Ik heb thuis een e-tech modem-router staan voor adsl deze heeft een ingebouwde adsl modem en een 5 poorts router (blauwe versie).
Nu ben ik al een dag bezig om te proberen een webserver op te zetten die ook van buiten af bereikbaar is, maar dat lukt me niet
Ik draai zelf linux en hab apache geinstalleerd om als webserver dienst te doen. De webpage die ik heb ingeladen is op het interne netwerk gewoon te bereiken extern dus niet.
Wat heb ik gedaan:
1. webmanager naar poort 25 verhuist (stond op poort 80)
2. een virtuele server gemaakt (in 80 out 80 tcp 10.0.0.14)
3. de boel gesaved en router herstart
Na mijn mening moet dit genoeg zijn, maar toch werkt het niet.
Nu ben ik ook de functie "dynamic napt" tegen gekomen in mijn router instelmogelijkheden, aar de functies die daar mogelijk zijn begrijp ik niet helemaal. Ik kan nl niets toewijzen aan mijn netwerkkaart, maar alleen aan "ip Pvc 0" tm "ip Pvc 7" Ik heb geprobeerd hier dus ook mijn pc bij te zetten op "ip Pvc 0" echter nog steeds niets. ik weet trouwens niet eens wat "ip Pvc" inhoud, maar moest het gewoon proberen.
Heeft iemand toevallig een zelfde modem-router en weet hoe ik het wel moet doen
Ik snap er nl niets meer van
Nu ben ik al een dag bezig om te proberen een webserver op te zetten die ook van buiten af bereikbaar is, maar dat lukt me niet
Ik draai zelf linux en hab apache geinstalleerd om als webserver dienst te doen. De webpage die ik heb ingeladen is op het interne netwerk gewoon te bereiken extern dus niet.
Wat heb ik gedaan:
1. webmanager naar poort 25 verhuist (stond op poort 80)
2. een virtuele server gemaakt (in 80 out 80 tcp 10.0.0.14)
3. de boel gesaved en router herstart
Na mijn mening moet dit genoeg zijn, maar toch werkt het niet.
Nu ben ik ook de functie "dynamic napt" tegen gekomen in mijn router instelmogelijkheden, aar de functies die daar mogelijk zijn begrijp ik niet helemaal. Ik kan nl niets toewijzen aan mijn netwerkkaart, maar alleen aan "ip Pvc 0" tm "ip Pvc 7" Ik heb geprobeerd hier dus ook mijn pc bij te zetten op "ip Pvc 0" echter nog steeds niets. ik weet trouwens niet eens wat "ip Pvc" inhoud, maar moest het gewoon proberen.
Heeft iemand toevallig een zelfde modem-router en weet hoe ik het wel moet doen