Toon posts:

[php] ubb parsing dmv string replace

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, ik ben bezig met bbcodes voor me site. Nu wil ik dat mensen netzo als hier tabellen moeten kunnen maken.

Nu kan ik

code:
1
$bericht = str_replace("[table]", "<tabel>", $bericht);

wel zo doen, maar dat is nog al gelimiteerd. Nu heb ik echter geen id hoe je er voor kan zorgen dat je bv binnen de tabel tag align kunt zetten. Kan iemand me opweg helpen?

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 13:41
Eeeh, bbcode is heeeeeeeeel wat meer dan domweg wat replaces doen.
Wat gebeurd er met je layout als iemand alleen: [url] doet? Of alleen [/table] ?

Zoek even op bbcode in dit forum voor wat robustere oplossingen.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Idd, replace gaat niet werken, zoek eens op regExp.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Zie bartvb, [search=stack based ubb]

Edit:
Im(ns)ho zijn ook RegExps niet voldoende om goed UBB tags te implementeren, aangezien je problemen kan krijgen met de nesting van tags. Dat is te voorkomen met een stack based parser, die wel complexer is dan regexps, maar ook meer mogelijkheden biedt.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 23:26 ]

Verwijderd

Idd, met smilies voldoet alleen een replace nog wel, maar bij dingen met een openings en sluit tag zul je toch bezig moeten gaan met een regex.
http://nl3.php.net/manual/nl/ref.regex.php en http://nl3.php.net/manual/nl/ref.pcre.php

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 23:08 . Reden: urls veranders, duitse proxy stond nog aan... ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Jeroentz: lees de links ff door die de mensen hierboven gegeven hebben. Dit is een 'doe me eens voor' vraag waar we hier in principe niet aan doen, en dan (nofi) ook nog eentje van een niet al te hoog niveau. P&W is bedoeld voor gezonde discussies over problemen en programmeren in het algemeen, niet een afhaalbureau voor werkende oplossingen en uitleg. :)

ps. ook nogal onzinnige topictitel, met 'replace vraag' kun je 200 dingen bedoelen. Zie wat ik ervan gemaakt voor inspiratie.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.