Speedtouch 510 firmware probleem

Pagina: 1
Acties:

• Boxed
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 14:36

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Ik zit met een probleem (anders had ik hier niet gepost, dus...).
Ik heb een speedtouch home (POTS) die eerst omgetweaked is naar een pro en daarna naar speedtouch 510. Een tijdje ging dat goed tot een tijdje geleden de verbinding verschrikkelijk traag werd, als je de verbinding opnieuw aanmaakt is hij weer op snelheid maar binnen 2 minuten zakt de snelheid weer in tot ongeveer 2 kb/s (ipv 80 kb/s).

Ik dacht dus dat het aan de firmware lag en heb geprobeerd om de firmware weer te switchen, en dat doet hij dus niet . Als ik op "switch over" klik blijft de active staan zoals hij stond. Op dit moment is de active firmware GV8BAA3.721 en de passive Gv8baa3.281.

MSHOME.exe draaien werkt ook niet, die geeft een error. FTP'en naar de modem lukt wel, maar ik kan niet in de dl directory schrijven (hoe moet je dan inloggen op je modem?) en durf eigenlijk ook niet de firmware daar te veranderen voor het geval dat ik iets fout doe.

Aangezien ik niet weet of de firmware echt het probleem is zijn alle suggesties welkom. Ik wordt echt helemaal gestoord van dat ding want zelfs de website van tweakers moet 3x gerefreshed worden bij het laden vanwege de time-outs (zo kan je toch niet leven).

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 19:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je hebt dus een Speedtouch Home en die heb je dmv firmware geupdate naar een Speedtouch 510?? Dit heb ik dus nog nooit ergens gelezen dat dit mogelijk is.. Wel zoals je ook hebt staan naar een Speedtouch Home Pro versie...
Speedtouch 510 is nl een compleet ander modem dan de Home versie..
Heb je al geprobeerd om je modem te resetten??

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Op www.bruring.com vind je een guide waar je dit kan doen, het is makkelijker dan naar een speedtouch pro tweaken.
Inmiddels heb ik de modem ook weer terug kunnen tweaken naar de pro versie, maar blijft hij na 2 minuten traag worden. Aan de firmware kan het volgens mij dus niet liggen

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien is er iets in de fysieke verbinding fout?

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Ik weet dat je met Nubz alcatool de lijn kwaliteit kan bekijken, maar ik heb geen idee waar ik naar moet kijken.

• oli4100
  • Niet online
Deze heb ik, en ik heb hem ook getweaked naar Pro, maar ik weet niet zeker of deze alleen voor de ISDN versie is. Het nummer van de firmware is: GSV7AA3.281. Deze kan je ook van bruring halen bij mijn weten. Maar bij mij werkt alles dus goed. (ik heb ook de NAT-tweak gedaan). Als je die bij je active instelt moet ie het doen. (Denk ik)

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
ik geloof dat alleen de GV8BAA3 firmware versies naar 510 omgetweaked kunnen worden. maar weet het niet zeker.

Is er trouwens iemand die weet hoe je kan achterhalen wat je lijnkwaliteit is en vooral hoe die moet zijn?

• oli4100
  • Niet online
Boxed schreef op 16 June 2003 @ 17:29:
ik geloof dat alleen de GV8BAA3 firmware versies naar 510 omgetweaked kunnen worden. maar weet het niet zeker.

Is er trouwens iemand die weet hoe je kan achterhalen wat je lijnkwaliteit is en vooral hoe die moet zijn?
Maar je zei dat je hem had teruggetweaked? Dus dan kan je wél deze firmware gebruiken. En wat heb je meer aan die tweak? De Speedtouch Home->Pro plus Nat tweak zorgt voor bijna hetzelfde resultaat. En dan heb je ook geen gezeik met de verbinding.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 21:21
als je van een home naar een pro tweakt en daarna naar de 510 versie om zo je firewall te besture en upnp aan te zetten, dan is er geen weg meer terug. Je MOET dan op de 510 versie blijven. Eigenlijk moest je hem niet naar die 510 flashe, totaal nutteloos wat oli4100 ook zegt, je hebt genoeg aan de pro versie met nat tweak.

Ik denk dat je opgescheept zit met je versie die je nu hebt
(als je goed geleze had op bruring, had je kunnen zien dat er geen weg terug is als jem naar een 510 hebt getweakt)

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Nee hoor, ik heb die van mij ook weer terug getweaked, en wel op de volgende manier:

1. Haal de telefoonkabel eruit
2. Upload de GV8BAA3.281 firmware via ftp://10.0.0.138 naar de directory /dl
3. Verwijder alle .ini bestanden uit de directory /dl
4. Maak een leeg bestand (0 kb) en noem dit active.flg
5. Upload active.flg naar /dl
6. Log in via telnet en voer de volgende commando's in:
software
setpassive file=GV8BAA3.281
switch
7. Sluit de telefoonkabel weer aan als het modem opnieuw is opgestart

Je hebt nu weer een gewone getweakte ST Home.

Pagina: 1