Toon posts:

[Win98] Windows opnieuw installeren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of dit topic op de goede plek staat maar goed. Ik heb mij pc
omgebouwd. Heb het moederbord, processor en geheugen vervangen maar
mijn harde schijf niet.

Ik heb ergens gelezen dat je dan eigenlijk windows er opnieuw op moet zetten in verband met de oude drivers ofzo die er nog op zouden staan. Is dat ook zo ????

En hoe doe ik dat dan ???? Ik heb mijn pc ooit al eens leeg gehaald omdat er toen een virus in zat. Werkt dit dan op dezelfde manier ????

Groeten,

Bjorn

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hangt ervan af welk OS.

Met win 98 > bootflop
Met XP is je CD al bootable :)

Misschien is www.beginnersweb.nl voor jouw iets toegankerlijker :)

suc6 :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 06:49

Tux

Als je Windows opnieuw wil installeren doe je dat toch gewoon op dezelfde manier als je het altijd doet :P

Die Windows installatie verschilt niet hoor ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

En hoe doe ik dat dan ???? Ik heb mijn pc ooit al eens leeg gehaald omdat er toen een virus in zat. Werkt dit dan op dezelfde manier ????
Ja , dit werkt op dezelfde manier :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Yup, werkt op dezelfde manier.

Je vertelt helemaal niet over welk OS je hebt, maar zie hierboven: diskette cq. CD erin, booten maar. Formatteer de schijf & installeren maar (oftewel: zie de vele handleidingen/tutorials/howto's op het www ;) ). Natuurlijk wel eerst je data backuppen :)
Ik heb ergens gelezen dat
Onder andere hier misschien: ongeveer dezelfde vraag (is reinstall nodig) staat vele malen in de search (zie het knopje bovenaan): Klik.
offtopic:
Klinkt wat cru voor zo'n eerste topic, maar eerst zoeken/lezen (en een redelijk diepe parate kennis) is iets dat wordt verwacht / vereist op GoT: FAQ Forumgedrag / WOS Policy.
Wat dat betreft is inderdaad een ander forum misschien beter om sommige vragen op te stellen (dit is nl. een vraag die toch goed zelf is op te zoeken, al is het maar door gewoon te proberen).
Maar dat kan ik natuurlijk niet aan een enkele vraag zien, misschien ben je wel een C++ of hardware guru: helderziend ben ik niet :P

Hoe dan ook: succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Ik heb laatst ook een PC-tje omgebouwd (ander moederbord e.d.) Nadat ik de oude harddisk met Win95 weer geplaatst had bootte hij meteen :) Maar das misschien een mazzeltje geweest.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Yohan schreef op 14 juni 2003 @ 20:36:
Ik heb laatst ook een PC-tje omgebouwd (ander moederbord e.d.) Nadat ik de oude harddisk met Win95 weer geplaatst had bootte hij meteen :) Maar das misschien een mazzeltje geweest.
Meestal boot ie ook wel, maar dan blijf je met oude drivers zitten.

Je kan hem dan dus het beste formatteren :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
alexandervisser schreef op 14 juni 2003 @ 20:39:
[...]

Meestal boot ie ook wel, maar dan blijf je met oude drivers zitten.

Je kan hem dan dus het beste formatteren :)
Of alle hardware verwijderen in het configuratiescherm en opnieuw opstarten :)
Ben je tenminste niet al je software en documenten kwijt.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Yohan schreef op 14 June 2003 @ 20:47:
Of alle hardware verwijderen in het configuratiescherm en opnieuw opstarten :)
Ben je tenminste niet al je software en documenten kwijt.
Dat lukt ook niet altijd.
Ik kon dit altijd moeiteloos met WinME doen maar als ik hetzelfde geintje met een XP-installatie uithaal dan gaat het per definitie fout. Waarom het fout gaat weet ik niet precies maar zodra ik de drivers eruit gooi en reboot dan verzuip ik bijna in de blauwe schermen. Het hangt volgens mij ook af van het OS wat je gebruikt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Gewoon uitproberen is het devies, als je de net gebouwde PC opstart en het mocht niet lukken om Windows lekker te laten draaien, staan je documenten etc. gewoon nog op de schijf natuurlijk...

Vaak lukt het gewoon, een mobo vervangen en de oude Windows installatie gewoon gebruiken. Zaken als een CPU of RAM zijn al helemaal geen reden om Windows opnieuw te installeren.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan weet ik dat, ik draai een AMD 2400 xp+ op Win'98 en daai gaat wel aardig. Ik dacht misschien als de pc reinstall dat hij dan nog beter draait.

Misschien is een overstap naar XP ook wel beter.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Nee hoor je hoeft het niet opnieuw te installeren. Je download gewoon regcleaner op www.jv16.org (freeware) en je doet een reset hardware configuration in de tools van regcleaner en alle drivers worden opnieuw geinstalleerd. Je heb wel de nieuwe drivers nodig voor je andere apparatuur.

Meh ...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

alexandervisser schreef op 14 juni 2003 @ 20:10:
Hangt ervan af welk OS.

Met win 98 > bootflop

note: Windows 98 CD-ROM is ook bootable vanaf de 2nd edition ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

alexandervisser schreef op 14 June 2003 @ 20:10:
Hangt ervan af welk OS.

Met win 98 > bootflop

Die website is misschien wel wat meer een plaats voor je. Als je al niet eens weet hoe je Windows opnieuw moet installeren, dan hoor je eigenlijk niet op Gathering of Tweakers.

Verder gaat het opnieuw installeren precies hetzelfde ja. Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Godjira op 14-06-2003 22:01 ]

Profile

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 12:12
Zelfs windows 98 eerste edtie (GOLD) is bootable van af Cd-rom :9

[ Voor 6% gewijzigd door TUX2K op 14-06-2003 22:01 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 19:43
www.computeridee.nl :?
reinstall is gewoon het beste met een nieuw systeem..
ik kan me niet voorstellen dat je dit nog nooit hebt moeten doen, je draait nu immers win98...

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1