P4P800 weigert te booten(Power Saving Mode)

Pagina: 1
Acties:

• XwiZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik ben een nieuw systeem in elkaar aan het knutselen, maar als ik de power aan zet dan wordt er niet geboot. De tft-monitor geeft even aan: "DVI Power Saving Mode" en daarna wordt het beeld zwart en gaat de monitor standby.
Als eerste dacht ik dat het een probleem met de VGA-kaart moest zijn, en heb deze eerst nog een keer opnieuw erin gestopt en daarna in mijn oude systeem gezet. In mijn oude systeem werkt deze dus wel gewoon dus dit probleem sloot ik uit.
Aan de monitor kan het ook niet liggen want als ik het nieuwe systeem op mijn oude monitor aansluit dan gebeurt er ook niks als ik hem aan zet...zelfs geen Power Saving boodschap.
Mijns inziens moet het dus wel een moederbord probleem zijn en ik heb al enkele dingen getest zoals met zo min mogelijk componenten opstarten(mobo+proc+mem+vga). Lukt helaas ook niet. Ik heb ook nog de jumpers voor de USB en PS/2 "resume from sleep" aangepast maar ook dit bood geen soelaas :( Ik heb hier op GoT en op Google rond lopen searchen maar verder niets wijzer geworden.
Ik heb steeds mijn handen geaardt voordat ik componenten toevoegde enzo. Ik heb niet superveel ervaring met nieuwe systemen in elkaar zetten dus ik krijg zo'n gevoel van: "ligt het aan mij, ofzo?" Maar in ieder geval heb ik die hele manual gelezen en alle stappen gevolgd. Helaas doet ie niet echt aan troubleshooting(verwijst naar mijn reseller). Daarom vraag ik het maar op de plek waar men alles weet.
Iemand nog een goeie tip of die precies weet wat er mis is, wellicht zelfs hetzelfde probleem heeft of heeft gehad? Voordat ik ermee terug ga naar waar ik hem vandaan heb (webshop |:(), iemand?

Moederbord Asus P4P800 deluxe
Pentium 4c 2.60 ht 800FSB L2-512KB met de boxed koeler(nog wel)
Hercules Radeon 9000pro All-in-Wonder 64MB
2x 256 MB pc2700 DDR-SDRAM ("A"-merk)
Maxtor 120GB Diamondmax PLUS-9 8MB cache
LG DVD-rom DRD-8160B
LG CD-RW GCE-8520B
LG 1710B tft-lcd monitor
Logitech Internet Navigator SE keyboard + MX500 optical muis
Chieftec Dragon DX-01B-DUW

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
In hoeverre niet geboot, gaan de fans wel draaien etc?

Boot gewoon eens kaal met alleen cpu, geheugen en video, desnoods gewoon met je mobo op de tafel, zodat je kortsluiting uit kan sluiten :)

Als die dan nog nix doet kan je een bios reset proberen en eens kijken of die piepjes geeft als je zonder geheugen en video boot.

Doet die ook nog nix dan is je mobo of cpu kapot.

Tweakers Discord

Verwijderd

Off-topic vraag: sinds wanneer heeft de LG 1710B TFT-monitor een DVI-aansluiting?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 02:05:
Off-topic vraag: sinds wanneer heeft de LG 1710B TFT-monitor een DVI-aansluiting?
http://www.lge.nl/producten/it/lcd_L1710B.html

Sinds dat hij uit is :)

Verwijderd

Je moet wel alle leds/buttons van je kast goed aansluiten.

je mobo begint niet tegen je te praten?

• XwiZ
De fans gaan wel draaien als ik opstart. Ik had al met alleen mobo+CPU+1dimm+vga opgestart en er is geen verschil te bemerken.

Ik had de lithium batterij er al een minuutje afgehaald en er weer op....geen verschil.

Ik weet niet zeker of ik de kabeltjes van de kast correct op het moederbord heb geplaatst omdat dit niet helemaal duidelijk in de manual stond. Ik heb het zo gedaan als in de manual stond en dan aangehouden dat de zwarte draadjes rechts zitten(is dit goed?).

Het moederbord begint niet tegen me te praten...dit zou eigenlijk wel moeten als ik opstart en er is iets mis...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

XwiZ schreef op 15 June 2003 @ 11:08:
De fans gaan wel draaien als ik opstart. Ik had al met alleen mobo+CPU+1dimm+vga opgestart en er is geen verschil te bemerken.

Ik had de lithium batterij er al een minuutje afgehaald en er weer op....geen verschil.

Ik weet niet zeker of ik de kabeltjes van de kast correct op het moederbord heb geplaatst omdat dit niet helemaal duidelijk in de manual stond. Ik heb het zo gedaan als in de manual stond en dan aangehouden dat de zwarte draadjes rechts zitten(is dit goed?).

Het moederbord begint niet tegen me te praten...dit zou eigenlijk wel moeten als ik opstart en er is iets mis...
Zet er eens alleen de power button op. Als je een ledje op bv de reset zet, dat reset je pc namelijk constant en lblijft je beeld ook zwart. Je hebt neem ik aan wel de P4 voedingsblokje aangesloten :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• XwiZ
Ik heb net opgestart met alleen de powerswitch stekker erin: weer niks.
En ik heb inderdaad de 4 polige processor voeding erin zitten.

Verwijderd

Volgens mij staat er in de manual wel + of - bij de aansluitingen, dan pak je zwart altijd als -
bij speaker en bij reset/power switch boeit +/- niet echt volgens mij....

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

XwiZ schreef op 15 June 2003 @ 11:48:
Ik heb net opgestart met alleen de powerswitch stekker erin: weer niks.
En ik heb inderdaad de 4 polige processor voeding erin zitten.
Stop je geheugen eens in een andere bank, en hoeveel watt is je voeding eigenlijk?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Verwijderd

Stop je geheugen eens in een andere bank, en hoeveel watt is je voeding eigenlijk?
Let wel op: als je dual channel wil gebruiken wordt dat wat lastig. dan moet je sowieso geheugen in gelijke kleur bank plaatsen. Ook moeten je 2 256mb reepjes identiek zijn..

/me is aan het werk en verveelt zich ;)

• XwiZ
De voeding is een 340 watt Chieftec PSU die standaard in de kast zit.
Ik heb net 1 dimm in een andere bank gezet: noppes.
Jammer dat die oude pc niet compatible is qua onderdelen anders kon ik exact checken welk onderdeel nu de dwarsligger is.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 12:11:
[...]

Let wel op: als je dual channel wil gebruiken wordt dat wat lastig. dan moet je sowieso geheugen in gelijke kleur bank plaatsen. Ook moeten je 2 256mb reepjes identiek zijn..

/me is aan het werk en verveelt zich ;)
Tis maar om te proberen :P Wie weet is er wel iets aan de hand met die bepaalde geheugenbank en je kan t eerst altijd proberen met maar 1 module in single channel mode :)

• XwiZ
Ik denk dat dit een terugbrengertje gaat worden... Jammer dat ik niet zeker weet welk onderdeel het nu eigenlijk is.

Verwijderd

Doe je luidsprekers eens in je audio out (geluidskaart) zet de speakers iets harder en schakel je computer aan....als het goed is begint je moederbord tegen je te praten wat er mis is.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Ik kan het mis hebben, maar moest je bij een 800 MHz FSB CPU geen DDR400 / PC3200 geheugen gebruiken?

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Ik kan het mis hebben, maar moest je bij een 800 MHz FSB CPU geen DDR400 / PC3200 geheugen gebruiken?
Je hebt et mis ;)

Verwijderd

dit kan toch ook gewoon in het centrale topic ?

Het grote Asus P4C800/P4P800 (Deluxe) topic

• XwiZ
Doe je luidsprekers eens in je audio out (geluidskaart) zet de speakers iets harder en schakel je computer aan....als het goed is begint je moederbord tegen je te praten wat er mis is.
Als het goed is wel, maar hij doet het helaas niet...ik heb overigens geen geluidskaart erin maar wil het onboard geluid gebruiken(komt een RME-HDSP audiokaart in later)

• XwiZ
Ik gok dat het 't moederbord is...wie gaat er met me mee?
Lijkt me sterk dat een P4c DoA is, hooguit kan ik me nog voorstellen dat de 4polige processorvoedingskabel van de voeding defect is maar lijkt me ook niet omdat de andere het gewoon doen.
Ook van het geheugen lijkt het me sterk dat ze alletwee DoA zijn. De VGA doet het gewoon in mijn andere pc en het moederbord hoort bovendien te praten tegen mij wat er mis is en dat doet ie niet.
Pagina: 1