Linksys switch en access point

Pagina: 1
Acties:

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40
Ik heb een linksys switch en een access point...
AP is op de switch aangesloten en de switch weer op de computer :)
Die naar de computer branden gewoon alle lampjes en die naar de AP brand er maar een lampje de link/act.
Op de AP brand de power en de link...
De act brand dus niet..

Als ik de cdrom van linksys in de computer doe en probeer te installeren zegt hij dat hij geen AP kan vinden in het netwerk.. terwijl die toch echt aangesloten is..
Wat doe ik verkeerd? (ik gebruik straight kabels :) )

Verwijderd

Heb je de AP in de uplink zitten? Lijkt me in ieder geval iets om te proberen.

• Xof
Ja had ik ook al geprobeerd, maar dan gebeurd er ook niks.
btw kabel is goed.. want met die kabel naar de computer lukt wel :)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
welke AP heb je? een wap11?

gooi je eigen tcp/ip instellingen even in de 192.168 range met als gateway 192.168.1.251 ofzo. (gateway zal denk ik niet uitmaken trouwens) en je kan je AP op dat ip bereiken. 192.168.1.251 is default ip bij een wap11 v2.2 en je gebruikersnaam is dan LEEG en je wachtwoord: admin

verder die knaken CD-rom moet je niet gebruiken. Waardeloze zooi.

[ Voor 9% gewijzigd door intert0y op 14-06-2003 18:52 ]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Xof
intert0y schreef op 14 June 2003 @ 18:51:
welke AP heb je? een wap11?

gooi je eigen tcp/ip instellingen even in de 192.168 range met als gateway 192.168.1.251 ofzo. (gateway zal denk ik niet uitmaken trouwens) en je kan je AP op dat ip bereiken. 192.168.1.251 is default ip bij een wap11 v2.2 en je gebruikersnaam is dan LEEG en je wachtwoord: admin

verder die knaken CD-rom moet je niet gebruiken. Waardeloze zooi.
hmm ja ik ken dat wireless gedoe niet dus ik dacht ik doe het zo... idd ik heb de WAP11 2.2... ik zal het ff proberen :)

• Xof
Thanks hij doet het.. vind je het gek dat die cdrom hem ook niet kon vinden ssid stond op linksys :)
Maar handmatig werkt idd veel beter :)

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Sorry dat dit wat off-topic is, maar 'k vind het niet echt een nieuw topic waard :)
Ik ben van plan om een acces-point te kopen en momenteel twijfel ik nog tussen WAP11 en WAP54G (beide van linksys, ene 802.11b, andere 802.11g). Nu vroeg ik mij af: wat zijn jullie ervaringen met de wap11 en is het de moeite om zoveel meer te betalen voor die wap54g? Bij gewoon surfen merk je waarschijnlijk toch niet veel van het snelheidsverschil...

• intert0y
mijn bevindingen over de wap11.
allereerst, ik heb nu mijn 3e !!!!!!

de oudere firmware schijnt redelijk bugs te bevatten waardoor het redelijk makkelijk schijnt te zijn om de wap11 alles vrij te laten geven. SSID, wepkey, wachtwoorden alles. Dan update je naar 1.1 en die is BRAKKER dan BRAK. ik had daarme elke 3 mninuten een complete reboot van mijn wap11. Was het op een gegeven moment zo zat dat ik ook deze weer heb opgestuurd en een nieuwe heb gekregen.

Support van linksys vind ik wel okay, en je krijgt zo een nieuwe. Maar de firmware is brak. Nu heb ik firmware 1.01f (stond er standaard op) en die laat ik nu maar. Dan maar onveilig werkt het tenminste.

• ComBax
hmm, is er dan een alternatief merk dat aan te raden is?

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

D-Link is erg goed , vooral met firmware updates / fixes

De DWL 900AP+ is hardwarematig vrijwel hetzelfde als de WAP11 v2.2 , maar dan met de D-Link firmware.

Ook op http://forum.wirelessnederland.nl zijn ze er erg over te spreken.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenT op 14-06-2003 21:16 ]

• intert0y
Je kunt je wap11 ook voorzien met die d-link firmware, met een beetje knutselen naar het schijnt. Misschien moet ik dat maar eens proberen. :)

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik heb hier de 54g versie,
werkt behoorlijk goed, zelfs met wep en ook roaming (van het ene ap naar het andere wandelen) werkt.
Voor surfen zal je over het algemeen inderdaad niet heel veel snelheidsverschil merken als je dicht bij je ap zit. De G standaard haalt op hogere afstanden gemiddeld ook hogere doorvoersnelheden dan de b, dus dan wordt deze wel interessant.

Verwijderd

Heb zelf sinds een weekje een Netgear AP en 2 PC-Cards voor in mijn 2 notebooks...
Dat alles op 802.11b...... Werkt overal in huis en in de tuin perfect..
Geweldige ontvangst en snelheid.. Ben echt heel erg tevreden..
Naar mijn mening is 54g echt overbodig en (nog) te duur om alleen wat te internetten en zelfs video te streamen..

Wellicht dat als je veel grote bestanden overzet je 802.11g kunt overwegen, maar een draadje is dan goedkoper (voor mij dan)..

• ComBax
Hmm, die netgear AP 802.11g-versie scheelt maar 20€ met de 802.11b-versie, dus dat valt wel mee eigenlijk. Draadje blijft natuurlijk goedkoper ;)
Nog een merk erbij :? Maar daar kan mijn plaatselijke computerwinkel wel probleemloos aangeraken, d-link en linksys hadden ze niet bij zijn standaard leverancier dacht'k.

En Charlie23: heb jij het hier over linksys of d-link?

[ Voor 25% gewijzigd door ComBax op 15-06-2003 13:52 ]

• intert0y
uhmz, btw. Ik heb BBNED, dus wireless kan ik niet mijn maximale bandbreedte gebruiken.

Pagina: 1