E-mail 'tracken' moet toch simpeler kunnen

Pagina: 1
Acties:

• Oysterhoys
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Met alle computer ellende twijfel ik vaak of een e-mail wel is ontvangen.
Elke keer vragen om een reply is ook zo veeleisend.

Je hebt programma's waarmee je je verzonden e-mail kunt 'tracken', dwz. volgen of en hoe ze gelezen worden etc.
Mooi, maar toch weer redelijk voor betalen.
Het zou toch niet zo ingewikkeld hoeven zijn.
Een kleine plug-in die een knopje in je e-mail zet.
De ontvanger hoeft alleen maar op het knopje te klikken en automatisch
komt er een reply van het bericht, maar dan zonder inhoud en met de toevoeging
ontvangstbevestiging!

Lijkt me leuk om te maken.

Kan toch niet zo moeilijk zijn

Wie kan er iets zinnigs over zeggen.

Wat moet ik beheersen om zoiets te programmeren ?

Thanks, Oysterhoys

A friend is one who knows us, but loves us anyway.

Verwijderd

probleem is eerder "hoe wil je dit 100% compatible maken met alle e-mail clients" lijkt mij.

Daarnaast vertik ik het per definitie al om ontvangstbevestigingen te versturen. Men vertrouwt er maar op dat ik heb het ontvangen en als je dat niet doet ga je zelf maar een mailserver neerzetten.

welkom op GOT btw :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 22:25 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 22:23:
probleem is eerder "hoe wil je dit 100% compatible maken met alle e-mail clients" lijkt mij.

Daarnaast vertik ik het per definitie al om ontvangstbevestigingen te versturen. Men vertrouwt er maar op dat ik heb het ontvangen en als je dat niet doet ga je zelf maar een mailserver neerzetten.

welkom op GOT btw :)
Dat vind ik een tikkeltje arrogant. Een ontvangstbevestiging is niets anders dan een 'ik heb je bericht ontvangen en neem het zo snel mogelijk in behandeling', iets wat heel normaal is in het bedrijfsleven. Op deze manier heeft men dit op een slimme, snelle manier ingevoegd die mij dagelijks heel veel tijd scheelt.

Als jij een mailtje naar een helpdesk stuurt met een dringend probleem heb jij ook liever niet dat jouw mail een week onbeantwoord blijft voordat je een echte oplossing krijgt. Je wilt graag weten of het bericht is overgekomen, wat heel erg normaal is in menselijke communicatie.

Verwijderd

Je kan toch gewoon een plaatje erin zetten met een speciefe name, als je op je webserver ziet dat het bekeken wordt dat weet je zeker dat de email ontvangen is.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 22:40:
Je kan toch gewoon een plaatje erin zetten met een speciefe name, als je op je webserver ziet dat het bekeken wordt dat weet je zeker dat de email ontvangen is.
Handig joh, mailclients die niet aan 'remote image loading' doen :Y)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:44

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je kunt toch een notify aanzetten :?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En als ik die nou niet verstuur?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

imho moet de ontvanger altijd het recht blijven houden om aan te geven ofdat hij de ontvangstbevestiging daadwerkelijk wil sturen of niet. Het is namelijk gewoon een inbreuk op mijn privacy als jij - zonder dat aan mij te vragen - weet wanneer ik mijn / jouw email lees.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ja maar op Windows gebied kan je dat pas echt actief beheren vanaf Office XP (Outlook 2002).

Met oudere versies stuurt ie altijd een notify terug.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• HunterPro
  • Niet online
DeMoN schreef op 14 June 2003 @ 23:04:
Ja maar op Windows gebied kan je dat pas echt actief beheren vanaf Office XP (Outlook 2002).

Met oudere versies stuurt ie altijd een notify terug.
nee hoor, alleen als jij dat aanvinkt. Ook office 97 en 2000 vragen of jij de ontvangstbevestiging wilt versturen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik gebruik geregeld een tekstbased mailclient. Welk (in mijn geval) totaal geen actieve inhoud kent, ook ontvangstbevestiging staat gewoon uit. Behalve gewoon op reply drukken of de logboeken van de POPserver trekken zou ik geen manier kunnen verzinnen hoe je automatisch zou kunnen zien of ik je mail heb gelezen.

Daar komt bij dat steeds meer mensen vanwege o.a. spam / pr0n mail / etc. het van het www trekken van plaatjes (incl. web bug) in een mailclient uitzetten. Zo kan mijn Outlook enkel verbinding maken met de juiste poorten op de mailservers die ik gebruik (ik weet het, ik ben overdreven paranoide bezig :+ )

Maar goed; als je precies weet welke mailclient gebruikt wordt en wat het beveiligingsniveau is, zou je misschien een script kunnen maken. Maar bedenk dat dat in de meeste mailprogramma's niet zomaar gaat. Gelukkig maar, dat zou het spammen wel erg makkelijk maken: laat op die manier elke ontvanger doorsturen naar een paar dozijn anderen en het gaat lekker (even simplistisch gesteld).

Makkelijker is toch de standaard ontvangstbevestiging gebruikten (die is er per slot van rekening voor gebouwd). Niet 100% betrouwbaar maar dat kan ook niet.

Edit: inderdaad kan je ook in eerdere versies van Outlook gewoon instellen of je het al dan niet wilt bevestigen.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 15-06-2003 00:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:42
Misschien (zit ik zomaar aan te denken) kan je er een website voor maken. Dat je bij elke mail een link meestuurt, waarmee je alleen door er maar op te klikken meteen iets geactiveerd word op die site en hij dan geregristreerd word als "gelezen". Dit is dan natluurlijk ook mailclient onafhankelijk. Het was zomaar een gooi in het lege, ik weet niet of het mogelijk is......

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

HunterPro schreef op 14 juni 2003 @ 22:38:
[...]

Dat vind ik een tikkeltje arrogant. Een ontvangstbevestiging is niets anders dan een 'ik heb je bericht ontvangen en neem het zo snel mogelijk in behandeling', iets wat heel normaal is in het bedrijfsleven. Op deze manier heeft men dit op een slimme, snelle manier ingevoegd die mij dagelijks heel veel tijd scheelt.
Bij mij op kantoor wordt het er zelfs specifiek uit gefilterd, zoals hierboven ook al een keer wordt opgemerkt is het een inbruik op mijn privacy. Als ik op een e-mail niet reageer en je moet en zal een antwoord krijgen stuur je hem naar mijn mening nog maar een keer. Het is wel een beetje arrogant, maar ik vind deze handelswijze voor mij goed werken.
Als jij een mailtje naar een helpdesk stuurt met een dringend probleem heb jij ook liever niet dat jouw mail een week onbeantwoord blijft voordat je een echte oplossing krijgt. Je wilt graag weten of het bericht is overgekomen, wat heel erg normaal is in menselijke communicatie.
ben ik met je eens, maar daarvoor bestaat ook de telefonische communicatie. Onze supportdesk maakt gebruik van een zelfgebouwt ticketsysteem waar alle supportrequests in terecht komen, deze stuurt ook een reply terug naar de afzender met daarin een nummer waarmee de gebruiker zowel een bevestiging heeft van ontvangst als een direct nummer waarnaar verwezen kan worden bij contact. Ik werk in mijn functie met hetzelfde systeem (andere afdeling), maar mensen die mij direct mailen en om een ontvangstbevestiging vragen krijgen deze echt niet van me.

Ik vind het persoonlijk een keuze, als je ontvangstbevestigingen gebruik verplicht je jezelf namelijk ook tot het beantwoorden van alle e-mail, men kan je namelijk meteen houden aan het feit dat je de bevestiging heb gestuurd en dus de e-mail heb gehad. Nu probeer ik toch altijd alle e-mail correct af te handelen, maar ik vind het niet nuttig dat mensen een bevestiging krijgen van een e-mail naar mij. Als ze die willen dan mailen ze maar naar het ticketsysteem.

Verwijderd

Morax schreef op 15 juni 2003 @ 00:13:
Misschien (zit ik zomaar aan te denken) kan je er een website voor maken. Dat je bij elke mail een link meestuurt, waarmee je alleen door er maar op te klikken meteen iets geactiveerd word op die site en hij dan geregristreerd word als "gelezen". Dit is dan natluurlijk ook mailclient onafhankelijk. Het was zomaar een gooi in het lege, ik weet niet of het mogelijk is......
dit zal wel mogelijk zijn, maar erg lastig qua privacy. De gebruiker die e-mail verzend moet namelijk een e-mail adres achterlaten zodat het systeem de bevestiging kan versturen. Spammers-paradise

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:42
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 21:27:
[...]

dit zal wel mogelijk zijn, maar erg lastig qua privacy. De gebruiker die e-mail verzend moet namelijk een e-mail adres achterlaten zodat het systeem de bevestiging kan versturen. Spammers-paradise
Ik bedoelde dus puur door te klikken, niets invullen alleen ff klikken. Dat er in de link in de mail dus alles al staat. Bijvoorbeeld met serienummers ofzo, en dat die link al meteen dat serienummer "activeert", als je snapt wat ik bedoel??

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Pagina: 1