[w2k3ent] Nieuwe DC

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi,

ik heb in mij netwerk een nieuwe DC moeten plaatsen omdat de oude op het punt van breken staat.

de nieuwe server heb ik zonder problemen kunnen plaatsen in het AD en heeft alle functies ook zonder problemen overgenomen van de oude.

nu is dus gebeurt waar ik al bang voor was. de oude AD server is overleden.

tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden, maar nu wil ik een nieuwe gebruiker gaan aanmaken en dan komt AD ineens met een melding dat hij de Global Domain Server niet kan vinden (klopt die is kapot!).

ik heb daarna in AD gekeken bij Domain Servers en daar stond de oude nog tussen. die heb ik verwijdert met de optie (komt AD mee) dat hij niet meer te Demoten viel.

maar hoe krijg ik AD nou zo ver dat hij mijn nieuwe server als Global Domain Server gaat zien ?

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
hehe, slotjuh :)

ik heb um al. in AD dan naar Operation Masters gaan, daar kan je de server PDC maken.
(kan je nakijken in DOS : NET ACCOUNTS )

thanks anyway ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
heb je de andere FSMO roles wel overgezet? (er zijn er 5)

er komt meer bij kijken als alleen operations master namelijk... :z

tip om je oude DC te verwijderen: adsiedit.msc (staat op de w2k cdrom)

en raadpleeg even de KB van MS voor dit soort gevallen, als je niet weet waar je mee bezig bent vraag je om problemen

[ Voor 44% gewijzigd door Zwelgje op 14-06-2003 21:35 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-09 13:43
Heb je de nieuwe DC ook ingesteld als Global Catalog Server? Is nl. nodig om in te kunnen loggen (bij voorkeur min. 1 per site). Moet je een vinkje zetten bij de properties van de NTDS Settings van de server via AD Sites and Services.