Ik liep tegen het volgende aan:
Op een pagina die ik aan het maken ben maak ik gebruik van enkele DIV's.
2 van deze DIVjes moeten naast elkaar op een pagina komen. De ene (het menu, onzichtbaar in het voorbeeld) heb ik float: left; gemaakt. De DIV daarnaast (de content container zeg maar) is float: right;.
So far, so good.
Nu wil ik de DIV met float: right; graag wat van de rechterkant hebben, dus geef ik de DIV een margin-right: 4px; mee. Logisch, leek mij.
Maar wat schetst mijn verbazing: IE renderd dit meteen anders dan Mozilla.
Het exacte verschil is dat Mozilla daadwerkelijk 4px afstand neemt, maar IE neemt het dubbele.
Ik maakte de volgende screenies:
• Internet Explorer 6 SP1

• Mozilla 1.3.1-stable

• Voorbeeldje:
http://dev.mindcontrolled.nl/got/float-marginright/
De waarschijnlijk relevante CSS en HTML:
De margin-left op auto zetten heeft ook niet mogen baten.
Is dit een fout van mij of een louzy bug in IE?
Op een pagina die ik aan het maken ben maak ik gebruik van enkele DIV's.
2 van deze DIVjes moeten naast elkaar op een pagina komen. De ene (het menu, onzichtbaar in het voorbeeld) heb ik float: left; gemaakt. De DIV daarnaast (de content container zeg maar) is float: right;.
So far, so good.
Nu wil ik de DIV met float: right; graag wat van de rechterkant hebben, dus geef ik de DIV een margin-right: 4px; mee. Logisch, leek mij.
Maar wat schetst mijn verbazing: IE renderd dit meteen anders dan Mozilla.
Het exacte verschil is dat Mozilla daadwerkelijk 4px afstand neemt, maar IE neemt het dubbele.
Ik maakte de volgende screenies:
• Internet Explorer 6 SP1

• Mozilla 1.3.1-stable

• Voorbeeldje:
http://dev.mindcontrolled.nl/got/float-marginright/
De waarschijnlijk relevante CSS en HTML:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| div.itemblock { color: black; background-color: white; float: right; width: 470px; border-width: 1px; border-color: black; border-style: solid; /* margin-left: auto;*/ margin-top: 4px; margin-right: 4px; } |
HTML:
1
2
3
4
5
| <div> <div class="itemblock"> <p>Testtekst<br>regel2<br>regel3</p> </div> </div> |
De margin-left op auto zetten heeft ook niet mogen baten.
Is dit een fout van mij of een louzy bug in IE?