Toon posts:

[p2p]KaZaA wordt oud en traag...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nammeijk het idee dat KaZa(lite uiteraard) wat minder werkt de laaste tijd ,
Vooral films blijven weekenlang in de wacht rij, zelfs die uit fast track movies.

Nou ben ik benieuwd of de GoTer dit ook heeft opgemerkt of dat het regio gebonden is (lees supernode verhaal.)

Ik gebruik uireaard de nieuwste versie van kazaalite, en heb wat met supernode`s lopen kloten, div malen kazaa opnieuw lopen instaleeren.
Na een opging met imesh ging kazaa ook die downloads ineens overnemen wat wel weer snel binnen kwam.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Oja ik ook het idee dat de "speedup" alleen maar de boel meer vertraagd.

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 11:12

QkE

In your face Gnagna

Speedup vertraagt de boel *zeker* niet. Het werkt perfect als je het een beetje goed instelt. Wat het probleem bij Kazaa (twee a's maar dat wist je natuurlijk eigenlijk wel. Waarschijnlijk is, is dat mensen bang zijn geworden voor de auteursrechten stichtingen (de hypocrieten). In Denemarken hebben er een tijd geleden (kan even het artikel niet meer vinden) een aantal gebruikers boetes toegestuurd gekregen. Ik denk dat er een heleboel zijn "gevlucht" van het Fasttrack (Kazaa) netwerk. Vandaar dat je automatisch minder veel mensen met snelle verbindingen hebt en dus ook minder snelle downloads.

Nog meer
edit:

Je bent toch niet bezig met illegale dingen zoals het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal he N-Joy ;)? Wat was dat telefoonnummer van de BSA ook alweer? O-) ;)

[ Voor 22% gewijzigd door QkE op 15-06-2003 08:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aha ok, dus was niet de enige die het was opgemerkt.

Mag ik van jou je instelwaarde van speedup weten?

• QkE
  • Laatst online: 20-08 11:12

QkE

In your face Gnagna

Ik heb de verderflijke software Kazaa en dus ook speedup niet, maar als ik het zou hebben zou ik zorgen dat ik de nieuwste K++ versie van Kazaa op zou halen en speedup instellen op 5 seconden between cycles en en 5 seconden between items. Voor de rest zou het mij niet zo boeien wat de instellingen waren. Alleen zou ik wel zorgen dat als ik veel bestandjes in Kazaa aan het downloaden zou zijn (alleen het idee al) de tijd wat korter in zou stellen. Maar ja, ik zeg al: Ik heb deze broodroofsoftware niet, dus misschien kan je het beter aan iemand vragen die het wel heeft :)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:54
Voor de nieuwere films is Kazaa (Lite) gewoon niet het programmatje, E-Mule of BitTorrent zijn daar veel beter voor :)

Nu moet je dus gewoon wachten totdat er meer sources zijn, en speedup.exe maakt echt niks trager :)

(dr zitten al tijden rond de 4 miljoen mensen op het netwerk dus daar kan het ook niet aan liggen)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

KaZaa is goed imho..
Niet als bron om de nieuwste releases weg te plukken met 400 kb/s maar goed als bron van dingen die je zoekt.
Laatst moest ik "One Flew over the Cuckoo's Nest" lezen voor Engels en na het boek gelezen te hebben wou ik ook wel even de film zien. Intikken bij KaZaa en 2 / 3 dagen later stond hij op m'n hdd en kon ik m kijken. Goed, 3 dagen wachten is enorm lang voor een film, dat is haast modemsnelheid, maar je hebt m dan wel. Zoiets vind je lang niet zo makkelijk (lees: niet) terug op pubstros en nieuwsgroepen. Andere P2P software is wel sneller (omdat sharen veel verplichter is volgens mij) maar daar is het aanbod veel beperkter.
* m-m blijft gewoon KaZaa gebruiken voor zeldzame troep :)

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:26
Ik gebruik KaZaa voor Friens/Simpsons afleveringen en af en toe een los MP3tje en dat gaat prima :) 100-150 KB/s meestal.
En jah, nieuwe films ed. gaat dus niet echt met KaZaa maar daar hebben we de pubstro's voor :)

Verwijderd

ik gebruik ook altijd kazaa... je hebt gelijk het gaat laatste tijd wat slomer. Dingen van Fasttrackmovies doen het soms zelfs niet, beginnen pas de downloaden na een dag of 5.
maar het blijft nog altijd de grootste p2p gwn met de meeste users dusss..
maar dan moet iedereen eik wel sharen.., ik share zelf ook heel weinig maar 't moet eigenlijk wel :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.shareaza.com/
gebruik zelf altijd shareaza :)
deze gebruikt verschillende p2p netwerken tegelijk.
heb ook nog kazaa lite erop staan maar die gebruik ik steeds minder, omdat ik met shareaza veel meer vindt.
en ook geen spyware ;)

[ Voor 6% gewijzigd door chucky666 op 15-06-2003 12:48 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Bij mij werkt klite nog goed.
offtopic:
Deze morgen 3dmax tegen +200kb/sec

Hij vindt wel minder dan vroeger...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 12:47 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:08

mace

Sapere Aude

Nou ik heb anders wel mooi de SVCD´s van Reloaded van KaZaA af.
(het duurde wel een week maar dat doet er niet toe)

Verwijderd

Trouwens nu het hier toch over Kazaa gaat. Ik heb dus ook Kazaa Lite (++) maar nou las ik op de Frontpage dat er een bug in het netwerk zat. Kazaa heeft een nieuwe versie uitgebracht maar een nieuwe K++ heb ik nog niet gevonden... :?

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

kazaa werkt perfect hier

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Multimonitor is relax :P

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-09 21:30

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ik ken het probleem ja.

Ik gebruik Overnet ipv Kazaa tegenwoordig. Die werkt volgens mij net iets sneller en prettiger.

offtopic:
Iets zegt me dat het ook aan het feit kan liggen dat de TS gewoon niet met PC's kan omgaan.

Als hij ze niet hardwarematig sloopt (uitschietende schroevendraaier), wordt z'n wireless netwerk wel bezocht door een hacker die de hele boel in het 100 laat lopen, of hij verpruts z'n Windows install weer eens door er een Linux distro overheen ipv ernaast te gooien. :P 8)

j/k, je weet wie het zegt he! ;)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

m-m schreef op 15 June 2003 @ 09:40:
KaZaa is goed imho..
Niet als bron om de nieuwste releases weg te plukken met 400 kb/s maar goed als bron van dingen die je zoekt.
Laatst moest ik "One Flew over the Cuckoo's Nest" lezen voor Engels en na het boek gelezen te hebben wou ik ook wel even de film zien. Intikken bij KaZaa en 2 / 3 dagen later stond hij op m'n hdd en kon ik m kijken. Goed, 3 dagen wachten is enorm lang voor een film, dat is haast modemsnelheid, maar je hebt m dan wel. Zoiets vind je lang niet zo makkelijk (lees: niet) terug op pubstros en nieuwsgroepen. Andere P2P software is wel sneller (omdat sharen veel verplichter is volgens mij) maar daar is het aanbod veel beperkter.
3 dagen lijkt me sterk iets wat zeker niet aan Kazaa ligt.
Ik zoek naar die film en zie zo al 16+ gebruikers die het sharen.
Het lijkt mij dan sterk dat het zo lang duurt.
Waarschijnlijk iets verkeerds ingesteld, kijk daar eens naar want met 16+ gebruikers moet het op full speed binnen stromen :Y)

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 13:04:
Trouwens nu het hier toch over Kazaa gaat. Ik heb dus ook Kazaa Lite (++) maar nou las ik op de Frontpage dat er een bug in het netwerk zat. Kazaa heeft een nieuwe versie uitgebracht maar een nieuwe K++ heb ik nog niet gevonden... :?
Van die bug heb je alleen last als je een 'supernode' bent, staat bij Kazaa Lite uit maar ik zou het toch ff controleren ;)

Verwijderd

Topicstarter
QkE schreef op 15 June 2003 @ 08:43:

Nog meer
edit:

Je bent toch niet bezig met illegale dingen zoals het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal he N-Joy ;)? Wat was dat telefoonnummer van de BSA ook alweer? O-) ;)
Bel de bsa maar lekker.... :o
Binnen de nederlands wetgeving geef ik ze weinig kans van slagen ;)
Van die bug heb je alleen last als je een 'supernode' bent, staat bij Kazaa Lite uit maar ik zou het toch ff controleren
Ik ben supertjes node :(
ff uitzetten....

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Octopuz schreef op 15 June 2003 @ 10:11:
Ik gebruik KaZaa voor Friens/Simpsons afleveringen en af en toe een los MP3tje en dat gaat prima :) 100-150 KB/s meestal.
En jah, nieuwe films ed. gaat dus niet echt met KaZaa maar daar hebben we de pubstro's voor :)
Ja mijn vriendin is ook helemaal gek van Friends, ze heeft ze nu echt allemaal !!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 12:38:
ik gebruik ook altijd kazaa... je hebt gelijk het gaat laatste tijd wat slomer. Dingen van Fasttrackmovies doen het soms zelfs niet, beginnen pas de downloaden na een dag of 5.
maar het blijft nog altijd de grootste p2p gwn met de meeste users dusss..
maar dan moet iedereen eik wel sharen.., ik share zelf ook heel weinig maar 't moet eigenlijk wel :)
Ja idd, was er maar een progie dat kom kijken of iemand die bij jou begint te downloaden wel zelf deelt, zoniet die dan die gebruiker er bij jou uit knalt.

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 15:30:
[...]

P.S. ik download overgens de nieuwe Startrek afleveringen die in de US alang op TV zijn geweest.
Ik probeer niet de moraalridder te zijn hier (ik download zelf ook natuurlijk) maar die zin slaat echt nergens op 8)7

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 15:34:
[...]

Ja idd, was er maar een progie dat kom kijken of iemand die bij jou begint te downloaden wel zelf deelt, zoniet die dan die gebruiker er bij jou uit knalt.
Die zijn er ook :)

• yohan
  • Laatst online: 29-08 14:37
Ik ben het met Sir_Killalot eens dat we niet op GoT moeten gaan schreeuwen welke illegale bezigheden we uitvoeren m.b.v. onze internetverbinding en P2P-programmaatjes.

Ontopic:

Ik krijg de laatste tijd ook veel minder zoekresultaten op Kazaa.

[ Voor 20% gewijzigd door yohan op 15-06-2003 15:37 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
MrJ schreef op 15 June 2003 @ 13:58:
Ik ken het probleem ja.

Ik gebruik Overnet ipv Kazaa tegenwoordig. Die werkt volgens mij net iets sneller en prettiger.

offtopic:
Iets zegt me dat het ook aan het feit kan liggen dat de TS gewoon niet met PC's kan omgaan.

Als hij ze niet hardwarematig sloopt (uitschietende schroevendraaier), wordt z'n wireless netwerk wel bezocht door een hacker die de hele boel in het 100 laat lopen, of hij verpruts z'n Windows install weer eens door er een Linux distro overheen ipv ernaast te gooien. :P 8)

j/k, je weet wie het zegt he! ;)
>:)

Verwijderd

Topicstarter
Sir_Killalot schreef op 15 June 2003 @ 15:34:
[...]

Ik probeer niet de moraalridder te zijn hier (ik download zelf ook natuurlijk) maar die zin slaat echt nergens op 8)7
Je hyeb gelijk.

P.S leg even uit over die star trek afleveringen, kijk zelf bijna nooit tv meer dus zou kunnen dat ze hier inmiddels ook lang en breed te zien zijn ;)

Verwijderd

Vooral weinig videoclips de laatste tijd:
zoek bv maar eens op come clean van puddle of mud: geen enkele videoclip over muziek ;)

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik ben er al enige tijd achter waarom KaZaa de laatste tijd niet meer zo goed 'loopt': kijk eens in je Opties en dan in Aanvullende opties, daar zie je een vinkje staan voor (in het Nederlands, duh ;) ) 'Gebruikers kunnen niet voordringen'. Dit zit in de nieuwste versie van KaZaa (en het maakt dan niet uit of je een oudere versie hebt, je ondervindt dan precies hetzelfde) en is bij iedereen automatisch aan-gevinkt, als alle miljoenen KaZaa gebruikers dit nou uitzetten, heb je er dus veel minder (of geen) last van.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

'Gebruikers kunnen niet voordringen'
Ja erg niet kunnen voordringen. Bij mijn slager en bakker kan ik ook niet voordringen waarom zou dat in cyberworld wel mogen :?
Ieder zijn beurt hoor.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:24

Zoefff

❤ 

m-m schreef op 15 June 2003 @ 09:40:
KaZaa is goed imho..
KaZaA voor zeldzame troep :? :X

Dan moet je eens een kijkje nemen bij eMule, dan kijk je je ogen uit...

KaZaA heeft een ongelofelijk beperkt aanbod, en er is ongelofelijk veel fake te vinden.. Alleen voor (losse)mp3tjes is het nog wel enigzins te gebruiken, al is het vaak ook 128kbps terwijl ik liever 192kbps heb...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Ik gebruik kazaa lite vanwege de gebruiksvriendelijkheid. Ik heb eMule en eDonkey en dat soort ongein allemaal al eens geprobeerd maar daar moet je weer allemaal extra progjes en rommel voor installeren en op de een of andere manier zit me dat niet lekker. Kazaa lite is gewoon simpel. Je hoeft niet in te loggen en kan direct zoeken. Ik heb het idee dat al die andere p2p programma's dit missen. Als ik het mis heb, kom maar op met een programma met vergelijkbare gebruiksvriendelijkheid en ik zal het uitproberen...

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:24

Zoefff

❤ 

eMule is ook uiterst gebruiksvriendelijk hoor.

Installeren, 1 keer een serverlijst zoeken (kijk evt in www.dutchemulefaq.tk) en gaan met de banaan. Met kazaa moet je inloggen op een server, met eMule ook.

En wat je bedoelt met extra progjes bij eMule? Nix hoor.. KaZaA levert een standaardpakket aan spyware mee, eMule is gewoon clean...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Ik gebruik kazaa om nieuwe virii te vinden, je staat er van versteld hoeveel mensen er wel niet besmet zijn..

Verwijderd

Hmm dat ziet er wel netjes uit die site, heb jij die handleiding geschreven?

• Wolf3D
  • Laatst online: 27-07 11:17
Ik heb kazaa lite, en was sinds vorige week bezig om een bestand van 780 MB binnen te halen. Aangezien er meer dan 150 sources waren voor dat bestand, verwacht je toch een aardige snelheid... Maar ... NOT ! Meeste tijd downloadde ik met < 1 kb ....
Waar ligt dat nou aan?

Ook deel ik alles, en hep ik upload maximaal openstaan, maar de laatste tijd downloaden anderen van mij in het begin heel "snel", maar vervolgens zakt muh upload snelheid totdat ie op 0.00 kb zit.......Dat was "vroeger" nooit. Meestal was mijn upload gewoon constant 12 kb.

• yohan
  • Laatst online: 29-08 14:37
Komt omdat iedereen die cheat-rotzooi gebruikt in K-Lite e.d. Dat ondermijnt het systeem.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 23:23:
Ik gebruik kazaa om nieuwe virii te vinden, je staat er van versteld hoeveel mensen er wel niet besmet zijn..
Moet je ook maar geen Britney_Spears_naked.avi.exe van 40 KB downloaden :)

In de 2/3 jaar dat ik nu Kazaa gebruik heb ik misschien 1 of 2 keer een virus binnen gekregen, die dan wel gelijk verwijderd werd door NAV :Y)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zoefff schreef op 15 June 2003 @ 23:10:
[...]

KaZaA voor zeldzame troep :? :X

Dan moet je eens een kijkje nemen bij eMule, dan kijk je je ogen uit...

KaZaA heeft een ongelofelijk beperkt aanbod, en er is ongelofelijk veel fake te vinden.. Alleen voor (losse)mp3tjes is het nog wel enigzins te gebruiken, al is het vaak ook 128kbps terwijl ik liever 192kbps heb...
Als je het vergelijkt met FXP boards of usenet heeft KaZaA inderdaad meer oude software :)
Emule misschien wel nog meer, maar als je normaal geen P2P programma gebruikt en je hebt 'even' een oud iets nodig is KaZaA best bruikbaar. Behalve voor MP3s stopt het daar dan ook wel mee. ;)

Het is alleen erg jammer van al dat gecheat en die brakke clients. Het is zo unfare als wat. Ik zie bijvoorbeeld net dat m'n participation level op 1000 staat, gewoon standaard. Ik zie ook zo niet hoe ik dat weer eerlijk naar beneden kan halen. :{
Wat ik ook jammer vind, is dat KaZaA-lite niet gewoon de spyware vrije versie van KaZaA is, maar nu gewoon dikke cheatsoftware is geworden. :{
Dus: je hebt spyware OF je bent een cheater.

Het is ook vrij oneffecient. Natuurlijk ook door dat gefake, maar zo ben ik momenteel Austin Powers aan het downloaden, kom ik net terug, begint het lekker weer opnieuw? Dat is niet de eerste keer dat ik dat mee maak.

Maarja, het gaat opzich wel met een aardige snelheid wat me verbaast. Welke idioot zet nou een snelle server op voor KaZaA? En van simpele thuisgebruikers hoef je ook weinig te verwachten, helemaal omdat het niet verplicht is.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Wolf3D schreef op 15 June 2003 @ 23:34:
Ik heb kazaa lite, en was sinds vorige week bezig om een bestand van 780 MB binnen te halen. Aangezien er meer dan 150 sources waren voor dat bestand, verwacht je toch een aardige snelheid... Maar ... NOT ! Meeste tijd downloadde ik met < 1 kb ....
Waar ligt dat nou aan?

Ook deel ik alles, en hep ik upload maximaal openstaan, maar de laatste tijd downloaden anderen van mij in het begin heel "snel", maar vervolgens zakt muh upload snelheid totdat ie op 0.00 kb zit.......Dat was "vroeger" nooit. Meestal was mijn upload gewoon constant 12 kb.
KIjk dat bedoel ik dus!~!!!!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Een ieder zijn/haar voorkeur, maar ik denk dat de 'hype' van het hele Kazaa er een beetje af is... Er zijn zoveel manieren om ergens aan je mp3-trekken te komen en voor films e.d. is er zoveel andere software te krijgen (zie eerder in thread) ik gebruik het zelf nog puur voor de mp3, mijn broertje vind de mule te moelijk dus die gebruikt ook nog kazaa maar verder... nope...

Deze plek is te koop.

• Wolf3D
Tja...toch zonde dat kazaa dan zo "flopt", aangezien er zoveel gebruikers op het netwerk zitten. Dat zou toch juist het succes moeten zijn van kazaa en de ondergang van andere progs die veel minder populair zijn = minder gebruikers = minder gedeelde bestanden = trager en minder verschillend aanbod.

Maar hoorde van een vriend ook al van DC++ . Iemand ervaring hiermee? Is deze aan te raden?

• Sir_Killalot
Wolf3D schreef op 16 June 2003 @ 00:12:
Tja...toch zonde dat kazaa dan zo "flopt", aangezien er zoveel gebruikers op het netwerk zitten. Dat zou toch juist het succes moeten zijn van kazaa en de ondergang van andere progs die veel minder populair zijn = minder gebruikers = minder gedeelde bestanden = trager en minder verschillend aanbod.

Maar hoorde van een vriend ook al van DC++ . Iemand ervaring hiermee? Is deze aan te raden?
Door een paar reacties in dit topic vind is Kazaa maar geflopt ?? :X

Tis op dit moment toch het meest gebruikte P2P programma ter wereld, voor de die hard warez mensen is kazaa misschien niks maar verder is er genoeg mee te vinden :)

• Wolf3D
Neej, geflopt is inderdaad een beetje overdreven. Maar, snelheid is toch wel een van de belangrijke dingen bij het downloaden. En daar hebben veel mensen blijkbaar wel last van.

Vooral in mijn voorbeeld hierboven van die 150 sources, en dan met < 1kb downloaden. Dat klopt gewoon niet. Dan gaat er gewoon iets mis bij kazaa....of zie ik dat verkeerd? en zit de bandbreedte van 150 mensen toevallig een week lang vol?

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, de film 100 girls had 87 sources, is al 3 weken bezig!!! soms loopt hij op 0.02 kb ofzo, echt waardeloos, of er staat een +je voor met een stuk op 3 users, maar er is geen data verkeer.

Verwijderd

Komt omdat veel mensen hun upload op 8 kbits ofzo zetten. Moet wel opstaan voor 'share-check-bot' maar neit te veel uppen.

Tis nie anders

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 22:13:
[...]

Ja erg niet kunnen voordringen. Bij mijn slager en bakker kan ik ook niet voordringen waarom zou dat in cyberworld wel mogen :?
Ieder zijn beurt hoor.
Rustig aan zeg! Ik leg alleen maar uit hoe het m.i. komt dat KaZaa de laatste tijd zo traag is geworden, je hoort mij toch niet klagen ofzow? 8)7
En om voor te dringen, weet ik wel een wat betere p2p dan KaZaa hoor, wie gaat er nou wachten?... 8) ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

hmm, dat eMule werkt hier voor geen meter, geeft iets van 3 hits en dan een error dat ie een naamloos bestand wou lezen oid.

Verwijderd

Direct Connect is gewoon het programma..

kazaa lite gebruik ik soms nog voor enkele mp3's

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 03:04:
Ja idd, de film 100 girls had 87 sources, is al 3 weken bezig!!! soms loopt hij op 0.02 kb ofzo, echt waardeloos, of er staat een +je voor met een stuk op 3 users, maar er is geen data verkeer.
Ik vind kazaa nog snel zat, de nieuwere 192Kbits MP3's komen met 100KB+ binnen, en afleveringen van series uit de US zitten meestal rond de 50/60 KB :)

Ik heb natuurlijk ook wellis is dingen met 5 KB maar die zijn dan gewoon niet zo populair :)

• marko77
  • Laatst online: 06-05-2025
m-m schreef op 15 juni 2003 @ 09:40:
KaZaa is goed imho..
3 dagen wachten voor een film lang?? Ok vroeger kon je op kazaa weleen snelle source hebben en dan in 1,5 uur een filmpje checken maar nu niet meer hoor.
met emule moet je uploaden wat je download, dus met mn 15k up gaat t niet zo snel, maar dat boeit niet want hij staat 24/7 aan.

sowieso heb ik geen tijd om alle films die ik dl te kijken dus dat het binnenhalen iets langer duurt maakt dan ook niet uit :P

Mijn rig

• Mich007
  • Laatst online: 09-07 11:51
Ik gebruik ook meestal nog Kazaa (lite) maar ik ben wel op zoek naar een alternatief. Vooral omdat ik gebruik maak van ISDN (en dus geen breedband) is het zeer frustrerend als je een mp3 aan het downen bent. (10 min) en dat blijkt later een heel ander nummer of een hele slechte kwaliteit te zijn

Verwijderd

kazaa zou weer perfect worden als er gewoon partial file sharing geintroduceert zou worden. net als e-mule en donkey. Dan schieten de verifieds sites weer uit de grond en bang, kazaa is perfect.

Nu groeit donkey in aantal en dit is de perfecte plek om films en games te vinden vind ik

Verwijderd

partial file sharing
Dat is toch het geen aan blokjes wat je binnen hebt wat gelijk weer voor de share beschikbaar is en dat is dan toch ook datgene waarvan je soms wekenlang moet wachten totdat er iemand opduikt die dat resterende blokje hebt.

Nou dat vind ik dus niks dan maar liever op 90% alles in een keer downloaden ipv alles apart.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 19:22:
[...]

Dat is toch het geen aan blokjes wat je binnen hebt wat gelijk weer voor de share beschikbaar is en dat is dan toch ook datgene waarvan je soms wekenlang moet wachten totdat er iemand opduikt die dat resterende blokje hebt.

Nou dat vind ik dus niks dan maar liever op 90% alles in een keer downloaden ipv alles apart.
Inderdaad..
Dan vind je iets wat je graag wilt hebben, stopt het na een tijdje omdat gewoon niemand het complete bestand heeft. :X
Niet echt een geweldig systeem, wel erg irriterent om telkens je snelheid te zien aflopen.

Nah, het grote probleem van KaZaA is de brakke client, de cheats en het niet verplicht sharen. Als dat opgelost zou worden is KaZaA denk ik een stuk beter bruikbaar. :)

🌞🍃

Verwijderd

niet verplicht sharen.
Er zou een optie in moeten zitten zodat er niet geupload kan worden aan mensen die niks sharen en daarbij een banlist.

• Mich007
  • Laatst online: 09-07 11:51
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 19:52:
[...]

Er zou een optie in moeten zitten zodat er niet geupload kan worden aan mensen die niks sharen en daarbij een banlist.
En als je dus geen breedband hebt mag je dus helemaal geen MP3'tje meer downloaden. Want dat is dan helemaal niet meer te doen

• Cannondale
  • Laatst online: 09-09 21:48
Mich007 schreef op 16 June 2003 @ 21:13:
[...]

En als je dus geen breedband hebt mag je dus helemaal geen MP3'tje meer downloaden. Want dat is dan helemaal niet meer te doen
Das lastig, persoonlijk heb ik medelijden met mensen die nog geen breedband hebben. Als ik zelf share met emule, dan heb ik niet echt last van mensen die niks sharen. Bovendien lijken die mensen die moeten inbellen me niet echt een gevaar voor de queue die behoorlijk lang oploopt in moderne share-programma`s... het is wachten tot breedband net zo ingeburgerd is als kabel-tv.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Mmm.. ik heb hier idd meer mensen over gehoord... maar snap er zelf vrij weinig van! Ik heb bijvoorbeeld het afgelopen weekend +/- 6 films lopen downen en ook nog es 400 mb aan software.

Sure, je kan ervan uitgaan dat wanneer je een film vindt in kazaa die echt supernieuw is, dat die hoogstwaarschijnlijk fake is, maar dat kan je makkelijk controleren dmv dat proggeltje in kazaalite: avipreview.

Ik heb net effe een screenshotje gemaakt van waar kazaa op dit moment mee bezig is...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shirly/pics/kazaa.jpg

Goed... valt best mee qua snelheid lijkt me toch?? Deze downloads heb ik... gisternacht aangezet ;) (en de pc is ook nog effe een paar uur uitgeweest vandaag)

SysSpec

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 07:23:
Ik heb nammeijk het idee dat KaZa(lite uiteraard) wat minder werkt de laaste tijd ,
Vooral films blijven weekenlang in de wacht rij, zelfs die uit fast track movies.

Nou ben ik benieuwd of de GoTer dit ook heeft opgemerkt of dat het regio gebonden is (lees supernode verhaal.)

Ik gebruik uireaard de nieuwste versie van kazaalite, en heb wat met supernode`s lopen kloten, div malen kazaa opnieuw lopen instaleeren.
Na een opging met imesh ging kazaa ook die downloads ineens overnemen wat wel weer snel binnen kwam.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Oja ik ook het idee dat de "speedup" alleen maar de boel meer vertraagd.
niet dat ik veel films download maar ja, hij is precies toch wat vertraagd. maar waarom weet k nie :/

Verwijderd

Topicstarter
vandaag liep het helemaal kut :-(
Zeker iedereen met vakantie ofzo :(

Bestaat er geen kazaa weather report

Verwijderd

Kazaa is bagger voor de "back-upper".

Bijna geen iso's.
Veel fake zooi.
Errug veel virusjes.
Niet vooruit te branden. Ondanks Speedup en Ptrack.

Nu gebruik ik E-mule, ffe poort 4662 forwarden naar me pc in de router, en "back uppen" maar. (Ik rip vaak cd's van spellen waarvan me cd stuk is, en dat is niet gelogen.)

In de ene maand dat ik het gebruik heb ik imho. meer gedownload dan met 2 jaar non-stop kazaa.

En tis echt niet zo moeilijk als men zegt, alleen ff de f*cking faq stap voor stap volgen, daar zijn ze immers voor.

Verwijderd

mmmmmm, probeer 3DS Max naar binnen te halen, op een ISDN lijn, (ach, pa betaalt) 500 mbtjes maar, dus hij moet niet z**ken, tgaat idd traag, hoe zou dat komen, iemand suggesties

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-09 21:29
ik gebruik kazaa lite in samenwerking met Diet kaza werkt prima hij vind meer en downloaden gaat beter dan zonder diet kaza vind ik.

linkje voor Diet Kaza

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even een vraagje kun je ook gebruikers blokkeren die zelf niks sharen, de leechers dus.
Er zit wel een progje bij kazaa-lite daarmee kun je dingen over hun te weten komen.

• Dala
  • Laatst online: 26-08 11:20
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 22:19:
mmmmmm, probeer 3DS Max naar binnen te halen, op een ISDN lijn, (ach, pa betaalt) 500 mbtjes maar, dus hij moet niet z**ken, tgaat idd traag, hoe zou dat komen, iemand suggesties
m,isschien omdat je ISDN hebt? 8)7

Verwijderd

mja, denk het ook =) alleen me pa wil niet aan de adsl, ook niet als ik 8 uur per dag internet, ik snap hem echt niet, maar even ontopic: ik gebruik de nieuweste K-Lite, en die bevalt me prima, waarschijnlijk is dat ook omdat ik nog niets anders geprobeerd heb

• Dala
  • Laatst online: 26-08 11:20
ik heb wel altijd Speedup aan staan (zit erbij..)

Verwijderd

Topicstarter
Mich007 schreef op 16 June 2003 @ 21:13:
[...]

Onzin, tuurlijk moet je gewoon share met je telefoonlijn, vroeger deed ik dat ook gewoon en ik zie niet in waarom dat moet veranderen.

Wel zou ik het aantal gedeelde bestanden wat aanpassen.

Overgens aan je download niet naar beneden als je een moden verbinding gebruikt.
Up en download liggen ook bijna even hoog, bij de nieuwere modems (7kb )

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
ik gebruik alleen maar irc

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
euh ik zou het aantal downloads beperken tot een honderdtal
haal gewoon enkele .dat bestanden uit je download map en alles zal veel sneller gaan.
ik had oorspronkelijk een duizendtal bestanden in wachtrij staan en pokketraag ofcourse
ik heb enkel k++ en speed up geinstalleerd, voor de rest genen brol aub

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• Sir_Killalot
Maurice schreef op 27 juni 2003 @ 20:28:
ik gebruik alleen maar irc
En wat heeft dat met Kazaa te maken ? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik denmk dat hij download via irc ;)
Pagina: 1