geen ondertiteling op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• serv-on
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03-2024
Ik heb eerst gezocht op google maar ik kon geen antwoord vinden. Ik vond wel ergens een zelfde thread maar daar werd geen specifiek antwoord gemeld.

Ik gebruik bsplayer om films op mijn tv te kijken met ondertiteling. Alles werkt prima alleen krijg ik geen ondertiteling te zien op tv. Heel vaag. Weet iemand misschien waar dit aan ligt. Ik heb een GF4 ti4200 128mb en gebruik nvidia driver 43.45.

-
serv

• serv-on
ok ik post em daar :D

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat bedoelt hij niet echt... Hij bedoelt dat hij jouw topic naar AVH heeft gemoved ;).

• serv-on
oops verkeerd begrepen. Lock mijn post in die andere maar dan :D

• Genghis Khan
  • Niet online
Je andere topic is inmiddels gesloten. Maar wat voor soort subtitles gebruik je met BSPlayer? SRT-files? SUB-files? TXT-files?

• serv-on
ik gebruik srt en sub files.

• Beelzebub
  • Laatst online: 07:31
heb je alle instellingen goed gezet en nagekeken? de ondertitel moet volgens mij ook dezelfde naam hebben als de film

www.hetbsg.nl

• serv-on
jep de ondertitel is hetzelfde. Ik ben vergeten te vertellen dat de ondertitel het wel doet op mijn beeldscherm maar niet op de tv.

• Genghis Khan
  • Niet online
serv-on schreef op 14 June 2003 @ 23:25:
jep de ondertitel is hetzelfde. Ik ben vergeten te vertellen dat de ondertitel het wel doet op mijn beeldscherm maar niet op de tv.
Misschien dat hij te laag staat voor je breedbeeld-TV? Die heeft immers verticaal een kleiner oppervlak dan je beeldscherm. Probeer eens de ondertiteling op de helft van je scherm te zetten om het zo te testen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 00:15 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Probeer van je tv je primaire beeldscherm te maken. Dat kan het oplossen

MechWarrior || Monsters Game

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
Heel eenvoudig. IN BSPLAYER: Options > Preferences > Subtitles.

Even een vinkje zetten voor 'Draw subtitles to overlay surface'.

Dan zou het moeten werken :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• serv-on
Yohan schreef op 15 juni 2003 @ 00:17:
Heel eenvoudig. IN BSPLAYER: Options > Preferences > Subtitles.

Even een vinkje zetten voor 'Draw subtitles to overlay surface'.

Dan zou het moeten werken :)
Inderdaad! Dat was em. Bedankt. 8) :*) :> >:)

• yohan
No problem :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

ja maar nu heb je wel het probleem dat de ondertiteling in het beeld verschijnt ipv in de zwarte balk onder de film (dit is niet aan te passen met move subtitle..)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Je kan toch lettertype en alles instellen? Niet de positie?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Fuzzy3366
  • Laatst online: 13-01 22:57
IN BSPLAYER: Subtitels > Subtitels position > Select

Je krijgt dan een tekst voorbeeldje te zien. Met je muis kan je dan de hoogte van de ondertitels veranderen.

[ Voor 30% gewijzigd door Fuzzy3366 op 23-09-2003 09:39 ]

Verwijderd

Probeer eens met VobSub :)

Verwijderd

en anders
ffdshow

Verwijderd

Fuzzy3366 schreef op 23 september 2003 @ 09:37:
IN BSPLAYER: Subtitels > Subtitels position > Select

Je krijgt dan een tekst voorbeeldje te zien. Met je muis kan je dan de hoogte van de ondertitels veranderen.
Heb hetzelfde.. kan positie van de ondertitels niet buiten het afspeelvenster plaatsen. Dus niet in de zwarte balken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:56:
[...]

Heb hetzelfde.. kan positie van de ondertitels niet buiten het afspeelvenster plaatsen. Dus niet in de zwarte balken
Dat is normaal, je kan toch met de pan/scan functie de zwarte balken wegwerken, op die manier heb je volledig beeld, en staan de subs normaal.

Zelf heb ik namelijk een hekel aan de zwarte balken, dan heb je 16/9 scherm, is de film in bioscoopformaat :(

Verwijderd

Ik kon eerder altijd de ondertitels in bsplayer "manual" verplaatsen in die zwarte balken en dat beviel me prima. Nu ben ik bezig met die overlay instellingen maar dat wil maar niet goed lukken.(ik wil op mn pc kunnen werken en tegelijkertijd een film op mn tv kunnen kijken). Die zwarte balken wil ik houden anders knip je toch zijkanten van de film weg...

• yohan
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 16:13:
Ik kon eerder altijd de ondertitels in bsplayer "manual" verplaatsen in die zwarte balken en dat beviel me prima. Nu ben ik bezig met die overlay instellingen maar dat wil maar niet goed lukken.(ik wil op mn pc kunnen werken en tegelijkertijd een film op mn tv kunnen kijken). Die zwarte balken wil ik houden anders knip je toch zijkanten van de film weg...
Alleen wat binnen de overlay staat wordt verzonden naar de TV-OUT. Als je ondertitels buiten het videobeeld zou plaatsen, vallen ze buiten de overlay en zijn ze dus niet meer zichtbaar op je tv.

Pagina: 1