Toon posts:

Asus A7V slaat tilt tijdens boot; voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik probeer een ouwe asua a7v met athlon 850 aan de praat te krijgen.

Ik begon met een Voodoo 3 2000, waar ik per ongeluk een iets heb afgebroken (klein transistortje). Gelijktijdig vertoonde het systeem ook 1 mankement : ik heb me rot gezocht naar verklaringen voor dit mankement maar kon echt niks vinden.

Inmiddels 3 videokaarten geprobeerd, van oud tot nieuw met hetzelfde mankement:

Booten gaat goed tot Verifying FMI pool data en Updating ESCMD. Dan loopt het systeem vast en verdwijnt het video signal voor meerdere seconden. Na enkele seconden komt ie dan weer terug, nog steeds in het FMI pooldata gedeelte met die tabellen en zo blijft ie eindeloos loopen.

Na tien minuten gaat ie alleen nog maar uit tijdens dat deel van de bootcyclus, maar als je een toets drukt, dan springt ie weer effe 2 seconden aan, om daarna weer Video output signal te verliezen.

Als ik de bios inga merk in niks van het probleem, het treedt pas op bij het verschijnen van die "pool data "tabellen. Waarna het systeem eindeloos aan en uitspringt (althans het video signal). En nee het is ook niet de monitor of het monitorkabel, heb er meerdere getest.

Wat o wat kan dit zijn? Dit gaat zo ten koste van mijn nachtrust >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 01:59 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik denk dat je mobo het niet echt fijn vond die transistor...

Je kan een andere voeding proberen, maar anders is het denk ik toch je mobo..

Tweakers Discord

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het kan natuurlijk ook je RAM zijn wat meteen begint te flippen. Heb je al eens MemTest86 ermee gedaan in een andere computer?

Heb je ook met zo weinig mogelijk onderdelen opgestart (alléén RAM, videokaart en proc.)?

Hoeveel Watt voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Neee die transistor kwam van mijn voodoo 3d waardoor ik dacht dat het de videokaart was, maar nu ik nieuwe kaartjes heb blijken ze allemaal hetzelfde probleem te geven

En ik heb em leeg opgestart ja......... en alles is ook goed totdat ik die tabellen zie! Dan zit ie klem en begint ie heel eng dus te flitsen...aan en uit dat video input signal

En die voeding is 250 watt........

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 02:05 ]

Verwijderd

ik zou maar een andere moederbord halen. de asus a7v staat bekend als een problemen mobo ik had zelf ook die mobo geen 1 dag normaal gedaan!. toen een msi tje gehaald die is wel aardig. maar mijn volgende wordt een epox want die dingen roelleren echt!. :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verifying FMI pool data
Als je nou wat beter had gelezen, dan had je met de Search/FAQ de oplossing makkelijker teruggevonden; het is namelijk DMI pool data B) :P

Technische PMG FAQ >> Hangen en opstartproblemen
[search=verifying dmi pool data]
[google=verifying dmi pool data]
:)

Verwijderd

Topicstarter
LOL sorry van die spelfout met fmi :D, maarre ik heb die bovenste 2 links die jij gaf al doorgekeken! Mijn probleem stond er niet bij en de methodes die er stonden hebben geen effect.

Ik kan dus rustig een half uur in de bios zitten, temps goed, IDE check goed, Defaults gereset zonder dat het probleem zich voordoet; dus het zal geen voedingsprobleem zijn.

Maar zodra ik dus in die tabellen kom waar de fmi pool data voorkomen (dus effetjes nadat het niet meer op delete kan drukken om in de bios te komen), dan springt de monitor uit en valt het video signal weg. De computer herstart NIET! Hij blijft aan en uitspringen en telkens terugkomend op het scherm waarin je systeem in tabellen wordt opgesomd. Alsof iemand die videokaart elke 2 seconden lostrekt en weer vastmaakt :)

Iemand nog ideeen? Ik zal toch niet de eerste ooit zijn met dit verschijnsel?

AGP of PCI het maakt geen verschil wat voor videokaart ik gebruik btw.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 15:42 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt dus zelfs niet met een bootflop opstarten wanneer je alle IDE apparaten hebt ontkoppeld?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik nog niet geprobeerd op die manier.... de HD van de PC is gloednieuw en nog leeg, ik wilde dus XP erop gooien totdat bleek dat ik niet verder kwam dan die tabellen in combinatie met dat zorgwekkende uitvallen van het Video Signal.

Heb je een theorie?! Welk onderdeel is nou weer stuk hehe?

Ik ga meteen die bootflop methode proberen.
Pagina: 1