Ik sta op het punt een .com domain te registreren bij dootall. de website wil ik zelf gaan hosten op mijn server. Is het mogelijk dat mensen die mijn domain url intypen uitkomen op mijn gehoste website ? en zien ze dan in de address bar van hun browser gewoon mijn .com domain staan ? Ik heb een Demon ADSL account met een vast IP nummer.
ja, dit kan bijvoorbeeld door een hidden frame. Als het je eigen server is kun je waarschijnlijk ook gewoon het domein naar je eigen IP toe laten sturen en daar desnoods een virtuele host aan maken. Ook te vinden door te zoeken
www.google.com
http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find
www.google.com
http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Lijkt me wel, de meeste domain-bedrijven kunnen je domain laten forwarden naar het door jouw gekozen IP-nummer
Ik zou het niet laten forwarden maar gewoon een A-record naar je IP aanmaken in de DNS van je domein
Maybe kun jeje eerst registreren op www.zoneedit.com een handige DNS-forwarder
PSN: ChrisCalculus
YupMountainman schreef op 15 June 2003 @ 10:45:
Maybe kun jeje eerst registreren op www.zoneedit.com een handige DNS-forwarder
Alleen is het niet mogelijk een A-record aan te maken voor een IPv6 adres.
Verwijderd
Kijk eens op www.domainmonger.com
$17 voor domein, met gratis DNS service. Kun je dus direkt naar je eigen IP laten wijzen. Dus als iemand www.jouwdomein.com intypt komt ie op jouw server terecht. Volgens mij is dit wat je wilt.
$17 voor domein, met gratis DNS service. Kun je dus direkt naar je eigen IP laten wijzen. Dus als iemand www.jouwdomein.com intypt komt ie op jouw server terecht. Volgens mij is dit wat je wilt.
ehhh..sorry maar wat bedoel je hiermee... ik kan Prim en Sec DNS opgeven bij de Domain...moet ik hier mijn IP invoeren ?Octopuz schreef op 15 June 2003 @ 10:41:
Ik zou het niet laten forwarden maar gewoon een A-record naar je IP aanmaken in de DNS van je domein
Ah je krijgt dus geen DNS bij je registar. Registreer je dan ff op ZoneEdit.com voor gratis DNS.Karel2001 schreef op 15 June 2003 @ 10:49:
[...]
ehhh..sorry maar wat bedoel je hiermee... ik kan Prim en Sec DNS opgeven bij de Domain...moet ik hier mijn IP invoeren ?
Verwijderd
Nee dat werkt niet, je moet daar de nameservers invullen. Je kan dus je domein niet direkt naar je eigen IP laten wijzen, of je moet zelf een nameserver gaan draaien.Karel2001 schreef op 15 juni 2003 @ 10:49:
[...]
ehhh..sorry maar wat bedoel je hiermee... ik kan Prim en Sec DNS opgeven bij de Domain...moet ik hier mijn IP invoeren ?
Ik denk dat je echt beter je domein kan registreren bij een registrar die gratis DNS service erbij biedt. Let op dat de websitejes die gratis DNS aanbieden niet altijd van goede kwaliteit zijn, beter de DNS service van je registrar gebruiken.
Verwijderd
Ehmm, Dootall geeft wél gratis gebruik van DNS. Ik heb er zelf ook een domein. Als je er niet uitkomt hebben ze een prima klantenservice, zelfs vaak in 't weekend 
Wat je doet is een zgn. 'A record' voor je domein aanmaken in het controlepaneel van Dootall. Dit ziet er zo uit:

Als je dit ingesteld hebt, staat de DNS van je domein ingesteld op de DNS-servers van Dootall, en verwijst <domein>.com naar het IP-adres dat je bij het 'A record' hebt ingevuld
je hebt dan een volwaardig domein, zonder redirect.
Wat je doet is een zgn. 'A record' voor je domein aanmaken in het controlepaneel van Dootall. Dit ziet er zo uit:

Als je dit ingesteld hebt, staat de DNS van je domein ingesteld op de DNS-servers van Dootall, en verwijst <domein>.com naar het IP-adres dat je bij het 'A record' hebt ingevuld
Dit is vrij basic. Je hebt een domain-resgistar nodig, welke je de Nameservers van je DNS-servers opgeeft. Deze DNS servers kunnen de servers van dezelfde registar zijn, of die van een aparte DNS-boer, zoals zoneedit.com.
Maar neem even een kijkje in de search, aangezien dit echt al vaak is langsgekomen
Maar neem even een kijkje in de search, aangezien dit echt al vaak is langsgekomen
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()