Raid verziekt netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb 2 dagen geleden een raid 1 ingesteld op een pc (Athlon 1 GHz, 512 MB ram) in mijn netwerk. Hiervoor gebruikt ie 2 80gb's maxtor. Nu heb ik sinds dat moment het probleem dat die pc telkens het netwerk kwijt is als er info van die pc (van de raidschijven of niet) wordt gehaald. Het gaat een seconde of twee goed, en dan is ie de verbinding kwijt. Dit gebeurt met kleine bestanden direct, als ik mp3's speel bijvoorbeeld, gaat het een seconde of 30 goed en dan is het ook over.

Zodra ik de aanroep van gegevens van een andere pc stop, komt de verbinding weer terug. Voor zover ik zie is ie trouwens niet echt de verbinding kwijt (volgens de w2k log) maar ik krijg alleen maar timeouts op dat moment. Als ik gegevens op de pc zelf aanroep is er niets aan het handje.

Als ik de raid-schijven loskoppel, werkt alles goed, maar zodra ik ze weer aansluit gaat het weer fout. Ik heb geprobeerd om de raid kaart (Hotrod 100 Pro met nieuwste highpoint drivers) geprobeerd de verplaatsen van PCI-slot, maar dat maakt niet uit. De IRQ veranderen lust windows niet zonder herinstall en dat ik dan ACPI uitschakel. Dat is dus het laatste wat ik wil proberen.

Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken? Ik kan in de windows logfiles niets vinden over conflicten e.d.

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een netwerkaart heeft deze bak dan? Heb je al verschillende BIOS'jes/drivers voor zowel de RAID controller als het netwerkkaart geprobeerd?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Mja gebruik je een onboard nicje en welke? Delen die nic en die controller een IRQ? Probeer toch een ander IRQ toe te wijzen, zo mogelijk door het nicje in een ander slot te steken (als deze niet onboard zit dus).

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
NIC is een sweex pci lancard (10/100 mbit, draait op 100 mbit). Hiervoor heb ik de nieuwste driver van hun site gehaald en geinstalleerd.

Voor de raid kaart heb ik de nieuwste drivers bij highpoint gedownt en geinstalleerd. Echter, de BIOS die ze daar hebben krijg ik er niet op. Het programma daarvoor kan de host adapter niet vinden. Ik heb meerdere versies geprobeerd, maar krijg telkens dezelfde melding.

Een ander IRQ toewijzen lukt dus niet in w2k (voor zover ik gelezen heb iig niet zonder herinstallatie). Hij neemt zijn eigen instellingen en niet die van de bios.

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
mijn hotrod werkt btw beter met de 'oudere' drivers / bios (een versie lager)