt maken. Absoluut niets kopen!

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 12:40:
[...]

Hij heeft het over 558 gulden is volgens mij al een poosje geleden :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Kimberly
MST_Morpheus schreef op 15 June 2003 @ 12:45:
[...]

Hij heeft het over 558 gulden is volgens mij al een poosje geleden :)
Jah, sinds dien ben ik er ook niet meer geweest. Maar de service is altijd waardeloos geweest, iedereen die ik ken heeft er geen goeie ervaringen mee.

Idd alemaal 'testers' in onze kring. :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Deorgere schreef op 15 June 2003 @ 12:48:
[...]

Jah, sinds dien ben ik er ook niet meer geweest. Maar de service is altijd waardeloos geweest, iedereen die ik ken heeft er geen goeie ervaringen mee.

Idd alemaal 'testers' in onze kring. :)
Hehe, idd. Ik kom er eerlijk gezegd ook nooit :) Slechte service en nog veel te duur ook.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Hoe het precies zit met die garantie zouden ze bij dixons zelf toch wel weten, bel ze eens :)
Wat mij over dixons opvalt, hier op GoT, is dat als die naam valt dat er meestal problemen zijn. Wat ik begrepen heb is dat ze nog nogal slechte service bieden.
Wat mij trouwens ook gevaarlijk lijkt, is dat aan de computer van die vriend z'n ouders gaat sleutelen. Kijk asjeblieft goed uit wat je doet, dat die computer het 100% doet als jij weg gaat. Anders ben jij voor de verdere levensduur van die pc d'r verantwoordelijk voor als je niet uit kijkt ! :D

btw over die (leverings)voorwaarden : meestal staat er ergens op de bon dat je automatisch akkord gaat met de door de verkopende partij opgestelde voorwaarden die 'ergens' kunt nalezen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 12:54 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bij mijn vorige baas werkten we ook met zegels. Uiteindelijk zijn we daar vanaf gestapt vanwege het vele gezeik over de vervallen garantie. Eigenlijk wel logisch, veel los hardware is te koop maar moet vaak wel ingebouwd worden en dat door de fabrikant te laten doen is zowel voor de gebruiker als de fabrikant een lastige zaak.

Toen is de boel bijgestelt dat de garantie kwam te vervallen door ondeskundig installatie van of schade door apparatuur van derden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Jongens... dit is toch heel simpel?

Een PC is een uit onderdelen geassembleerd geheel. Op die onderdelen zit een fabrieksgarantie. Dan kan Dixons of wie dan ook wel een sticker gaan plakken of in mooie kleine letterjes over vervallen van garantie lullen bij verbreken van het zegel... maar wettelijk blijf je gewoon garantie houden. De consument mag uiteraard de systeemkast openen voor uitbreiding e.d.

Zo toch te gek voor woorden zijn: ik koop bij een pc winkel losse onderdelen en zet zelf de boel in elkaar... ik heb dan gewoon garantie. Laat ik de winkel de boel assembleren, zou de garantie vervallen bij zegelbreuk? Dacht het niet....

• Kimberly
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 13:01:
Jongens... dit is toch heel simpel?

Een PC is een uit onderdelen geassembleerd geheel. Op die onderdelen zit een fabrieksgarantie. Dan kan Dixons of wie dan ook wel een sticker gaan plakken of in mooie kleine letterjes over vervallen van garantie lullen bij verbreken van het zegel... maar wettelijk blijf je gewoon garantie houden. De consument mag uiteraard de systeemkast openen voor uitbreiding e.d.

Zo toch te gek voor woorden zijn: ik koop bij een pc winkel losse onderdelen en zet zelf de boel in elkaar... ik heb dan gewoon garantie. Laat ik de winkel de boel assembleren, zou de garantie vervallen bij zegelbreuk? Dacht het niet....
Das idd de truc van dixons. Zo komen er toch nog elke keer mensen naar die zaak. Dan komen ze met de hele computer en kopen ze voor veel te veel geld een videokaart (bijvoorbeeld) en die laten ze er daar in zetten omdat anders de garantie vervalt.

Dat mensen dat zelf niet kunnen wat ik wel eens hoor, dat is toch niet zo moeilijk? mijn mening over die zaak is niets. Veel te dure spullen, zeer slechte garantie. Niet goed geen geld terug.

Bij de random pc boer koop je iets en als het niet goed is krijg je gewoon direct je geld terug (bij de meesten dan) Gewoon niets kopen daar.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[b][message=18060135,noline]
btw over die (leverings)voorwaarden : meestal staat er ergens op de bon dat je automatisch akkord gaat met de door de verkopende partij opgestelde voorwaarden die 'ergens' kunt nalezen
Dat kun je lekker negeren, want de verkoper is wettelijk verplicht de kopers vooraf de voorwaarden te laten lezen. Indien niet, dan kan de koper ze achteraf gewoon niet geldig verklaren als het bedrijf zich erop beroept.

Verwijzingen op bonnetjes e.d. zijn gewoonweg niet geldig. De klant moet de voorwaarden vòòr de aankoop gelezen hebben (en eigen initiatief gaat de wet niet vanuit, de winkel moet ervoor zorgen). Indien niet, dan zijn ze niet geldig.

Pagina: 1