Toon posts:

Maxtor 200GB en corrupte bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hdd was kort geleden gecrahd , en was ineens een hoop bestanden kwijt.
maar na het restarten van XP begon windows zogenaamd alles te repareren, allemaal clusters ofzo herstellen en bestanden verplaatsen,

eenmaal opgestart zie ik gewoon al mijn files weer terug, allemaal rar archive bestanden.

dus ik weer blij, maar nu doe ik SFV check runnen en SFV geeft aan dat bijna alles corrupt is.

de bestanden zijn ineens groter geworden 51.200.000 bytes ipv 50.000.000 bytes

:'( :'( :'(

als iemand me een gouden tip kan geven met hoe ik dit kan oplossen , want ik word echt helemaal gestoord. :X

en aub topic niet dichtgooien, ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 19:32 ]

Verwijderd

Hoe krijg ik verloren gaande data terug?

Klinkt misschien lullig, maar ik denk dat je er best veel aan hebt :)

Je zou bijv ook een scandisk kunnen draaien, defrag, het standaard gedoe.
Misschien dat je FAT wel beschadigd is en dat die gerepareerd kan worden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 19:31:
als iemand me een gouden tip kan geven met hoe ik dit kan oplossen , want ik word echt helemaal gestoord. :X
Opnieuw comprimeren .. Er is écht geen andere oplossing, of je moet datarecoverytooltjes proberen. Zie hiertoe ook de FAQ van dit subforum :)
en aub topic niet dichtgooien, ;(
Waarom zou dit topic dan dichtgegooid moeten worden :?

Volgens mij snap je echt niet hoe het hier op GoT aan toe gaat .. (Her)lees eens rustig de [faQ]registratievoorwaarden[/] en in het bijzonder het Forumgedrag gedeelte :)

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 14-06-2003 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 19:34:
Hoe krijg ik verloren gaande data terug?

Klinkt misschien lullig, maar ik denk dat je er best veel aan hebt :)

Je zou bijv ook een scandisk kunnen draaien, defrag, het standaard gedoe.
Misschien dat je FAT wel beschadigd is en dat die gerepareerd kan worden.
bedankt maar mijn data is terug alleen op een verneukte manier. ik zal even defrag draaien. heb btw NTFS, zal het proberen iig ;(

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 14 June 2003 @ 19:36:
[...]
Opnieuw comprimeren .. Er is écht geen andere oplossing, of je moet datarecoverytooltjes proberen. Zie hiertoe ook de FAQ van dit subforum :)
[...]
Waarom zou dit topic dan dichtgegooid moeten worden :?

Volgens mij snap je echt niet hoe het hier op GoT aan toe gaat .. (Her)lees eens rustig de [faQ]registratievoorwaarden[/] en in het bijzonder het Forumgedrag gedeelte :)
wat moet ik opnieuw comprimeren?
ik heb het origineel niet meer. begrijp niet dat windows zomaar je data verneukt :r

Verwijderd

Ik weet niet wat voor tool je gebruikt hebt, maar ik heb de ervaring met GetDataBack dat ik meerder keren mijn partitie zag die ik terug wilde hebben, en dat hij bij bijv de 1e 4 maar een gedeelte terughaalde, of corrupt, en bij bijv. de 8e keer dat hij de partitie aangaf, dat het recoveren dan wel goed ging, dus zonder corrupte data.

Misschien dat je hier iets aan hebt :?

Edit, laat maar, ik zie net dat het ging over clustergrootte herstellen.
Het kan zijn dat windows je clusters anders heeft ingedeeld. Als je data in een cluster staat wat windows anders in gaat delen, dan zou het goed kunnen zijn dat ie verklooit raakt.

Edit 2, je zou dus alsnog datarecovery tools kunnen proberen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 19:40 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer het programma easy recovery eens, ik had namelijk vorige week ook zo'n soort probleem en met dat proggie heb ik bijna alles terug kunnen krijgen

Verwijderd

Topicstarter
ik ga effe wat progjes proberen, maar heb weinig hoop. ik heb al mn bestanden maar meer dan de helft is corrupt, SFV geeft ook aan dat filesize niet meer klopt, dus volgens mij zijn de bestanden nog intact alleen windows misschien wat 00000 erachter geplakt ofzo :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ontrack DataRecovery geeft aan dat de files X zijn of ter wel Cross-Linked. maar kan niks repareren zonder eerst te kopen :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 20:07 ]

Verwijderd

Fouten op disk
[rml][ WIN2K] NTFS partities echt stuk?[/rml]
HD problemen

Staat wel wat zinvols in. :)
ook crosslink fouten verhelpen met scandisk. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu getdataback aan het proberen, scannen duurt dik 1 uur op 200gb schijf :(

maar goed, scandisk van windows zelf bedoel je? of is dat een ander progje?

want heb al 2x de schijf laten checken door windows wat ook dik 1 uur duurde, en de bestanden blijven corrupt ;(

dus hopelijk meer kans met getdataback

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 20:37:
Fouten op disk
[rml][ WIN2K] NTFS partities echt stuk?[/rml]
HD problemen

Staat wel wat zinvols in. :)
ook crosslink fouten verhelpen met scandisk. ;)
nou aan scandisk heb je dus geen flikker, want die repareert alleen FAT, net gelezen dat cross-linked files erg zeldzaam zijn met NTFS , lekker dus :'(

Verwijderd

Topicstarter
nou zoals het er naar uitziet ben ik gewoon genaaid, want met geen enkele applicatie kan ik mn bestanden zonder corruptie terug te halen, alle files zijn geen verneukt. wat een nachtmerrie

getdataback/easyrecovery hielpen allebei niet.:'(:'(:'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je zegt zelf dat je de originelen niet meer hebt; probeer ze dan gewoon terug te krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
is er dan echt geen manier om mn files goed te krijgen? wat is XP toch brak arghhhhhh :/

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

En de repair functie van winrar? Bij mij heeft ie nog nooit gewerkt, maar je weet maar nooit.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeerd, maar dan maak ie een archief met een file van een ander archief, dus in principe is het nu zo dat 2 of meerde files dezelfde cluster claimen, waardoor alles verneukt is. is het niet mogelijk om ene bestand te verwijderen en het ander te redden ofzo?

dan niemand ooit zoiets heeft meegemaakt :s

Verwijderd

FFS ter informatie: NTFS heeft óók een FAT. En wel een 64bits FAT.

FAT staat voor File Allocation Table. Het is een soort van kaart waar de bestanden fysiek staan op de harde schijf (welke cilinder, welk head, welk track, en welke sectoren die samen een cluster vormen).

Verwijderd

jawel, ik heb hetzelfde meegemaakt, ik heb hier ooit ook al eens een topic over geopend, uiteindelijk kwam het erop om het voltage van je CPU wat omhoog te krikken ivm met evt. rekenfouten. Dit heeft bij mij helaas niet geholpen, maar ik snap hoe frusterend het is als je 40gb aan data hebt wat corrupt blijkt te zijn.
Pagina: 1