Toon posts:

Compaq Contura met draadloos netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een conpaq contura 420 (486dx4/75) met daarin pcacia II poorten er op. Nu heb ik een Edimax wireless lan adapter (EW-7104PC) die ook pcmcia II is. Ik heb de instalatieprosedure voldens de letter gevolgd maar toch deed ie het niet (Computer loopt meten vast als de kaart er in gaat).

Hier volgen de systeemspecs:

486dx4/75
8mb geheugen
420 MB HD
1.44 FDD
PCMCIA II (verder geen kaarten geinstaleerd)

Windows 95 (net schoon geinstaleerd) geen drivers toegevoegd buiten de LAN kaart

* PCMCIA staat volgens windows goed geinstaleerd
* Als kaart er uit is staat deze op uitroeptekens
* kaart er in computer helemaal vast (ctrl-alt-del werkt ook niet meer)
* Opstarten met kaart gaat ook niet
* Als ik pcmcia uitzet loopt ie niet vast (maar doet ie et ook niet)

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Groetz Henri

Verwijderd

Wireless lan word lastig aangezien dat het PCMCIA slot wat in je laptop zit 16 bit is.
De meeste W-LAN kaartjes zijn 32 bit dus hebben ook een 32 slot nodig.
Ik heb er wel eens mee gestoeid en vond ik een PCMCIA kaartje wat op een 16 bit PCMCIA slot werkte maar alleen binnen een bereik van 6M binnen het Access-Point , zonder opstakels :( .

Het is al even geleden maar aangezien dat ik nu zelf ook in het bezit ben van een "contura 430c" zal ik proberen te achterhalen wat voor PCMCIA kaartje het was.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 20:57:
Wireless lan word lastig aangezien dat het PCMCIA slot wat in je laptop zit 16 bit is
hij heeft al een 16bits kaartje, want een 32bits kaartje past fysiek gezien gewoon niet

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:02:
[...]

hij heeft al een 16bits kaartje, want een 32bits kaartje past fysiek gezien gewoon niet
ow tis mij anders zonder veel probs gelukt >:)
alleen werk het kaartje dan fysiek natuurlijk niet :Y)

maar het past wel mist je iets harder drukt.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kaartje dat zowel softwarematig als fysiek (op een normale manier) past. Maar de softwadenkt dat ie niet werkt, dus denk ik nu dat het aan de pcmcia driver van compaq ligt. Heb namelijk nog een kaartje dat er ook gewoon in past (zonder hamer) en hetzelfde euvel heeft