[mysql] users verbergen

Pagina: 1
Acties:

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Ik heb dus op mijn eigen mysql server een user staan. Deze user heeft toegang met phpmyadmin tot zijn database. Die andere databases heb ik dus via die phpmyadmin configfile kunnen verbergen. Alleen kan deze user wel nog alle andere users zien bij privileges. ZIjn deze ook nog te verbergen of zal een user altijd kunnen zien welke andere users er zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door DeoDupke op 14-06-2003 18:11 ]

No worries m8

Verwijderd

Ik weet niet zeker of ik 100% begrijp wat jij bedoelt, maar het lijkt er op een phpMyAdmin support vraag. Als je support zoekt voor phpMyAdmin, dan zul je bij de makers van die software aankloppen, want P&W is daar niet voor bedoeld. Als ik het mis heb, probeer dan je post wat te verduidelijken, door een voorbeeld te geven o.i.d.

Succes :)

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Bij nader inzien is dit inderdaad misschien niet de goede plaats om dit topic te plaatsen. Het heeft meer te maken met de mogelijkheden van mysql. Mijn vraag is dus of iemand weet of je aan een user, beperkingen kunt opleggen mbt het 'zien' van andere users. Het zou ook heel goed kunnen dat dit een phpmyadmin config probleempje is maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden. ( bij phpmyadmin en bij mysql )

voorbeeld:
ik heb 2 users namelijk user1 en user2.
ik heb ook 2 databases db1 en db2
user1 kan door naar http://us1/phpmyadmin te gaan inloggen op de database. Hij ziet dan alleen db1. Alleen als hij naar de priviliges gaat kijken ziet hij wel een user2 staan. En de vraag is dus om die user 2 te verbergen voor user 1

[ Voor 30% gewijzigd door DeoDupke op 14-06-2003 18:26 ]

No worries m8

Verwijderd

Voor MySQL rechten moet je even kijken naar de GRANT / REVOKE syntax van MySQL, om er vervolgens mee te expirimenteren.

HTH :)