Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] voorschakel weerstand hulp gezocht..

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
het volgende probleem heb ik reeds en ik hoop dat iemand mij hiermee ken helpen.

ik heb een enermax tectroid die ik in de auto wil plaatsen. Aangezien een auto 12 volt geeft moet ik dus iets verzinnen op het volgende probleem.

een pc voeding heeft 12 en 5 volt. Nu heeft die enermax ook die 5 volt nodig zodat ik dus een vooschalek weerstand moet plaatsen tussen de 12 volt vanaf de auto en de 5 volt aansluiting op de molex connector, als ik het goec heb.

maar hoe weet ik welke weerstand ik nodig heb? Of heeft iemand een andere oplossing.... please..

thanx..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overige Hardware > Casemodding & Elektronica, compleet met een kleine titeluitbreiding :)

Verwijderd

Je kunt alleen een weerstand gebruiken als de voedingsspanning en de belasting constant is.
De boordspanning van een auto kan varieren van 12 - 15V.
Spanningsregelaar dan maar.

Verwijderd

Ik weet niet wat een "enermax tectroid " is, maar denk dat een 5V regelaar (als een 7805 ) een beter id is. :)
De spanning in een auto ligt meestal wel een stukje boven de 12 V en is niet zo constant. Met een voorschakelweerstand geef je die variatie door aan je "enermax tectroid ".

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Verzin eerst eens een duidelijk verhaal en ga dan eens zoeken in de PC-in-de-auto-threads.
Dit lijkt me namelijk vrij basic...

Dit topic is gesloten.