Goed, ik ben compleet nieuw met Linux maar ik wou er eens mee gaan spelen.
Dus ik heb Mandrake 9.1 gedownload en ik had wel verwacht dat het installeren
een eitje zou zijn ondertussen, maar dat valt nog vies tegen...
Goed ik nam dus mijn oude cyrix 200 Mhz (32 MB ram) hiervoor, de menu's reageerden
ongelofelijk traag en de installatie mislukte toen hij begon te partitioneren.
Dus na een paar pogingen dit maar gedaan met partition magic.
Uiteindelijk heb ik maar de 'text' versie genomen. Ik heb ff gekeken in de pdf's en
het blijkt ook dat ik een gedeelte van het installatie scherm mis ??
Links behoren van die 'bolletjes' te staan met de progress en beneden een soort memo
waar uitleg staat. Deze mis ik. Waarom neemt ie niet een werkende resolutie?
Met het installeren weet linux niet welke hardware ik heb? Maar als ik dan doorselecteer
dan selecteerd ie de juiste wel automatisch?
Het grootste probleem is denk ik de video kaart. Ik moet een S3 Trio hebben, ik heb veel
met de instellingen zitten klooien maar hij vertelde me iedere keer dat er een error gebeurd zou zijn. op een gegeven moment ging ie door en zag ik een blauw gekleurd scherm, dus ik ging er
vanuit dat ie goed zou zijn.
Met de installatie verder gegaan en met het scherm dat ie wou gaan rebooten liep ie weer vast.
Ook heb ik een keer een 'upgrade' vanuit het installeren gedaan, maar het wil allemaal niet helpen. Ik wil eingelijk eerst linux werkend hebben op mijn oude puter voordat ik het op mijn nieuwe ga installeren. (en ik ben bang voor het her-partitioneren)
Nu met opnieuw opstarten laat ie een mooi lijstje zien van wat ie allemaal opstart en op een gegeven moment komt ie op een scherm:
en de muis veranderd in een horloge, maar hij schiet terug naar bovenstaande text.
Dan lijkt het of ie een paar keer veranderd van resolutie en weer springt ie terug en het toetsenbord reageerd dan niet meer, en het enige wat ik dan nog kan doen is opnieuw opstarten.
Waarna ie een soort scandisk gaat doen.
Ik neem aan een soort conflict met m'n videokaart?
de precieze gegevens van mijn video kaart:
s3 trio64v2-dx/gx (775/785)
Kan ik dit op 1 of andere manier nog werkend krijgen?
Ik neem aan dat er ergens wel werkende drivers te vinden zijn? En hoe moet ik die
met de command prompt installeren?
Dus ik heb Mandrake 9.1 gedownload en ik had wel verwacht dat het installeren
een eitje zou zijn ondertussen, maar dat valt nog vies tegen...
Goed ik nam dus mijn oude cyrix 200 Mhz (32 MB ram) hiervoor, de menu's reageerden
ongelofelijk traag en de installatie mislukte toen hij begon te partitioneren.
Dus na een paar pogingen dit maar gedaan met partition magic.
Uiteindelijk heb ik maar de 'text' versie genomen. Ik heb ff gekeken in de pdf's en
het blijkt ook dat ik een gedeelte van het installatie scherm mis ??
Links behoren van die 'bolletjes' te staan met de progress en beneden een soort memo
waar uitleg staat. Deze mis ik. Waarom neemt ie niet een werkende resolutie?
Met het installeren weet linux niet welke hardware ik heb? Maar als ik dan doorselecteer
dan selecteerd ie de juiste wel automatisch?
Het grootste probleem is denk ik de video kaart. Ik moet een S3 Trio hebben, ik heb veel
met de instellingen zitten klooien maar hij vertelde me iedere keer dat er een error gebeurd zou zijn. op een gegeven moment ging ie door en zag ik een blauw gekleurd scherm, dus ik ging er
vanuit dat ie goed zou zijn.
Met de installatie verder gegaan en met het scherm dat ie wou gaan rebooten liep ie weer vast.
Ook heb ik een keer een 'upgrade' vanuit het installeren gedaan, maar het wil allemaal niet helpen. Ik wil eingelijk eerst linux werkend hebben op mijn oude puter voordat ik het op mijn nieuwe ga installeren. (en ik ben bang voor het her-partitioneren)
Nu met opnieuw opstarten laat ie een mooi lijstje zien van wat ie allemaal opstart en op een gegeven moment komt ie op een scherm:
Hij lijkt dan de shell op te starten, hij laat op een gegeven moment een blauw scherm zienMandrake Linux release 9.1 (Bamboo) for i586
Kernel 2.4.21-0.13mdk on a i686 / tty1
localhost login:
en de muis veranderd in een horloge, maar hij schiet terug naar bovenstaande text.
Dan lijkt het of ie een paar keer veranderd van resolutie en weer springt ie terug en het toetsenbord reageerd dan niet meer, en het enige wat ik dan nog kan doen is opnieuw opstarten.
Waarna ie een soort scandisk gaat doen.
Ik neem aan een soort conflict met m'n videokaart?
de precieze gegevens van mijn video kaart:
s3 trio64v2-dx/gx (775/785)
Kan ik dit op 1 of andere manier nog werkend krijgen?
Ik neem aan dat er ergens wel werkende drivers te vinden zijn? En hoe moet ik die
met de command prompt installeren?