[befsx41] versliest connectie

Pagina: 1
Acties:

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 15:41

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
hallo,
sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een linksys befsx41. Alles zag er op papier errug goedt uit. Alleen als ik de troep hier aansluit, via xs4all de beste isp van europa, werk alles op het oog. Echter na een paar minuten verliest de firewall de connectie. Ik heb pptp aangezet en bkeep alive. Daarnaast heb ik bij keepalive de redial period op 0 seconden gezet. Ook staat alles van UPnP uit.

firmware is al geupgrade naar hoogste level.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoe kan de firewall de connectie verliezen? Is hier wellicht iets te vinden? Hoe controleer jij dat de verbinding verdwijnt? Is dit altijd na dezelfde tijd? Ook al geprobeerd zonder PCs eraan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 15:41

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Spider.007 schreef op 15 June 2003 @ 10:25:
Hoe kan de firewall de connectie verliezen? Is hier wellicht iets te vinden? Hoe controleer jij dat de verbinding verdwijnt? Is dit altijd na dezelfde tijd? Ook al geprobeerd zonder PCs eraan?
connectie verliezen is vrij elementair hoor. Omdat de firewall een pptp tunnel naar xs4all opbouwt kan deze tunnen instorten.

Hoe je dat ontdekt, nou heel eenvoudig alle systemen achter de fw hebben opeens geen connectie met het internet meer. disconnect en reconnect is dan de enige oplossing.

Nee het gebeurt vrij random. De ene keer na 5 minuten en de andere keer na 30 minuten. Wel altijd vrij snel, als je in ogenschouw neemt dat adsl een "allways on" frutsel is.