Toon posts:

HP iPAQ 5450 + TomTom Navigator 2 is onverstaanbaar ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een iPQA 5450 aangeschaft, en daar meteen bij een TomTom pakket.

Echter is het ons opgevallen, dat de geluidssterkte niet noemenswaardig is! Ook
niet met het afspelen van mp3tjes ofzo. Bij mijn iPAQ 5450 is dat net zo, via de
speaker is er niet veel geluid. Nou is dit niet zo erg, omdat er een koptelefoon-
uitgang opzit, echter, voor navigatie is dit wel beroerd!

En nu?
Hoe hebben jullie de "zachte-vrouwen-stem" van ome Tom aangepakt, zó, dat de
mevrouw wél verstaanbaar is? Alvast bedankt!

ps laaste update is op iPAQ's geinstalled, zowel van TomTom als HP zelf :)

Verwijderd

Zelf heb ik met een paar oude walkmanspeakertjes wat gefabriceerd in mn auto.
(Fujitsu siemens Loox 600 + Tom Tom Navigator 2)
Dit is redelijk hoorbaar.
In het pocket pc forum is hier ook een draadje over, misschien kun je daar wat tips uithalen: Pocket pc forum

Verwijderd

Mooi ding die die ipaq 5450. Helaas is de geluidssterkte wat minder van deze serie.
Minnen

...

Geluidssterkte speaker is zwaar onder de maat

...

http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=1151

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien mogelijk via BlueTooth wat aan te sturen?

Want als er nou nóg meer kabels komen voor een beter geluid, zie je eigenlijk
alleen de kabels nog maar :| :(

Verwijderd

Topicstarter
* kick *

Zijn er mensen op dit forum die het probleem fatsoenlijk hebben opgelost?

Verwijderd

klopt de ipaq5450 gaat gewoon standaard minder hard dan alle andere ipaq's omdat deze een fisiek kleinere speaker heeft en helaas kan hje daar niks aan verranderen behalve eventueel een externe versteker eventueel via auto radio of iets dergelijks

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:42

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Dit is eerder het probleem van de Ipaq 5450 dan van TT2.
Er was nog een probleem hiermee, als je een Brodit houder had kon je de koptelefoonuitgang niet gebruiken omdat de houder hiervoor in de weg zat.

Maar ze hebben daar niet stil gezeten en daar een opening voor gemaakt, wat je kan doen is bv walkmanluidsprekers in bouwen, of een FM modulator er op hangen, dan kan je het geluid over de luidpsprekers van je auto krijgen, het nadeel hier van is dat je dan geen muziek meer hebt tijdens het navigeren.
:X

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus niet de bedoeling...

Kan het misschien via een BlueTooth headset? Dat je die daarmee connect, en alleen het
"speaker" gedeelte van dat ding gebruikt? Want mp3's speelt ie met oordopjes best hard
af! :)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

wat je kan aanschaffen is zo'n apparaatje wat het geluid omzet in een radiosignaal wat met de radio te ontvangen is

anders een casetteadapter, zo'n bandje met een kabeltje wat in de hoofdtelefooningang gaat en wat daar uit komt door het bandje doorgeeft aan de casettespeler... maar ik ben een van de weinige zonder cd-speler in de auto geloof ik ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Er is inderdaad niet al teveel aan te doen. Hoe dan ook, je zult concessies moeten doen.

1. Gebruik een FM modulator -> geen muziek tijdens ontvangst op radio
2. Gebruik extra boxjes met koptelefoonaansluiting -> extra bedrading in auto -> wel muziek tijdens navigeren.

Zelf heeft mijn mp3/cd-player een line-in ingang, waardoor ik de koptelefoonaansluiting van mijn Casio E-200 met een kort kabeltje heb verbonden. Tijdens mp3 afspelen geen navigatie geluid, maar is ook niet echt nodig. Pas als het nodig is (in de stad bijvoorbeeld) schakel ik de navigatie in en dan maar even geen muziek. Ik kan er goed mee leven zo :)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Er zijn ook kabels van koptelefoon naar tulp of mini din, kijk eens of je radio ook een input heeft.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren, dit is DÉ oplossing!

Afbeeldingslocatie: http://www.rueducommerce.fr/SonNum/images/info/large/creative_travelsound.jpg

Creative Travelsound

Het werkt perfect, goed hoorbaar, aansluitbaar op de autoaccu.

Vet relaxed dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 18:41 . Reden: Creative Travelsound ]

Pagina: 1