Toon posts:

'hol' geluid na spelen GTA e.a.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Als ik GTA Vice City heb gespeeld heb ik soms een heel hol geluid. Het klinkt echt vreselijk. Er zit ook een enorme echo in het geluid dan. Enige oplossing die ik tot nog toe heb gevonden is restarten, maar daar houd k niet zo van ;).

Soms loopt GTA (laatste tijd beetje TE vaak) vast. Daarna krijg je ook dat vreselijke geluid :S. Is er niet een andere optie om je normale geluid weer terug te krijgen?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het geen EAX audio omgeving die aanspringt en niet meer uitgaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het echt niet weten.. wat is EAX :) ? Ik ben een enorme n00b op audiogebied..
Ik heb Soundblaster 1024 erin zitten en heb nooit problemen gehad, maar na dit spel is het echt irritant :S

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 21:25:
Ik zou het echt niet weten.. wat is EAX :) ? Ik ben een enorme n00b op audiogebied..
Ik heb Soundblaster 1024 erin zitten en heb nooit problemen gehad, maar na dit spel is het echt irritant :S
EAX is een functie van SB Live! en beter geluidskaarten. En nog een paar andere merken. Dit kan het dus niet zijn. Ikheb verder geen idee.

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Cubix schreef op 14 June 2003 @ 21:23:
Is het geen EAX audio omgeving die aanspringt en niet meer uitgaat?
iid , dat heb ik ook weleens met mn sblive 5.1 bij gta vice city,
je moet gewoon ff naar je creative mixer gaan en dan bij de boxen ff bij aex op no effects zetten..

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dat is zeker wel een EAX-instelling die blijft hangen, ik had het ook vaak nadat ik Half Life heb gespeeld, ik had dan meestal een mega-echo en als ik dan naar de instellingen van EAX kijk dan stond ie op de instelling "Concerthall".

Met een driverupdate is het bij mij minder geworden, het is nog niet weg.
Hoe het kan weet ik niet maar ik heb het probleem maar geaccepteerd omdat ik er zelf niet vanaf kom. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat bij hardware (Windows XP) wel dat de multimedia audiocontroller niet huist is geconfigureerd:
Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)

Maar overnieuw installeren lukt niet? Ook niet met winxp-cd.. Ik snap ook niet waarom het all1 na het spelen van dit spel komt?

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-07 19:18
Check iig de geluidopties in GTA Vice City even. Je kan daar EAX en aantal speakers instellen

[ Voor 10% gewijzigd door Drogo op 14-06-2003 22:52 . Reden: hehehe :+ ]

Verwijderd

Topicstarter
euhmz er zit dus Creative Soundblaster live! 1024 in ;). FF installatiecd er opnieuw bijgepakt want hij delete alles na GTA ofzow :S

/me checkt nu die EAX opties en strax ff de instellingen bij GTA Vice city (wat trouwens niet GTA3 is ;)).
thx 4 de infoowz voorlopig ;). super hier op GOT :D

/edit: gevonden ;). Stond al op NO EFFECTS, maar moet dus op alle effecten UIT klikken :S. Thx 4 de info mannen!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 21:44 ]

Pagina: 1